Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejna granica przełamana. Elektryczny samochód ciężarowy

ip
Fuso eCanter to pierwsza na świecie seryjnie produkowana ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym. Zadebiutowała w Nowym Jorku ijeszcze w tym roku trafi do klientów w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii. Spółka córka Daimlera, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, planuje dostarczenie w ciągu najbliższych lat do wybranych klientów łącznie 500 samochodów ciężarowych tej generacji. Produkcję wielkoseryjną zaplanowano na rok 2019.fot. Daimler
Fuso eCanter to pierwsza na świecie seryjnie produkowana ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym. Zadebiutowała w Nowym Jorku ijeszcze w tym roku trafi do klientów w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii. Spółka córka Daimlera, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, planuje dostarczenie w ciągu najbliższych lat do wybranych klientów łącznie 500 samochodów ciężarowych tej generacji. Produkcję wielkoseryjną zaplanowano na rok 2019.fot. Daimler
Fuso eCanter to pierwsza na świecie seryjnie produkowana ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym. Zadebiutowała w Nowym Jorku i jeszcze w tym roku trafi do klientów w USA, Europie i Japonii. Wielkoseryjna produkcja ruszy w 2019 r. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, czyli spółka-córka Daimlera, planuje dostarczenie w ciągu najbliższych lat łącznie 500 e-ciężarówek.

– W czasach, w których każdy mówi o elektrycznych ciężarówkach, my jako pierwsi wprowadzamy realnie na rynek produkowany seryjnie samochód ciężarowy z napędem w pełni elektrycznym. Nasz Fuso eCanter jest rezultatem wieloletnich testów klienckich. Pojawia się na rynku wraz z pakietami usług, zapewnionądostępnością częścizamiennych oraz gwarancją realizowaną przez naszą globalną sieć dealerską Fuso – powiedział Marc Llistosella, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation oraz szef Daimler Trucks Asia.

W ramach oficjalnej premiery rynkowej marka Fuso przedstawiła również pierwszego komercyjnego klienta w Stanach Zjednoczonych – firmę logistyczną UPS, która za pomocą elektrycznych ciężarówek uczyni swoje dostawy bardziej ekologicznymi. Warto dodać, że już teraz UPS eksploatuje 8,5 tys. pojazdów z napędami alternatywnymi.

Fuso eCanter to pierwsza na świecie seryjnie produkowana ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym. Zadebiutowała w Nowym Jorku ijeszcze w tym roku
Fuso eCanter to pierwsza na świecie seryjnie produkowana ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym. Zadebiutowała w Nowym Jorku ijeszcze w tym roku trafi do klientów w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii. Spółka córka Daimlera, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, planuje dostarczenie w ciągu najbliższych lat do wybranych klientów łącznie 500 samochodów ciężarowych tej generacji. Produkcję wielkoseryjną zaplanowano na rok 2019.

fot. Daimler

Oferując lekką ciężarówkę z napędem wyłącznie elektrycznym, Daimler reaguje na stale rosnące zapotrzebowanie na bezemisyjny i cichy miejski transport dystrybucyjny. eCanter jest przy tym nie tylko przyjazny dla środowiska, ale także oszczędny i ekonomiczny dla użytkownika. Potwierdza to również wynik kompleksowych testów klienckich przeprowadzonych w Portugalii i Niemczech. W zależności od zabudowy oraz rodzaju eksploatacji, eCanter ma zasięg do ok. 100 km i oferuje maksymalne obciążenie użytkowe na poziomie 3,5 tony. Elektryczny układ napędowy pojazdu wyposażono w sześć wysokonapięciowych akumulatorów litowo-jonowych, każdy o napięciu 420 V i pojemności 13,8 kWh. W porównaniu z konwencjonalną wersją napędzaną silnikiem wysokoprężnym, oszczędności w zakresie kosztów eksploatacji mogą wynieść nawet 1000 euro na 10 000 km.

Fuso eCanter to pierwsza na świecie seryjnie produkowana ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym. Zadebiutowała w Nowym Jorku ijeszcze w tym roku
Fuso eCanter to pierwsza na świecie seryjnie produkowana ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym. Zadebiutowała w Nowym Jorku ijeszcze w tym roku trafi do klientów w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii. Spółka córka Daimlera, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, planuje dostarczenie w ciągu najbliższych lat do wybranych klientów łącznie 500 samochodów ciężarowych tej generacji. Produkcję wielkoseryjną zaplanowano na rok 2019.

fot. Daimler

Nowy Fuso eCanter jest rezultatem podjętych przez Daimler prac konstrukcyjnych. W 2010 roku na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze marka Fuso zaprezentowała pierwszy prototyp elektrycznego Cantera, inaugurujący produkcję przedseryjną dla celów testowych w roku 2014. W konstrukcji nowej seryjnej wersji eCantera uwzględniono wszystkie doświadczenia i spostrzeżenia z różnych testów klienckich pojazdu przedseryjnego, przeprowadzonych w Portugalii i Niemczech w latach 2014-2017. W maju 2017 r. Daimler przedstawił już pierwszego komercyjnego klienta na rynku japońskim: sieć supermarketów Seven-Eleven Co., Ltd. będzie użytkować w swojej flocie 25 eCanterów.

Wprowadzając na rynek eCantera oraz w późniejszej sprzedaży elektrycznych ciężarówek marka Fuso może korzystać także z możliwości, jakie daje koncern Daimler. Obejmują one na przykład spółkę Mercedes-Benz Energy GmbH, oferującą rozwiązania w dziedzinie lokalnego magazynowania energii czy partnerską firmę ChargePoint, największą na świecie sieć stacji ładujących. Daimler ogłosił ponadto inwestycję w izraelski startup StoreDot. Jest to przedsiębiorstwo pionierskie w dziedzinie opracowywania nanomateriałów oraz ich wykorzystania w ultraszybkim ładowaniu akumulatorów.

Zobacz także: Citroën C3 w naszym teście

Video: materiał informacyjny marki Citroën**

Jak sprawdza się Hyundai i30?

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty