Jeżeli samochód miał kilku właścicieli i duży przebieg licznikowy może się zdarzyć, że gdy jednostka napędowa osiąga obroty biegu jałowego, lampka kontrolna oleju zaczyna świecić.
Jest to stan naturalny, świadczący o dużym zużyciu silnika, w tym w szczególności panewek wału korbowego i łożysk wału rozrządu. Jeżeli jednocześnie występują takie objawy jak: spadek mocy, przedmuchy gazów do skrzyni korbowej oraz dymienie z rury wydechowej, silnik nadaje się do remontu.
Znacznie gorzej jest, jeśli niedostateczne ciśnienie oleju występuje w nowej jednostce napędowej. W takim przypadku należy sprawdzić poziom oleju silnikowego. Jeśli jest on zbyt niski, pompa może chwilowo zasysać powietrze. Jeżeli w silniku jest właściwa ilość oleju, a lampka się zapala, wskazuje to na niesprawność, która może doprowadzić do uszkodzenia silnika. W takim przypadku trzeba odwiedzić stację obsługi.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?