Na co dzień niezwykle dzielny i wytrzymały, lecz niezbyt szybki Hilux, po dakarowym tuningu osiąga prędkość 260 km/h i potrafi pokonać każdą nawierzchnię.
Toyota Hilux Racing Experience znana lepiej jako REX powstała pod okiem Glyna Halla, legendarnego kierowcy rajdowego, mentora zwycięzcy Dakaru, Giniela de Villiersa. Glyn Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 roku. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w swojej klasie.
Hall podjął się zadania zbudowania samochodu dzikiego i niepowstrzymanego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3.0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowemu silnikowi V8 z Lexusa IS-F. Maksymalną moc 455 KM jednostka osiąga przy 6000 obr./min. Takie same silniki wprawiają w ruch dakarowe Hiluxy.
Silnik dostosowano do oryginalnej skrzyni biegów napędzającej cztery koła za pośrednictwem fabrycznego mechanizmu różnicowego. Do tego rajdowe sprzęgło, potężne hamulce, zawieszenie obniżone o 5 cm, 18-calowe felgi, precyzyjniejszy układ kierowniczy i układ wydechowy po tuningu, który obudzi pół miasta – i już można pędzić po pustyni jak po autostradzie. Co to maleństwo potrafi, udowodnił na specjalnym pokazie Leeroy Poulter, mistrz rajdów cross-country.
Toyota South Africa na razie nie planuje wprowadzenia Hiluxa Racing Experience do komercyjnej oferty. Na niekończące się pytania rozentuzjazmowanych klientów odpowiada lakonicznie: „Zobaczymy”. Trudno się jednak dziwić – przebudowa auta kosztowała 72 000 dolarów.
Warto wiedzieć: Nie tylko Krasić. TOP 10 piłkarzy z najlepszym CV w Ekstraklasie
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?