Nowy concept car Renault w spektakularny sposób odzwierciedla najbardziej charakterystyczne elementy stylistyczne A110
dzięki płynnej linii nadwozia, dodatkowym „wypukłym” reflektorom w kształcie półkoli, żółtego oświetlenia full-LED, tylnej, trójwymiarowej szybie, za którą widoczny jest centralnie ustawiony silnik oraz umieszczonym po bokach wlotom powietrza, kształtem przypominających te z błotników Berlinette. Wlot znajdujący się z prawej strony zapewnia chłodzenie skrzyni biegów, a wlot umiejscowiony z lewej – komory silnika.
Nadwozie, wykonane z włókna węglowego przez firmę Faster, pokryte jest nowym odcieniem niebieskiego, który stanowi uwspółcześnioną interpretację klasycznego koloru „Alpine blue”. Wszystkie otwierane elementy wyposażone są w układy mechaniczne godne najpiękniejszych modeli GT. Przednia pokrywa otwiera się do przodu, tylna – do tyłu, drzwi natomiast otwierają się do góry.
Wewnątrz auta dominuje czerń. Siedzenie kierowcy, wyposażone w sportowe pasy szelkowe firmy Sabelt. Deska rozdzielcza zaprojektowana została przez Renault Design i wykonana w tej samej technologii, co w Formule Renault 3.5.
Pojazd posiada 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik V6 o mocy 400 KM, który umieszczony jest centralnie z tyłu. Dolna miska olejowa (półsucha), układ korbowo-tłokowy, układ rozrządu i układ wydechowy zostały specjalnie zaprojektowane i różnią się od wersji montowanych w modelach seryjnych. Renault Alpine A110-50 zapożyczyło od Megane Trophy V6 wykonany z włókna węglowego układ dolotowy powietrza. Samochód koncepcyjny wyposażono w sekwencyjną półautomatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach z dwutarczowym sprzęgłem, którą można sterować za pośrednictwem pedału sprzęgła lub łopatek przy kierownicy.
Wszystkie dane Renault Alpine A110-50 można przeanalizować za pomocą komputerowego oprogramowania Wintax w wersji 4, które uznaje się za wzór w zakresie zbierania informacji. Umożliwia ono zaawansowaną analizę ponad 50. parametrów, m.in.: prędkości obrotowej silnika, włączonego biegu, kąta obrotu koła kierownicy, prędkości samochodu, położenia pedału przyspieszenia, ciśnienia w układach hamulcowych. Dane te pozwalają kierowcom i inżynierom na zoptymalizowanie regulacji samochodu i sposobu jego prowadzenia, a także na szybsze ustalenie przyczyny ewentualnej awarii.
Dane techniczne Renault Alpine A110-50:
RAMA | |
Typ | konstrukcja z wielu rur stalowych 25CD4S, samonośny silnik i skrzynia biegów |
NADWOZIE | z włókna węglowego |
Elementy aerodynamiczne splitter z przodu, dyfuzor i spoiler z tyłu | |
SILNIK | |
Położenie | wzdłużne, pośrodku z tyłu |
Typ | Renault V4Y – 6 cylindrów – 24 zawory – 3498 cm3 |
Średnica/skok | 95,5 x 81,4 mm |
Wtrysk/zapłon | sterowanie integralne Magnetti-Marelli Marvell 6R |
Moc maksymalna | 400 KM przy 7200 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 422 Nm przy 6200 obr./min |
Maks. prędkość obr. | 7500 obr./min |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Typ | napęd na tylne koła |
Skrzynia biegów | sekwencyjna o sześciu przełożeniach + bieg wsteczny |
Sterowanie | półautomatyczne z pedałem i łopatką sprzęgła |
Mechanizm różnicowy | samoblokujący o ograniczonym poślizgu |
Sprzęgło | dwie tarcze ceramiczno-metalowe Ø 184 mm |
OSIE i ZAWIESZENIE | |
Zawieszenie | podwójne wahacze trójkątne, zespolone sprężyny -amortyzatory firmy Sachs z regulacją 2-drożną, stabilizator przechyłów z przodu |
Hamulce przednie | tarcze wentylowane stalowe Ø 356 x 32 mm i zaciski z 6 tłoczkami AP Racing |
Hamulce tylne | tarcze wentylowane stalowe Ø 330 x 32 mm i zaciski z 4 tłoczkami AP Racing |
KOŁA | |
Obręcze (felgi) | aluminiowe 8 x 21 (przód) i 9,5 x 21 (tył) |
Opony | Michelin 245-35 x 21 (przód) i 265-35 x 21 (tył) |
WYMIARY, POJEMNOŚCI | |
D x S x W | 4330 mm x 1961 mm x 1230 mm |
Rozstaw kół przód–tył | 1680–1690 mm |
Zbiornik paliwa | 30 l |
Masa własna | 880 kg |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?