Minivan z nowoczesną skrzynią

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
C-Max to 5-miejscowy minivan zbudowany na bazie Forda Focusa. Zaletą auta jest możliwość różnorodnego konfigurowania wnętrza.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Standardowo tylna kanapa C-Maxa mieści trzech pasażerów. W razie potrzeby, gdy z tyłu jadą tylko dwie osoby, środkowe siedzenie można złożyć, a skrajne fotele przesunąć do tyłu po skosie, jednocześnie zsuwając je ze sobą. W efekcie zwiększa się ilość miejsca na nogi i na wysokości ramion dla dwóch jadących z tyłu pasażerów. To przydatne rozwiązanie, bo w standardowym ustawieniu ilość przestrzeni na stopy i kolana nie jest duża. Niezależnie od konfiguracji siedzeń pasażerowie nie

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

będą natomiast narzekali na miejsce nad głową, którego jest naprawdę dużo.

Jeżeli trzeba przewieźć więcej bagażu, a nie mamy akurat kompletu pasażerów, przestrzeń bagażową można zwiększyć składając indywidualnie każdy z trzech tylnych foteli (kładąc oparcie, całkowicie składając fotele lub wyjmując je z samochodu). Standardowo bagażnik ma pojemność 473 l (do rolety). Po złożeniu oparć tylnych foteli objętość wzrasta do 950 l, a po wyjęciu siedzeń do 1650 l (do dachu).

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Za dopłatą (3 000 zł) dostępny jest panoramiczny szklany dach. W razie potrzeby można go zasłonić wewnętrznymi roletami.

2-litrowy diesel pracujący pod maską C-Maxa to jednostka osiągająca 136 KM. W testowanej przez nas wersji skonfigurowano go ze skrzynią biegów PowerShift. To zautomatyzowana, 6-stopniowa  przekładnia, zbudowana z połączonych równolegle dwóch skrzyń, z których każda ma

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

swoje sprzęgło. Pozwala to na przygotowanie zmiany biegu z wyprzedzeniem, dzięki czemu cała operacja odbywa się płynnie, szybko i bez żadnych szarpnięć. Podobne rozwiązanie stosuje koncern Volkswagena w przypadku skrzyni DSG. PowerShift może pracować w trybie automatycznym i manualnym, w którym kierowca sam wybiera biegi za pomocą dźwigni.

Rozpędzenie C-Maxa od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 197 km/h. Jak na minivana, osiągi są naprawdę niezłe. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wyniosło w trasie 5,6 l/100 km, a w mieście 7,7 l/100 km. 

Ford C-Max 2.0 TDCi ze skrzynią PowerShift, w wersji wyposażenia Ghia, kosztuje 96 310 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty