Nadchodzi nowy Range Rover

Piotr Radziszewski
Nowy Range Rover, Fot: Land Rover
Nowy Range Rover, Fot: Land Rover
W Whitley (Wielka Brytania) Land Rover ogłosił wprowadzenie na rynek nowej wersji znanego modelu Range Rover. Znajdujący się w hinduskich rękach producent uruchamia produkcję czwartej generacji prestiżowego SUV-a . Sprzedaż rozpocznie się pod koniec tego roku.

Stylistycznie została zachowana charakterystyczna linia nadwozia. Nowy Range Rover ma nieco poniżej 5 m długości, co sprawia,

Nowy Range Rover, Fot: Land Rover
Nowy Range Rover, Fot: Land Rover

że jego gabaryty są podobne do poprzedniego modelu, ale profil bardziej aerodynamiczny, natomiast linia dachu znajduje się 20 mm niżej. Przednie lampy są wyposażone w technologię LED. Wnętrze zostało wykończone skórami, fornirami oraz elementami metalowymi. Powierzchnie fornirów konsoli środkowej są robione ręcznie.

Dla mniejszości użytkowników, którzy planują jeździć w terenie istotną informacją jest zwiększony do 303 mm prześwit (o 17 mm więcej w stosunku do poprzednika),kąt natarcia wynoszący 34,7° i kąt zjazdu 29,6°. Został też zwiększony rozstaw osi o 42 mm (do 2999 mm), dzięki czemu zwiększyła się powierzchnia wewnątrz samochodu. Czwarta generacja jest  niższa o 30 mm od modelu poprzedniego (1835 mm) oraz węższa o 143 mm (2073 mm).

Samochód będzie wyposażony w elektroniczny system do jazdy w terenie - Terrain Response 2, który analizuje bieżące warunki i automatycznie dobiera najodpowiedniejszy program jazdy.

Nowy Range Rover, Fot: Land Rover
Nowy Range Rover, Fot: Land Rover

Range Rovera będą napędzać dwie jednostki wysokoprężne 3.0 V6 oraz 4.4 V8. Mniejsza jednostka TDV6 ma osiągi takie jak stosowana we poprzednim modelu SDV8 tj. 250 KM i 600 Nm. Mocniejszy Diesel natomiast będzie miał 339 KM i 700 Nm. Silnik benzynowy LR-V8 będzie miał pojemność 5,0 l. W wersji „sportowej” z doładowaniem będzie rozwijał  510 KM i 625 Nm,a bez turbo 375 KM,510 Nm. Najmocniejsza wersja ma konkurować m.in. z Jeepem Grand Cherokee STR8 i Porsche Cayenne Turbo S. Jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniesie zaledwie  5,4.

Inżynierowie Range Rovera dokonali także znaczących modyfikacji w celu zminimalizowania emisji CO2. W wersji TDV6 wynosi ona zaledwie 196 g/km, co jak na samochody tej klasy jest wynikiem ponadprzeciętnym. Wraz z redukcją CO2 spadło też zużycie paliwa, m.in. dzięki systemowi start/stop. Znaczna część aluminium wykorzystana do produkcji samochodu pochodzi z recyklingu. Aluminiowa, kadłubowa struktura nadwozia jest o 39% lżejsza od stalowej konstrukcji modelu trzeciej generacji. Flagowa wersja z doładowanym, benzynowym silnikiem  waży 2330 kg.

Luksusowy SUV produkowany będzie w nowej fabryce Solihull koło Birmingham. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na drogi na początku 2013 roku. W przyszłym roku planowane też jest wprowadzenia wersji hybrydowej, opartej o silnik Diesla.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty