Mazda 2

pim
Przez lata Mazda była praktycznie odcięta od polskiego rynku motoryzacyjnego. Wytwarzane w Japonii samochody z powodu wysokiego cła przegrywały z każdą europejską konkurencją.

Za kilka miesięcy może to zmienić mazda 2, która będzie produkowana w Hiszpanii.

Mazda 2

Mazda 2 to kolejna generacja mazdy demio. Poprzednia nie trafiła na nasze ulice. Nowa mazda demio w lipcu znalazła się w sprzedaży w Japonii. Model europejski będzie się nieco różnił od japońskiego.
Nowe demio sylwetką przypomina poprzednika, ale ładniejsze są proporcje nadwozia, a maska i światła z przodu i z tyłu przypominają mazdę 6 - to element podkreślający przynależność do marki.
Wnętrze pięcioosobowego samochodu ma oferować maksymalną ilość miejsca. Możliwość regulacji wysokości fotela kierowcy i położenia kolumny kierowniczej pozwala zmieścić się wygodnie za kierownicą nawet osobom o wzroście 190 cm (fotel kierowcy przesuwa się o 25 cm i obniża o 5,5 cm).
Przestrzeń bagażowa została dokładnie zaprojektowana. W maździe demio, a więc w maździe 2 z pewnością też, w schowku przed pasażerem jest wyjmowany element, mogący służyć jako... pojemnik na śmieci. Z przodu są dwa uchwyty na kubki, a w tylnych drzwiach są uchwyty na dwie półlitrowe butelki. Po złożeniu tylnej kanapy do samochodu można załadować w całości dwa rowery górskie.
Podstawowym wyposażeniem samochodu będą m. in. 2 poduszki powietrzne, ale boczne airbagi i kurtyny powietrzne będą dostępne w opcjach. Możliwe będzie wyposażenie auta w ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, a w przypadku najsilniejszych wersji (benzynowej 1,6 i turbodiesla 1,4) także system stabilizacyjny DSC. To jednak "europejska" specyfikacja. Jak będzie wyglądała polska, jeszcze nie wiadomo.
Dla mazdy 2 przewidziano gamę 4 silników: trzy jednostki benzynowe (1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l) i turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,4 l. Ten ostatni będzie dostępny ze skrzynią Automated Shift Manual, czyli automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Japońskie mazdy demio mają inne silniki. Należy więc przypuszczać, że europejskie wersje będą napędzane benzynowymi silnikami Forda, a turbodiesel to wspólne dzieło PSA (Peugeot i Citroen) oraz Forda. Silnik ten trafił już do aut tych producentów. To nie przypadek. Ford jest głównym udziałowcem Mazdy, a model mazda 2 będzie powstawać w fabryce Forda w Walencji.
Na polski rynek ten samochód trafi prawdopodobnie późną wiosną.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty