Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 33672 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Mazda 2 kontra Skoda Fabia

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Mazda 2 

Mazda 2 to kompletne zaprzeczenie Fabii. Nadwozie ma sporo obłości i płynnych linii, a jego ogólny wizerunek ma lekko sportowy styl.


Fot. Dariusz Dobosz Te dwa auta reprezentują dwie zupełnie inne filozofie samochodu miejskiego. Czy wielka popularność Fabii dowodzi, że jest ona lepsza od bardziej prestiżowej Mazdy 2?

Mazda 2 

Mazda 2 to kompletne zaprzeczenie Fabii. Nadwozie ma sporo obłości i płynnych linii, a jego ogólny wizerunek ma lekko sportowy styl.


Fot. Dariusz Dobosz Fabia w obecnym wydaniu zadebiutowała jesienią 2014 r. To trzecia generacja modelu, skrócona o 8 cm w stosunku do poprzednika, ale poszerzona aż o 9 cm. Fabia III zyskała tak modną obecnie, opartą na ostrych liniach stylizację, obowiązującą teraz również w Volkswagenach i Seatach. Nie ma ona szczególnych walorów estetycznych, bryła auta jest prosta a detale mało wyszukane. Trzeba jednak przyznać, że wszystkie elementy dobrze ze sobą „zgrano” i nadwozie tworzy dobrze spasowaną całość. Widać, że producentowi zależało na tym, by kształty nadwozia były akceptowane przez jak najszersze grono potencjalnych nabywców i aby samochód nie budził swą estetyką żadnych kontrowersji. Ta idea doskonale się sprawdziła

Mazda 2 to kompletne zaprzeczenie Fabii. Nadwozie ma sporo obłości i płynnych linii, a jego ogólny wizerunek ma lekko sportowy styl. Z przodu królują bardzo wyraziste detale, takie jak wydatna, mocno wysunięta osłona chłodnicy i zachodzące na błotniki, smukłe reflektory. Z tyłu dynamiki dodaje mocno pochylona tylna szyba ze spoilerem, stanowiącym przedłużenie dachu. Nieźle wyglądają też wysoko montowane lampy o niebanalnym kształcie. Ten rodzaj projektowania producent nazywa „Kodo”, czyli „dusza ruchu”. Z grubsza można przyjąć, że w „dwójce” odnajdziemy i duszę, a może raczej rodzaj osobowości, i ruch, czyli dynamiczne kształty. „Mazda 2 w obecnym wydaniu (czwarta generacja) miała swoją premierę nieco wcześniej niż Fabia, bo wiosną 2014 r. Oba auta powstały zatem niemal w tym samym czasie.

Redakcja poleca:

Na zużytej opinie też można zrobić biznes
Silnik podatne na zatarcie
Testujemy nowego SUV-a Skody

Skoda Fabia

Skoda, która korzysta z rozwiązań Volkswagena, ma pod maską doskonale znanego benzynowca 1.2 TSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Fot. Skoda Zachowawcze kształty nadwozia Fabii przeniesiono również do wnętrza. Koneksje z Volkswagenem są widoczne na każdym kroku, wszystko podporządkowano klasycznej prostocie. Nie można mieć jednak zastrzeżeń do ergonomii, obsługa jest łatwa, intuicyjna, wskaźniki duże i czytelne. Jakość materiałów wykończeniowych tam, gdzie powinna być ona dobra, nie budzi zastrzeżeń. Tanie tworzywa znajdziemy tylko w mniej dostępnych miejscach. Fabia jest mistrzem przestronności w przedniej części kabiny, za pierwszym rzędem siedzeń jest ciasno. Za to bagażnik ma bardzo przyzwoite rozmiary.

Mazda 2, choć sporo droższa, nie rozpieszcza wykończeniem wnętrza. Jakością materiałów z pewnością nie przewyższa tańszej przecież Fabii. Plastiki, które ma się „pod ręką” są przyjemne, ale z twardym tworzywem na desce rozdzielczej i innymi „tanimi” detalami trudno się pogodzić. Sama deska też nie zachwyca. Co prawda zestaw wskaźników jest pomysłowy i ma ciekawe kształty, ale na prawo od niego praktycznie nic się nie dzieje. Jest tam tylko samotnie „wyrastający” z kokpitu ekran multimedialny. Całość ożywia nieco centralna konsola z interesująco poprowadzonymi „boczkami”. W przedniej części przedziału pasażerskiego miejsca nie brakuje. Z tyłu jest z nim kiepsko, dużo gorzej niż w Fabii. Zdecydowanie mniejszy niż u rywala jest również bagażnik.

Fabię i „dwójkę” zbudowano według różnych filozofii, co widać nie tylko po nadwoziach, ale i po silnikach. Skoda, która korzysta z rozwiązań Volkswagena, ma pod maską doskonale znanego benzynowca 1.2 TSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. To silnik o bardzo szerokim zakresie obrotów użytkowych, a dzięki temu niezwykle elastyczny. Jego charakterystyka doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu i sprzyja niskiemu zużyciu paliwa. Doładowany czterocylindrowiec zapewnia również bardzo dobre osiągi. Podwozie bez trudu radzi sobie z potencjałem silnika. Jest sztywno zestrojone i niespecjalnie sprzyja komfortowi jazdy, za to prowadzi Fabię jak po sznurku. Samochód jest stabilny w każdych warunkach, także przy gwałtownych manewrach.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Q (gość)

    Producenci mają spore zaufanie do wykonania i zabezpieczeń antykorozyjnych tych samochodów, dają aż 24/36 lat gwarancji mechanicznej i aż 144 lata perforacyjnej. Można kupić, jeździć, później przekazać dzieciom czy wnukom, a oni nadal będą mogli korzystać z gwarancji jeżdżąc zabytkowym samochodem.

  • belzeboos (gość)

    No tak, szkoda że nie dodaliście że wszystkie tsi żłopią olej po 30000 km, VAGżenada - smutne ale prawdziwe. Teraz w czasie kryzysu VAG dopiero zacznie ciąć koszty czyli zacznie lepić puszki po sardynach chińskim mułem z Żółtej rzeki :)

  • haha (gość)

    dobre mialem przeczucie czytajac te wypociny. bo jakiego innego wyniku, niz wygrana zielonej kury nalezacej do vw, mozna bylo sie spodziewac po tescie w portalu, ktory jest wlasnoscia niemcow (wikipedia: Polska Press – polska grupa wydawnicza wchodząca w skład niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau)

  • super wieśwagen (gość)

    co to w ogóle jest za porównanie - mazda z jakąś zapyziałą polóweczką

  • jesion73 (gość)

    Jak można porównywać Mazdę w najwyższej wersji wyposażenia (poziom 4 - Passion) i to z silnikiem 115 km (8,7s do 100km) z Fabią w wersji wyposażenia Ambition (poziom 2) z silnikiem 110 km (9,6 do 100km) i mówić, że kosmiczna różnica w cenie!!! Dla prezentowanej w tekscie wersji Fabii powinna być Mazda 2 Motion z silnikiem 1.5 90km (9,4 do 100km). Różnica zmaleje z 18.000 do 8.000 i warta jest każdej złotówki!!!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mazda 2 zdjęcia

Mazda 2 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Skoda Fabia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mazda 2 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Mazda 2 Cena

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.