Mazda przyjmie standardy produkcji Toyoty

(mm/ip)
Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie technologii, z podpisanego w maju kontraktu o kooperacji obu japońskich koncernów / Fot. Toyota
Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie technologii, z podpisanego w maju kontraktu o kooperacji obu japońskich koncernów / Fot. Toyota
Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie technologii, z podpisanego w maju kontraktu o kooperacji obu japońskich koncernów.
Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie
Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie technologii, z podpisanego w maju kontraktu o kooperacji obu japońskich koncernów / Fot. Toyota

W maju tego roku Toyota i Mazda podpisały umowę o współpracy, która w pierwszej kolejności obejmie wymianę technologii w dziedzinie napędów i systemów bezpieczeństwa. Toyota udostępni Mazdzie technologię napędu na wodorowe ogniwa paliwowe oraz systemu hybrydowego plug-in, zaś Mazda przekaże partnerowi technologię SKYACTIV. Obecnie trwają negocjacje dotyczące szczegółów współpracy.

 Masamichi Kogai, prezydent i CEO Mazdy, powiedział w jednym z wywiadów dla australijskiej prasy, że współpraca z Toyotą przyniesie jego firmie znacznie więcej korzyści niż najnowocześniejszą technologię. Mazda skorzysta z metodologii zarządzania znanej jako System Produkcji Toyoty, by działać lepiej i wydajniej, oraz by tworzyć coraz lepsze samochody.

Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie
Mazda chce nauczyć się od Toyoty jej standardów technicznych i organizacji produkcji. To dla niej jedna z głównych korzyści, obok współpracy w dziedzinie technologii, z podpisanego w maju kontraktu o kooperacji obu japońskich koncernów / Fot. Toyota

Kogai nie chciał rozmawiać o szczegółach kooperacji z Toyotą, jednak potwierdził, że obejmie ona wszystkie dziedziny badań nad nowymi technologiami oraz prac rozwojowych, i że spodziewa się, że jest to początek wieloletniego partnerstwa. W niedalekiej przyszłości współpraca zaowocuje bardziej wydajnymi samochodami obu marek, a także modelami bliźniaczymi. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że Mazda oprze następną generację BT-50 na Hiluxie.

Kontrakt Toyoty i Mazdy trwa dopiero 5 miesięcy, mimo to pierwszy model, który skorzystał na tej współpracy, jeździ już po drogach w Japonii. Jest to Mazda 3 Hybrid, w której zamontowano baterie z Toyoty Prius.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty