Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus LS500 F Sport. Limuzyna w sportowym stylu

(mm/ip)
Lexus LS500 F SportLS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego coupé Lexus LC 500.  Wyposażenie LS 500 F SPORT w 20-calowe koła z oponami 245/45RF20+ i 275/40RF20 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) pozwala lepiej wykorzystać potencjał platformy. Fot. Lexus
Lexus LS500 F SportLS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego coupé Lexus LC 500. Wyposażenie LS 500 F SPORT w 20-calowe koła z oponami 245/45RF20+ i 275/40RF20 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) pozwala lepiej wykorzystać potencjał platformy. Fot. Lexus
Po tegorocznej premierze nowej generacji limuzyny LS 500 Lexus, kontynuuje ofensywę w tym segmencie, prezentując swój flagowy model w wersji F Sport. Lexus LS 500 F Sport zadebiutował na wystawie New York International Auto Show.
Lexus LS500 F SportLS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego
Lexus LS500 F Sport

LS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego coupé Lexus LC 500. Wyposażenie LS 500 F SPORT w 20-calowe koła z oponami 245/45RF20+ i 275/40RF20 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) pozwala lepiej wykorzystać potencjał platformy.

Fot. Lexus

Projektanci Lexusa LS 500 nadali nadwoziu śmiałą sylwetkę zbliżoną do coupé, zaś dla grilla o charakterystycznym dla Lexusa kształcie klepsydry wybrali wyrafinowany wzór, którego projektowanie za pomocą komputerowych systemów CAD zajęło pięć miesięcy. Aby uzyskać pożądaną teksturę i grę świateł, trzeba było dopasować ustawienie 7100 powierzchni (w standardowym modelu jest ich 5000). Grill w połączeniu z bocznymi wlotami powietrza zapewnia odpowiednie chłodzenie.

Specjalny przedni grill F Sport oraz nakładki progów i pokrywy bagażnika podkreślają dynamiczną linię nadwozia, a emblematy F Sport na błotnikach i 20-calowe obręcze kół wykonane ze stopów lekkich dopełniają zewnętrznej stylizacji. Dla kierowców, którzy chcą się szczególnie wyróżniać, stworzono lakiery White Nova i Heat Blue, oferowane wyłącznie w wersji F Sport.

Podobnie jak w przypadku nadwozia, projektanci Lexusa LS 500 stworzyli kabinę wersji F Sport, wzbogacając ją o dodatkowe elementy. Niezmieniony pozostał motyw wspólny dla wszystkich modeli LS: Omotenashi. Ta tradycja japońskiej gościnności w przypadku LS 500 oznacza objęcie szczególną opieką kierowcy i pasażerów, wyprzedzanie ich potrzeb, zapewnianie im komfortu i ochrona przed zagrożeniami. F SPORT uzupełnia to o pierwiastek sportowy.

Perforowany deseń na siedzeniach i aluminiowe elementy wykończenia wzmacniają sportowy klimat kabiny.  Kierowca ma przed sobą specjalną kierownicę F Sport oraz prędkościomierz i obrotomierz z ruchomym pierścieniem wskaźnika, która odsuwa się dla ukazania dodatkowych informacji – to koncepcja, zaadaptowana z produkowanego w limitowanej serii supersamochodu Lexus LFA/  Dbałość o szczegóły objawia się w pedałach i podpórce lewej stopy wykonanych z aluminium, a także perforowanym lewarku biegów F Sport. Całości dopełnia zamsz Ultrasuede na fotelach i podsufitce. Klienci pragnący dodatkowo zaznaczyć sportowy klimat, mogą wybrać wnętrze o kolorystyce Red.

Lexus LS500 F SportLS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego
Lexus LS500 F Sport

LS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego coupé Lexus LC 500. Wyposażenie LS 500 F SPORT w 20-calowe koła z oponami 245/45RF20+ i 275/40RF20 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) pozwala lepiej wykorzystać potencjał platformy.

Fot. Lexus

Model LS F Sport wykorzystuje najnowszą generację technologii Lexus VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), nieustannie doskonalonej od wprowadzenia na rynek ponad dekadę temu. Nowy system VDIM nadzoruje współpracę wszystkich podsystemów pojazdu – układu hamulcowego, kierowniczego, napędowego oraz zawieszenia – dla zapewnienia kontroli nad ruchami samochodu wzdłuż osi podłużnej, poprzecznej i pionowej, a także jego obrotu, przechylenia i pochylenia.

LS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego coupé Lexus LC 500.  Wyposażenie LS 500 F SPORT w 20-calowe koła z oponami 245/45RF20+ i 275/40RF20 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) pozwala lepiej wykorzystać potencjał platformy. LS 500 F SPORT (z silnikiem benzynowym) zaopatrzono w system LDH (Variable Gear Ratio Steering and Dynamic Rear Steering) oraz sportowo dostrojone pneumatyczne zawieszenie z funkcją szybkiego podnoszenia. Efektem jest luksusowa limuzyna, która zachowuje się w zakrętach jak sportowe coupé, podkreślając znaczenie nazwy F SPORT.

[page_break]

Lexus LS500 F SportLS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego
Lexus LS500 F Sport

LS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego coupé Lexus LC 500. Wyposażenie LS 500 F SPORT w 20-calowe koła z oponami 245/45RF20+ i 275/40RF20 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) pozwala lepiej wykorzystać potencjał platformy.

Fot. Lexus

Lexus zaprojektował dla modelu LS 500 zupełnie nowy, 3,5-litrowy silnik V6 twin-turbo, korzystając z technologii F1. Nowy silnik V6 wyposażony w dwie turbosprężarki oferuje osiągi jednostki V8 – moc 415 KM i moment obrotowy 599 Nm – i jest sprzężony z pierwszą w luksusowym sedanie 10-biegową przekładnią automatyczną.

Silnik odznacza się szerokim zakresem wysokiego momentu obrotowego i – zgodnie z duchem F SPORT – we współpracy ze skrzynią biegów zapewnia natychmiastowe przyspieszenie i ciągły wzrost momentu obrotowego w miarę wzrostu obrotów do maksimum. LS 500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 sekundy (z silnikiem benzynowym). Szybką reakcję silnika uzyskano między innymi dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanych zaworów upustowych sprężarek. Kierowca może dopasować dynamikę napędu do swoich potrzeb, wybierając tryb jazdy Normal, Sport S lub Sport S+, a sportowy klimat podbudowuje dokładnie taki, jak trzeba gang silnika.

Nowa jednostka napędowa Multi Stage Hybrid System łączy 3,5-litrowy, wolnossący, benzynowy silnik V6 pracujący w cyklu Atkinsona z dwoma elektrycznymi silnikami-generatorami i wykorzystuje lekki akumulator litowo-jonowy o niewielkich rozmiarach. Silnik V6 wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa D-4S i zbudowany z lekkich elementów układ rozrządu Dual VVT-i, zapewniające duży moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Łączna moc układu to 354 KM.

Nowy system zawiera planetarną przekładnię bezstopniową z jednostek Lexus Hybrid Drive i dodatkową czterostopniową przekładnię automatyczną. Współpraca obu przekładni zapewnia optymalne wykorzystanie możliwości silnika V6 w całym zakresie prędkości samochodu.

W trybie ręcznym obie przekładnie umożliwiają uzyskanie 10 wirtualnych biegów, dając kierowcy LS 500h F SPORT lepsze wyczucie dynamiki pojazdu z możliwością przełączania biegów łopatkami pod kierownicą. Multi Stage Hybrid System zapewnia również lepsze wykorzystanie wspomagania przez silnik elektryczny przy mniejszych prędkościach, a także w pewnych warunkach umożliwia jazdę LS 500h z prędkością do 140 km/h z wyłączonym silnikiem spalinowym. Oprócz tego, system ten pozwala rozpędzić LS 500h z napędem na tylne koła od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy – co odpowiada przyspieszeniu poprzedniej generacji Lexusa LS 460 z silnikiem V8 i jest czasem o 0,3 s krótszym niż w przypadku LS 600h AWD.

2018 Lexus LS F Sport – podstawowe parametry

 

LS 500

LS 500h

Typ samochodu

Pełnowymiarowy luksusowy sedan

Pełnowymiarowy luksusowy sedan z napędem hybrydowym

Napęd

3,5-litrowy V6, bezpośredni wtrysk paliwa, Twin Turbo

Napęd hybrydowy z 3,5-litrowym silnikiem V6

Mechanizm zaworów

24-zaworowy, DOHC, łańcuchowy (z Dual VVT-i)

Liczba cylindrów

6

Układ

Silnik z przodu, AWD

Silnik z przodu, tylny napęd lub AWD

Skrzynia biegów

Automatyczna, 10-stopniowa

Przekładnia Multi Stage Hybrid

Moc maksymalna silnika (KM)

415

295

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

600

350

Maksymalna moc napędu (KM)

-         

354

Typ baterii trakcyjnej

-         

Litowo-jonowa

Napięcie (V)

-         

310

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

4,5

5,2 (tylny napęd)

Rozstaw osi

3,125 mm

Długość

5,235 mm

Wysokość

1,450 mm

Szerokość

1,900 mm

Koła

20-calowe (Przód: 245/45RF20, Tył: 275/40RF20)

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty