Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Motoryzacja jest kobietą. Felieton Ryszarda M. Perczaka

Ryszard M. Perczak
Marka Suzuki, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży samochodów, w Polsce plasuje się w drugiej dziesiątce. Nad innymi ma jednak tę przewagę, że w jej polskim oddziale za kontakty z prasą odpowiada Luiza Jakubowska.
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Kobieta nie dość że ładna, to jeszcze o bardzo pogodnym usposobieniu. Od niej jesteśmy w stanie przyjąć nawet najbardziej ponurą informację. Ostatnio piękna pani Luiza ma sporo powodów do wysyłania mediom dobrych wieści wszak sprzedaż Suzuki na koniec roku dobije prawie ośmiu tysięcy samochodów (w zeszłym roku było ok. sześciu), a poza tym w ofercie pojawia się kolejne w tym roku nowe auto tej marki. Tym razem jest to zupełnie nowy Ignis, niewielki pojazd, jak zresztą wszystkie Suzuki, ale pełen ciekawych rozwiązań i do tego niebrzydki.

Skoro już zacząłem o damach to dodam, że ostatnio nie lada pomysłem wykazała się Magda Węglewska, oficer prasowy polskiego przedstawicielstwa Mazdy. Otóż polska premiera nowego modelu tej marki MX-5 RF odbyła się w... teatrze. Fakt, że samochód pokazano na scenie jeszcze nie był aż tak oryginalny, jak to, że wszystko o tym roadsterze, który może być także coupe, opowiedziano w krótkim spektaklu. Fajny tekst, zgrabna i pomysłowa inscenizacja, a przy tym ani grama nudy i wszystko w niespełna pół godziny o tym samochodzie stało się jasne. Niech konkurencja bierze przykład z Mazdy angażując do roboty przy PR wyłącznie ładne i inteligentne dziewczyny, co jak się okazuje może się łączyć w jednej osobie. Dodajmy tylko, że Mazdę MX-5 RF w polskich salonach sprzedaży zobaczymy na wiosnę.

Wracając do tematu to wychodzi nam na to, że zatrudnianie pań na ważnych stanowiskach w branży samochodowej wychodzi jej, tzn. branży, tylko na dobre. Gdy się przyglądamy zespołom prasowym różnych marek, które u nas działają, to dochodzimy do wniosku, że właściwie panowie przy tych zajęciach są w mniejszości. Większość tych stanowisk zajęta jest przez ładniejszą połową ludzkości. BMW, Honda, Hyundai, Lexus, Mitsubishi, Nissan oraz Skoda firmują w Polsce oblicza fajnych dziewczyn. Do tego grona dołączyła ostatnio także Dorota Obłękowska w Fiacie, przejmując pałeczkę od nieocenionego Bogusława Cieślara.

Po niedawnym tekście o tym, jak to dama za kierownicą traci na urodzie wylała się na nas rzeka krytyki. Co ciekawe w obronę brali je głównie panowie. Przyjmując to wszystko z pokorą mimo wszystko nie zmieniamy zdania na temat kierowców na obcasach. Nie znaczy to, iż obojętne są nam dokonania kobiet w motoryzacji w ogóle. Przykład pani Berty Benz, której zasługi dla tej dziedziny trudno przecenić, jest niestety odosobniony. Na szczęście są wspomniane wcześniej służby prasowe, które mają za zadanie objawiać tylko dobrą stronę motoryzacji, nawet jeśli ta ciemna także istnieje. Może to wszystko bierze się stąd, że kobiecie, nam mężczyznom, łatwiej uwierzyć? We wszystko i zawsze...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty