W lutym zarejestrowano w Polsce 672 nowe, osobowe Mercedesy, o 44,8% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2014 (styczeń-luty: 1188 szt., +41,9%). Mercedes-Benz zanotował wzrost sprzedaży jako jedyny producent aut premium z pierwszej „20” najpopularniejszych marek na naszym rynku. Był też najchętniej wybieraną marką samochodów premium wśród klientów indywidualnych.
W Europie nowe Mercedesy odebrało w lutym 50 550 klientów (+17,1%), w tym 17 494 w Niemczech (+5,8%), gdzie marka sprzedaje najwięcej aut na Starym Kontynencie i niezmiennie pozostaje liderem segmentu premium. Na drugim co do wielkości europejskim rynku, w Wielkiej Brytanii, liczba dostaw wzrosła o 19,5%. Wzrosty osiągnięto również w Hiszpanii (+39,6%), Szwecji (+34,9%) oraz w Belgii (+36,5%).
W regionie NAFTA sprzedano 26 747 nowych Mercedesów (+6,3%), a rekordową sprzedaż odnotowano w USA, Kanadzie i Meksyku. W USA dostarczono 23 616 aut (+4,5%) - w styczniu i lutym trójramienna gwiazda była najchętniej wybieraną marką aut premium na tamtym rynku.
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Mercedes-Benz wzrosła o 15,5%, do 37 992 sztuk. Rekordowy popyt zanotowano w Chinach (19 979 egzemplarzy, +13,6%), w Japonii (5240 pojazdów, +3,6%) oraz w Rosji (+16,5%).
Nie słabnie popularność kompaktowych Mercedesów – w lutym na ich zakup zdecydowało się 35 159 klientów (+24,6%). Pod koniec marca w salonach pojawi się piąty członek gamy kompaktowych modeli, CLA Shooting Brake.
Szczególnie wysokim wzięciem cieszy się Klasa C w wersjach sedan i kombi. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. model znalazł 63 878 nabywców (+59,1%).
O 16% wzrosła popularność limuzyny Klasy E na jej największym rynku – w Chinach. W najnowszej edycji badania jakości 3-letnich samochodów J.D. Power Vehicle Dependability Study, przeprowadzonym przez renomowany instytut badań konsumentów J.D. Power, Klasa E oraz model GLK zostały uznane za najlepsze w swoich segmentach.
Klasa S tradycyjnie pozostaje najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie. W lutym model ustanowił kolejny rekord popularności – znalazł 15 024 nabywców (+4,2%).
Sprzedaż SUV-ów wzrosła w ubiegłym miesiącu o 31,1%. Na zakup Klasy G zdecydowało się o 17,6% więcej klientów niż przed rokiem.
Także nowa generacja Smarta cieszy się rosnącą popularnością – w lutym model padł wyborem 8303 nabywców (+12,7%). Istotne wzrosty odnotowano na jego największych rynkach, w Niemczech (+33%) i we Włoszech (+45,3%).
Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Cars__
| Luty 2015 | Zmiana (%) | Styczeń-luty 2015 | Zmiana (%) |
Mercedes-Benz | 120 270 | +14,6 | 246 135 | +14,1 |
smart | 8 303 | +12,7 | 16 760 | +20,8 |
Mercedes-Benz Cars | 128 573 | +14,5 | 262 895 | +14,5 |
| | | | |
Sprzedaż Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach | | | | |
Europa | 50 550 | +17,1 | 98 243 | +15,8 |
- w tym: Niemcy | 17 494 | +5,8 | 32 997 | +8,3 |
NAFTA | 26 747 | +6,3 | 54 368 | +8,0 |
- w tym: USA | 23 616 | +4,5 | 48 235 | +6,7 |
Azja | 37 992 | +15,5 | 84 261 | +16,0 |
- w tym: Japonia | 5 240 | +3,6 | 9 774 | +7,2 |
- w tym: Chiny | 19 979 | +13,6 | 48 059 | +14,1 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?