Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus RC 200t. W Europie pod koniec roku

(kr)
Lexus RC 200t / Fot. Lexus
Lexus RC 200t / Fot. Lexus
Nowy Lexus RC 200t jest kolejnym modelem tej marki, który został wyposażony w 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy.
Lexus RC 200t / Fot. Lexus
Lexus RC 200t / Fot. Lexus

Własności dynamiczne nowego RC 200t mogą być wzmocnione w wersji F SPORT, która wyposażona jest w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym typu Torsen.

Nowy RC 200t pojawi się w sprzedaży w Europie pod koniec roku.

Ważąca zaledwie 160 kg 2-litrowa turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa typu ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency Combustion) rozwija moc 245 KM (180 kW) oraz moment obrotowy 350 Nm. Pozwala to Lexusowi RC 200t rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 230 km/h przy średnim zużyciu paliwa 7,2 l na 100 km oraz emisji CO2 zaczynającej się od 166 g/km.

Integralną częścią chłodzonej cieczą głowicy cylindrów jest kolektor wylotowy typu „4 w 2”. Łączy on te pary cylindrów, w których tłoki poruszają się zgodnie w fazie (sprężanie lub rozprężanie). W połączeniu z bardzo wydajną turbosprężarką z dwudzielną turbiną twin-scroll, ta konstrukcja kolektora zapobiega wzajemnej interferencji strumieni gazów wylotowych z poszczególnych cylindrów i pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych.

Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni biegów SPDS (Sport Direct Shift), pierwotnie opracowanej dla wyczynowego RC F. Wychylne przełączniki w kierownicy pozwalają przejąć ręczną kontrolną nad zmianą przełożeń, a w trybie automatycznym zmiana biegów realizowana jest z uwzględnieniem oddziałującej na samochód siły odśrodkowej. Podczas silnego hamowania przed zakrętem następuje samoczynna redukcja biegu, następnie na łuku utrzymywany jest niższy bieg, a na wyjściu z zakrętu dobierany jest bieg, który zapewni najlepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszania.

RC 200t wyposażony jest w układ wyboru trybu jazdy Drive Mode Select, oferujący tryby jazdy SNOW, ECO, NORMAL oraz SPORT (SPORT S w wersji F SPORT).

Wersja F SPORT modelu RC 200t otrzymała specjalnie zestrojone przednie i tylne zawieszenie, mechanizm różnicowy Torsena o podwyższonym tarciu wewnętrznym oraz funkcję elektronicznej modulacji charakterystyki zawieszenia pneumatycznego (AVS.

Po wybraniu trybu jazdy sportowej SPORT S+ układ podczas pokonywania zakrętów zwiększa zróżnicowanie sztywności wewnętrznych i zewnętrznych amortyzatorów, jeszcze silniej przeciwdziałając przechyłom nadwozia.

RC 200t może być wyposażony w 9-ramienne 17-calowe, 5-ramienne 18-calowe lub 10-ramienne 19-calowe tarcze kół ze stopu aluminium. Wersja F SPORT opatrzona jest specjalnymi znaczkami oraz wyposażona jest w 19-calowe tarcze kół ze stopu aluminium o specjalnie przygotowanym dla tej wersji wzorze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty