Land Rover Defender z napędem elektrycznym

(pp)
Jedną z atrakcji Land Rovera podczas zbliżających się targów samochodowych w Genewie będzie model Defender, wyposażony w napęd elektryczny. To pierwsza tego typu konstrukcja w historii brytyjskiego producenta.
Fot. Land Rover
Fot. Land Rover

W przypadku Defendera EV, wysokoprężny motor ustąpił miejsca 95-konnej jednostce elektrycznej. Dodatkowo, generuje ona 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Energia dostarczana jest do silnika dzięki bateriom ważącym 410 kg. Brytyjczycy zdecydowali się na chłodzenie układu napędowego powietrzem, a nie cieczą. Dzięki temu, pomimo zastosowania dodatkowego osprzętu, Defender EV jest tylko o 100 kg cięższy od wersji spalinowej.

Zasięg tego pojazdu wynosi tylko 80 kilometrów. Jednak zdaniem producenta, podczas jazdy w terenie, gdzie osiągane prędkości są znacznie niższe, baterie pozwalają na nawet 8 godzin jazdy. Uzupełnienie energii zajmuje natomiast 10 godzin, jeśli auto podłączone jest do standardowego, domowego gniazdka elektrycznego.

Co ciekawe, głębokość brodzenia Defendera EV wynosi 80 cm, a podczas testów auto było w stanie holować naczepę o masie do 12 ton. Mimo tych osiągnięć, Land Rover nie planuje w najbliższej przyszłości produkcji elektrycznej wersji swojego legendarnego pojazdu.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty