Mercedes-Benz ze wzrostami sprzedaży

(mm/ip)
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
W lutym firma dostarczyła na całym świecie 120 270 samochodów, o 14,6% więcej niż przed rokiem. W Polsce trójramienna gwiazda jest najchętniej wybieraną marką samochodów premium.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

W lutym zarejestrowano w Polsce 672 nowe, osobowe Mercedesy, o 44,8% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2014 (styczeń-luty: 1188 szt., +41,9%). Mercedes-Benz zanotował wzrost sprzedaży jako jedyny producent aut premium z pierwszej „20” najpopularniejszych marek na naszym rynku. Był też najchętniej wybieraną marką samochodów premium wśród klientów indywidualnych.

W Europie nowe Mercedesy odebrało w lutym 50 550 klientów (+17,1%), w tym 17 494 w Niemczech (+5,8%), gdzie marka sprzedaje najwięcej aut na Starym Kontynencie i niezmiennie pozostaje liderem segmentu premium. Na drugim co do wielkości europejskim rynku, w Wielkiej Brytanii, liczba dostaw wzrosła o 19,5%. Wzrosty osiągnięto również w Hiszpanii (+39,6%), Szwecji (+34,9%) oraz w Belgii (+36,5%).

W regionie NAFTA sprzedano 26 747 nowych Mercedesów (+6,3%), a rekordową sprzedaż odnotowano w USA, Kanadzie i Meksyku. W USA dostarczono 23 616 aut (+4,5%) - w styczniu i lutym trójramienna gwiazda była najchętniej wybieraną marką aut premium na tamtym rynku.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Mercedes-Benz wzrosła o 15,5%, do 37 992 sztuk. Rekordowy popyt zanotowano w Chinach (19 979 egzemplarzy, +13,6%), w Japonii (5240 pojazdów, +3,6%) oraz w Rosji (+16,5%).

Nie słabnie popularność kompaktowych Mercedesów – w lutym na ich zakup zdecydowało się 35 159 klientów (+24,6%). Pod koniec marca w salonach pojawi się piąty członek gamy kompaktowych modeli, CLA Shooting Brake.

Szczególnie wysokim wzięciem cieszy się Klasa C w wersjach sedan i kombi. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. model znalazł 63 878 nabywców (+59,1%).

O 16% wzrosła popularność limuzyny Klasy E na jej największym rynku – w Chinach. W najnowszej edycji badania jakości 3-letnich samochodów J.D. Power Vehicle Dependability Study, przeprowadzonym przez renomowany instytut badań konsumentów J.D. Power, Klasa E oraz model GLK zostały uznane za najlepsze w swoich segmentach.

Klasa S tradycyjnie pozostaje najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie. W lutym model ustanowił kolejny rekord popularności – znalazł 15 024 nabywców (+4,2%).

Sprzedaż SUV-ów wzrosła w ubiegłym miesiącu o 31,1%. Na zakup Klasy G zdecydowało się o 17,6% więcej klientów niż przed rokiem.

Także nowa generacja Smarta cieszy się rosnącą popularnością – w lutym model padł wyborem 8303 nabywców (+12,7%). Istotne wzrosty odnotowano na jego największych rynkach, w Niemczech (+33%) i we Włoszech (+45,3%).

Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars__

 

Luty 2015

Zmiana (%)

Styczeń-luty 2015

Zmiana (%)

Mercedes-Benz

120 270

+14,6

246 135

+14,1

smart

8 303

+12,7

16 760

+20,8

Mercedes-Benz Cars

128 573

+14,5

262 895

+14,5

 

 

 

 

 

Sprzedaż Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

 

 

 

 

Europa

50 550

+17,1

98 243

+15,8

- w tym: Niemcy

17 494

+5,8

32 997

+8,3

NAFTA

26 747

+6,3

54 368

+8,0

- w tym: USA

23 616

+4,5

48 235

+6,7

Azja

37 992

+15,5

84 261

+16,0

- w tym: Japonia

5 240

+3,6

9 774

+7,2

- w tym: Chiny

19 979

+13,6

48 059

+14,1

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty