Litera C w nazwie sygnalizuje techniczny związek z klasą C. Roadster dzieli z nią rozwiązania techniczne, z paletą jednostek napędowych włącznie.
Zamawiający będzie mógł wybierać między wersjami SLC 180 (1.6; 156 KM, 250 Nm), SLC 200 (2.0; 184 KM, 300 Nm), SLC 300 (2.0; 245 KM, 370 Nm) oraz Mercedes-AMG SLC 43 (3.0 V6; 367 KM, 520 Nm).
Nieszablonową propozycją w segmencie roadsterów jest wysokoprężny SLC 250d (2.1; 204 KM, 500 Nm). Kto zaakceptuje specyficzny odgłos pracy turbodiesla, otrzyma w zamian oszczędny i dynamiczny samochód - Mercedes deklaruje 4,4 l/100km, 245 km/h i czas sprintu od 0 do 100 km/h na poziomie 6,6 s.
Dwie najsłabsze wersje będą oferowane z 6-biegową skrzynią ręczną. Za dopłatą będzie można ją wymienić na 9-stopniową skrzynię 9G-Tronic, która będzie standardem dla mocniejszych motorów. Wpływ na strategię zmiany biegów będzie miał wybrany tryb jazdy - Mercedes przygotował programy Eco, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual.
W ramach modernizacji zmieniono wygląd pasa przedniego. Atrapę chłodnicy oraz reflektory nakreślono liniami znanymi już w innych nowościach Mercedesa. Kolejnym łącznikiem między nimi a Mercedesem SLC jest opcjonalne oświetlenie LED Intelligent Light System. Do wnętrza trafiły nowe wskaźniki, listwy dekoracyjne i kierownica. Udoskonalono także system Comand.
Pierwsza generacja Mercedesa SLK pojawiła się na rynku w 1996 roku. Model stanowił odpowiedź na zaprezentowane dwa lata wcześniej BMW Z3. Na przestrzeni lat Mercedes dostarczył klientom 670 tys. sztuk modelu SLK.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?