Nowa MX-5 straciła 100 kg w stosunku do poprzedniej generacji. Model eksponowany w Paryżu wyposażono w technologię SKYACTIV: silnik 1,5 SKYACTIV-G oraz sześciobiegową skrzynię manualną SKYACTIV-MT. Jest to auto z niedużym, odkrytym, dwumiejscowym nadwoziem, silnikiem umieszczonym w położeniu przednio-centralnym, napędem na tylne koła i idealnym rozkładem mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50.
Projektanci stworzyli sportową wersję stylizacji „KODO – Dusza ruchu”, obniżyli środek ciężkości i wydłużyli maskę, a także dodali przetłoczenia wyrażające dynamikę i ruch. We wnętrzu zachowano kompaktowy, lecz bardzo wygodny kokpit charakterystyczny dla wszystkich generacji MX-5. Mazda dodała jednak najnowsze technologie, takie jak systemy aktywnego bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE oraz MZD Connect, autorskie rozwiązanie zapewniające łączność w samochodzie.
W ciągu minionego ćwierćwiecza wyprodukowano blisko 950 000 egzemplarzy modelu MX-5, czyniąc go najlepiej sprzedającym się roadsterem wszech czasów.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?