Mercedes C 200 Kompressor

Samochody / Testy

Autor: Piotr Robakowski

Liczba odwiedzin: 35238

Czterodrzwiowe nadwozie, mocny benzynowy silnik, ciekawie zaprojektowane wnętrze i tylny napęd to krótka charakterystyka Mercedesa C200 Kompressor.

Za takie auto musimy wydać ponad 100 tys. złotych.

Mimo spadku sprzedaży, na brak zainteresowania nie mogą raczej narzekać producenci samochodów luksusowych - Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, czy Saab i Volvo. Te firmy notują stały i systematyczny wzrost sprzedaży. Podobnie jest z Mercedesem, który wraz z modelem klasy C podbija europejskie rynki. Na niemieckim rynku ten właśnie model bardzo mocno zagraża pozycji lidera, którą jeszcze zajmuje znacznie przecież tańszy Volkswagen Golf IV.

Nadwozie i wnętrze
Mercedes dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Początkowo pojawił się tradycyjny dla tego producenta sedan i kombi. Tegoroczną nowością jest model o nazwie SportCoupe. Nadwozie testowanego przez naszą redakcję sedana wyróżnia się konserwatywną, ale znacznie odchudzoną pod względem stylistycznym linią nadwozia. Nowy sposób projektowania przypadł nie tylko starszej klienteli Mercedesa, ale także osobom młodym. Dodatkowo sportowego charakteru dodaje sylwetce delikatnie unosząca się ku górze linia okien i mocno podkreślony tył z dużymi światłami. Porządek panuje również wewnątrz. Przekonstruowana w porównaniu ze starym modelem tablica przyrządów nawiązuje nie tylko do większego modelu klasy S, ale także zyskała na przestronności. Nadal jednak nie mogę przyzwyczaić się do umieszczonych tylko po lewej stronie kierownicy przełączników - kierunkowskazów, świateł i wycieraczek.

Napęd
Do napędu zastosowano kilka benzynowych i wysokoprężnych silników. W naszym samochodzie znajdował się silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra i mocy przy wykorzystaniu turbodoładowania 163 KM. Samochód dzięki temu przyspiesza do "setki" w czasie 9,3 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 230 km/h. Dodatkowym atrybutem silnika jest rasowy, drażniący odgłos (jeśli tylko ktoś to lubi) i dobre właściwości wchodzenia na obroty - szkoda że dopiero od blisko 2500 obr./minutę. Nie dziwi zatem fakt, że każde 100 kilometrów okupujemy zużyciem paliwa sięgającym średnio 10 litrów. W mieście potrafi spalić nawet 15 litrów na 100 kilometrów.

Właściwości jezdne
W Mercedesie napęd przenoszony jest na tylna oś przy pomocy automatycznej lub manualnje przekładni. Nad skutecznością przekazywania ponad 160 KM czuwają elektroniczne systemy wspomagające, by szczególnie na mokrej nawierzchni nie stać w miejscu już po wysprzęgleniu. System ESP, stanowiący seryjne wyposażenie tego modelu przydaje się także podczas pokonywania zakrętów, stabilizując tor jazdy.

Komfort jazdy
Mercedes odznacza się dobrze zestrojonym układem tłumienia drgań - zawieszeniem. Twarda charakterystyka pozwala bezpiecznie pokonywać szybkie i ostre zakręty. Dobrze tłumi mniejsze nierówności i uskoki, a do uszu pasażerów nie docierają odgłosy pracy amortyzatorów i sprężyn. Nam jednak przypadła do gustu niska pozycja za kierownicą, która w połączeniu ze sprawnym zawieszeniem, przynosi kierowcy przyjemność z jazdy. Takim autem spokojnie możemy pojechać na tor wyścigowy, mimo że to przecież czterodrzwiowa odmiana. No i przed znajomymi możemy się pochwali, że pod oknem parkujemy Mercedesa.

Dane techniczne

Model Mercedes C200 Kompressor
Pojemność skokowa (cm3 ) 1998
Moc maks. (KM) 163
Maks. moment obrotowy (Nm) 230
Skrzynia biegów manualna
Średnica zawracania (m) 10,8
Objętość bagażnika (dm3 ) 455
Długość (mm) 4525
Szerokość (mm) 1730
Wysokość (mm) 1430
Rozstaw osi (mm) 2715
Masa własna (kg) 1415
Prędkość maksymalna (km/h) 230
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) 9,3
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 14,3
Poza miastem 7,0
Średnie 9,7

Do początku artykułu

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Komentarze

    • Bychu 02 (gość)
    • Jestem posiadaczem c200 D od trzech lat. zakupiony w salonie w kraju. Przy przebiegu ok. 25000 km wymieniono w ramach gwarancji dwa przednie amortyzatory (występowało stukanie). Przy przeglądzie 3 letnim, przy przebiegu 34000 km serwis stwierdził, że amortyzator tylny prawy musi być natychmiast wymieniony. Mimo stwierdzenia przez serwis mercedersa , że była zamontowana seria wadliwych amortyzatorów serwis w Olsztynie zażądał odpłatności za wymianę amortyzatora. A gdzie dobre imię firmy.
    • vargaz (gość)
    • Kupilem C200K 4 miesiace temu i musze powiedziec ze jestem bardzo zadowolony
    • karolkarol@02pl (gość)
    • mój t.. przejeżdził moskolem 408 30lat sam so bie go naprawiał życzę tobie tak długoletniej eksploatacji CZEŚĆ. pozdr.

Dodaj komentarz