System to jednak nie tylko spore ułatwienie dla kierowców, ale i zagrożenie. Bezprzewodowa komunikacja jaką wykorzystują czujniki jest przedmiotem wielu kontrowersji. - Jeżeli dostaniemy się przez czujnik do sieci wewnętrznej pojazdu, możemy zrobić praktycznie wszystko: otworzyć centralny zamek, wyłączyć w nocy światła czy zablokować jedno koło - twierdzi Tomasz Mydłowski z Politechniki Warszawskiej.
Podstawowym zadaniem czuujników jest jednak poprawa bezpieczeństwa. Warto zwrócić także uwagę czy czujnik nie zostanie uszkodzony przy wymianie opony. Urządzenie będzie także do wymiany kiedy łapiąc gumę, napompujemy oponę sprayem naprawczym.
Obecnie stosuje się dwie technologie pomiaru ciśnienia. Pośredni, w którym urządzenie podłączone jest do ABS i ESP, mierzy różnicę prędkości obrotowej kół. System ten bazuje na różnicy średnic w kołach, pokazując straty ciśnienia w oponach. Taki sposób pomiaru nie dostarcza jednak dokładnych danych i jest bardzo niewygodny, zaletą jest jego niski koszt.
Drugi system pomiaru – bezpośredni, gdzie czujnik wbudowany jest w zawór opony, który mierzy ciśnienie w oponach i przesyła dane do odbiornika wyświetlającego dane na desce rozdzielczej, ma zdecydowanie więcej zalet. Pomiary są dokładne i natychmiastowe. Czujnik włącza się, kiedy ciśnienie w oponach spadnie poniżej 25% poziomu zalecanego przez producenta.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?