Mitsubishi Pajero 2003

(w)
Na przełomie lutego i marca do salonów trafiły pierwsze egzemplarze Mitsubishi Pajero po modernizacji.

Z zewnątrz auto różni się od poprzednika przede wszystkim wyglądem przedniej części nadwozia - inne są przedni zderzak i wlot powietrza do chłodnicy. Nieco inaczej wyglądają także tylne światła.

Mitsubishi Pajero 2003

Zmiany przeprowadzono także wewnątrz, choć są one mniej widoczne niż te w przypadku nadwozia. Jaśniejsze niż dotychczas są drewniane elementy deski rozdzielczej i kierownicy. Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta jest skórą. W jednej z wersji wyposażeniowych przewidziano skórzaną tapicerkę i szyberdach. Nadwozie Pajero to konstrukcja samonośna, dzięki temu samochód ma przestronne wnętrze, a także niżej usytuowany środek ciężkości.
W Pajero 2003 zastosowano trzy nowe systemy, które ułatwiają jazdę w terenie i nie tylko. Pierwszy z nich to MASC (Mitsubishi Active Stability Control), czyli układ stabilizacji toru jazdy. System ten analizuje przyspieszenie poprzeczne, prędkość kątową, kąt obrotu kierownicy oraz stopień uchylenia przepustnicy i dzięki temu natychmiast wykrywa "zaburzenia" w prowadzeniu samochodu.
Druga nowość w Pajero 2003 to MATC (Mitsubishi Active Traction Control), czyli aktywny system kontroli trakcji. Przydatny jest on szczególnie podczas jazdy na nawierzchniach o niskiej przyczepności, oblodzonej lub pokrytej śniegiem drodze, ale również przy stromych zjazdach leśnymi drogami. Trzeci z elektronicznych systemów występujący w najnowszym Pajero to EBAC (Engine Brake Assist Control). System tylko podczas przenoszenia napędu na cztery koła, na pierwszym biegu, z włączoną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego oraz przy zwolnionych hamulcach.
Podstawową jednostką napędową Pajero 2003 oferowanego na polskim rynku jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny DI-D, o pojemności 3,2 litra i mocy 165 KM. Druga z jednostek to sześciocylindrowy silnik benzynowy z rodziny GDI o pojemności 3,5 litra i mocy 203 KM.
Fot. Witold Blady

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty