Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 34680 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Koreańska alternatywa dla Land Cruisera

Data publikacji: Autor: Michał Kij

SsangYong Rexton G4

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm. 

Fot. Michał Kij Dużo samochodu za względnie małe pieniądze. Nowy Rexton może konkurować nie tylko z SUV-ami.

Wystarczy spojrzeć na gamę nowego modelu SsangYonga bez uprzedzeń. Widać, że to SUV, któremu konstrukcyjnie bliżej do terenówki i chciałoby się nim od razu jechać na działkę i spróchniałe pniaki z gruntu wyrywać! Szczególnie, że ma ramę Quad-Frame wykonaną z wyjątkowo sprężystej stali o wysokiej wytrzymałości i może uciągnąć przyczepę o masie całkowitej do 3 ton, przynajmniej w wersji z dieslem, napędem 4WD i „automatem”. Ofertę otwiera jednak tylnonapędowy, 2-litrowy, 225-konny „benzyniak” z ręczną „szóstką”. Wprawdzie uciągnie „tylko” 2,3 t, za to kosztuje 109 900 zł w podstawowej, 5-miejscowej wersji Crystal. Przy komplecie pasażerów pojemność bagażnika wynosi 784 l, po złożeniu tylnego rzędu dochodzi do 1977 l. Według danych fabrycznych średnie spalanie nie przekracza 10 l/100 km. Mamy więc wygodny, obszerny samochód, cenionej obecnie „wysokiej postury”, który będzie niezłym, bo praktycznym i tanim zastępstwem także dla dużego kombi albo 4-drzwiowego pikapa z nadstawką na skrzyni.

Redakcja poleca:

Najpopularniejsze używane auta za 10-20 tys. zł
Prawo jazdy. Jakie zmiany w 2018 roku?
Przegląd samochodu przed zimą

Źródło: TVN Turbo/x-news

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm. Opracowana od nowa rama ma w przedniej części własną strefę zgniotu, która w połączeniu z bezpiecznie skonstruowanym nadwoziem ogranicza skutki wypadku. Rexton G4 jest autem tylnonapędowym. W wersji 4WD przedni napęd jest dołączany. Skrzynię rozdzielczą z reduktorem dostarcza BorgWarner. Pokrętło do sterowania napędem jest na tunelu środkowym i ma typowe pozycje: 2H – napędzana tylna oś, 4H – napędzane obie, 4L – obie z reduktorem. Napęd obu osi można włączyć w trakcie jazdy, ale reduktor dopiero po zatrzymaniu się i przełączeniu na „luz”. Po przekroczeniu 70 km/h napęd przedniej osi zostaje automatycznie odłączony. Kąt natarcia wynosi 20,5o, zejścia 22o, a prześwit dochodzi do 22,4 cm (z tylnym zawieszeniem niezależnym Multilink), co jest niezłym wynikiem w tej klasie. SsangYong mógłby poszaleć na „równiejszych wertepach”, ale producent nie pomyślał o blokadach mechanizmów różnicowych.

SsangYong Rexton G4

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm. 

Fot. Michał Kij

SsangYong Rexton G4

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm.

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • wichura (gość)

    Patrzę na tytuł i myślę, nie no całkiem odlecieli z tym porównaniem, ale widzę, że jednak ten model może nieźle namieszać. Osiągi spoko, wyposażenie spoko, a i cena nie z kosmosu

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ssangyong Rexton dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ssangyong Rexton opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Ssangyong Rexton Cena

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.