Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus LS. Auto naszpikowane nowymi technologiami

(ip)
Firma Denso przedstawiła nowe czujniki optyczne i radarowe dla Lexusa LS piątej generacji, które zwiększą skuteczność i funkcjonalność systemów bezpieczeństwa czynnego i asysty prowadzenia.Fot. Lexus
Firma Denso przedstawiła nowe czujniki optyczne i radarowe dla Lexusa LS piątej generacji, które zwiększą skuteczność i funkcjonalność systemów bezpieczeństwa czynnego i asysty prowadzenia.Fot. Lexus
Firma Denso przedstawiła nowe czujniki optyczne i radarowe dla Lexusa LS piątej generacji, które zwiększą skuteczność i funkcjonalność systemów bezpieczeństwa czynnego i asysty prowadzenia.

Nowe czujniki to stereoskopowy czujnik optyczny oraz ulepszony radar. Czujnik optyczny wykorzystuje dwie kamery umieszczone za przednią szybą. Rejestrowane przez nie obrazy są analizowane za pomocą algorytmu Dense Stereo Matching. W efekcie powstaje trójwymiarowa „mapa” przestrzeni przed samochodem z zaznaczonymi krawędziami pasa ruchu oraz przeszkodami takimi, jak np. pojazdy, piesi czy bariery ochronne. Nowe kamery mają też większą czułość, dzięki czemu lepiej wykrywają pieszych w nocy.

Pracujący w pasmie fal milimetrowych czujnik radarowy odznacza się większą czułością przy wymiarach mniejszych o 60 procent w stosunku do poprzedniej generacji. Nowy radar z antenowym szykiem fazowanym ma też szersze pole obserwacji i umożliwia wykrywanie pieszych zbliżających się do jezdni z boków.

Zastosowanie ulepszonych czujników w nowym Lexusie LS zapewnia skuteczniejsze działanie systemów bezpieczeństwa czynnego, w szczególności awaryjnego hamowania i omijania przeszkód, a także funkcji asysty prowadzenia pojazdu Lexus CoDrive, które odciążają kierowcę podczas jazdy po autostradach, drogach z wieloma zakrętami i w korkach, np. Lane Tracing Assist, która pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu podczas jazdy z włączonym aktywnym tempomatem.

Zobacz także: Renault Megane Grandtour w naszym teście Jak

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Lexus LS 500 to piąta generacja flagowej limuzyny Lexusa. Samochód napędzany jest skonstruowanym od podstaw sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijającym moc 421 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wcześniejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Model LS 500h wyposażony jest w hybrydową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System, analogiczną do zastosowanej w Lexusie LC 500h.

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty