Stylistycznie została zachowana charakterystyczna linia nadwozia. Nowy Range Rover ma nieco poniżej 5 m długości, co sprawia,
że jego gabaryty są podobne do poprzedniego modelu, ale profil bardziej aerodynamiczny, natomiast linia dachu znajduje się 20 mm niżej. Przednie lampy są wyposażone w technologię LED. Wnętrze zostało wykończone skórami, fornirami oraz elementami metalowymi. Powierzchnie fornirów konsoli środkowej są robione ręcznie.
Dla mniejszości użytkowników, którzy planują jeździć w terenie istotną informacją jest zwiększony do 303 mm prześwit (o 17 mm więcej w stosunku do poprzednika),kąt natarcia wynoszący 34,7° i kąt zjazdu 29,6°. Został też zwiększony rozstaw osi o 42 mm (do 2999 mm), dzięki czemu zwiększyła się powierzchnia wewnątrz samochodu. Czwarta generacja jest niższa o 30 mm od modelu poprzedniego (1835 mm) oraz węższa o 143 mm (2073 mm).
Samochód będzie wyposażony w elektroniczny system do jazdy w terenie - Terrain Response 2, który analizuje bieżące warunki i automatycznie dobiera najodpowiedniejszy program jazdy.
Range Rovera będą napędzać dwie jednostki wysokoprężne 3.0 V6 oraz 4.4 V8. Mniejsza jednostka TDV6 ma osiągi takie jak stosowana we poprzednim modelu SDV8 tj. 250 KM i 600 Nm. Mocniejszy Diesel natomiast będzie miał 339 KM i 700 Nm. Silnik benzynowy LR-V8 będzie miał pojemność 5,0 l. W wersji „sportowej” z doładowaniem będzie rozwijał 510 KM i 625 Nm,a bez turbo 375 KM,510 Nm. Najmocniejsza wersja ma konkurować m.in. z Jeepem Grand Cherokee STR8 i Porsche Cayenne Turbo S. Jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniesie zaledwie 5,4.
Inżynierowie Range Rovera dokonali także znaczących modyfikacji w celu zminimalizowania emisji CO2. W wersji TDV6 wynosi ona zaledwie 196 g/km, co jak na samochody tej klasy jest wynikiem ponadprzeciętnym. Wraz z redukcją CO2 spadło też zużycie paliwa, m.in. dzięki systemowi start/stop. Znaczna część aluminium wykorzystana do produkcji samochodu pochodzi z recyklingu. Aluminiowa, kadłubowa struktura nadwozia jest o 39% lżejsza od stalowej konstrukcji modelu trzeciej generacji. Flagowa wersja z doładowanym, benzynowym silnikiem waży 2330 kg.
Luksusowy SUV produkowany będzie w nowej fabryce Solihull koło Birmingham. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na drogi na początku 2013 roku. W przyszłym roku planowane też jest wprowadzenia wersji hybrydowej, opartej o silnik Diesla.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?