Najbardziej bezawaryjne marki

(rt)
Fot. Bosch
Fot. Bosch
Na tle ostatnich doniesień z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, przedstawiamy dziesięć najmniej awaryjnych marek według ADAC.

Fot. Bosch
Fot. Bosch

 

W opublikowanym raporcie, ADAC przedstawia listę najbardziej niezawodnych marek, które miały pierwszą rejestrację w 2008 r. Na pierwszym miejscu uplasowało się Porsche. Drugie miejsce zajęło BMW, a trzecie Daihatsu. Dalej są MINI, Audi, Mercedes-Benz, Nissan, Fiat, Smart oraz Peugeot.

 

Producenci w ostatnim czasie coraz częściej informują UOKiK o usterkach wykrytych w swoich samochodach. Sprawia to, że zaczynamy poważnie wątpić czy wysoka jakość aut idzie w parze z coraz bardziej zaawansowaną technologią. Najbardziej niepokoi fakt, że sporo wad dotyczy ważnych podzespołów samochodu, mających wpływ na bezpieczeństwo kierującego i pasażerów. Mieliśmy już przypadki m.in. urywających się pasów bezpieczeństwa, czy wadliwych układów kierowniczych.

 

Czym można wytłumaczyć coraz poważniejsze usterki samochodów? Specjaliści jednoznacznie wskazują na pośpiech przy procesie projektowania, który siłą rzeczy obniża jakość końcowego produktu. Najbardziej cierpią na tym testy drogowe. Kiedyś ujawniały większość niedociągnięć jeszcze przed rozpoczęciem produkcji.

 

Obecnie ma się wrażenie, że firmy motoryzacyjne skracając fazę testów, przeniosły ich ciężar na użytkowników, którzy sami zgłaszają problemy z autami. Jak się okazuje, nasze życie jest zależne od ekonomii. Koncernom, bowiem bardziej opłaca się wykonać akcję serwisową, niż przedłużać moment prezentacji nowego modelu.

 

- Od 2000 r. producenci mają obowiązek informowania UOKiK o wadach samochodu, które wpływają na bezpieczeństwo jego użytkowania. W przypadku drobnych wad produkcyjnych mogą być one naprawiane bez informowania o tym urzędu, lecz i tak klient zawsze powinien wiedzieć o tym, że jakaś usterka dotyczy jego samochodu oraz o tym, że została usunięta - informuje Agnieszka Majchrzak z UOKiK.

 

Co ciekawe, w przedstawionym rankingu trudno dopatrzeć się jakieś reguły, jak np. "drogie auto to dobre auto". Faktycznie pierwsze miejsca zajmują marki kierowane do zamożnych odbiorców (Porsche, BMW) ale tuż za nimi są dość popularne marki, takie jak Fiat czy Peugeot, które raczej kierują swoje produkty do średniozamożnych klientów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty