Najlepiej sprzedające się motocykle w Polsce

Dariusz Dobosz
1. 330 egz. - Romet Motors K 125 - 3199 złFot. Romet
1. 330 egz. - Romet Motors K 125 - 3199 złFot. Romet
Zestawienie sprzedaży za 2013 r. pokazuje, że motocykle klasy 125 ccm zyskują coraz większe powodzenie. Aż sześć takich jednośladów znalazło się w pierwszej dziesiątce. Wreszcie zaczyna się je doceniać jako stosunkowo szybkie, a jednocześnie ekonomiczne środki transportu miejskiego, świetnie sprawdzające się w dojazdach do szkoły lub pracy, a także w codziennych zadaniach zawodowych.

Mały motocykl jest w mieście znacznie sprawniejszy niż skuter klasy 50 ccm, który co prawda nie wymaga od osób pełnoletnich prawa jazdy, ale ze względu na słabe osiągi nie daje odpowiednio dobrej mobilności. Specyfiką polskiego rynku jest przeplatanie się w rankingu najchętniej kupowanych modeli motocykli klasy najniższej, kosztujących kilka tysięcy złotych, z modelami klasy wyższej i średniej, za 30 000 – 60 000 zł. Taka struktura sprzedaży wynika z faktu, że motocykle kupują głównie klienci niezamożni, potrzebujący bardzo taniego środka codziennego transportu albo nabywcy z grubszymi portfelami, traktujący jednoślady rekreacyjnie. Wciąż pozostaje miejsce dla ogromnej rzeszy osób, kupujących powszechnie motocykle klas 400, 650, 750 czy 1000 ccm i wykorzystujących je w sposób bardziej uniwersalny – zarówno do jazdy na co dzień, jak i do relaksu.


1. 330 egz. - Romet Motors K 125 - 3199 złFot. Romet
1. 330 egz. - Romet Motors K 125 - 3199 zł
Fot. Romet

1. 330 egz. - Romet Motors K 125 - 3 199 zł

Swoje powodzenie K 125 zawdzięcza głównie atrakcyjnej sylwetce, do złudzenia przypominającej motocykle klasy „naked” (bez owiewek). Ma ładną formę, mocny silnik (10,3 KM) i duży zbiornik paliwa (14 l), który przy typowym dla K 125, mijeskim zużyciu benzyny (ok. 3 l/100 km) zapewnia zasięg ponad 450 km. Tankuje się zatem rzadko, oszczędzając czas.

2. 214 egz. - BMW R 1200 GS - 58 700 zł
To fenomen, że motocykl za blisko 60 000 zł zajął tak wysoką pozycję. Nabywcy jak widać cenią ten legendarny model, a zwłaszcza jego uniwersalność, solidność i trwałość. R 1200 GS to prawdziwy mistrz wielkiej turystyki.

3. 184 egz. - Romet Motors ZK 125 - 4 834 zł
Połączenie cech modeli serii Z i K pozwoliło stworzyć uniwersalną konstrukcję, dobrze radzącą sobie nie tylko na ulicach, ale też na drogach gruntowych. Typowa w tej klasie moc silnika (11,4 KM) zapewnia sprawną jazdę.


4. 181 egz. - Yamaha XJ 6 - 27 900 złFot. Yamaha
4. 181 egz. - Yamaha XJ 6 - 27 900 zł
Fot. Yamaha

4. 181 egz. - Yamaha XJ 6 - 27 500 zł

Najwyżej notowany przedstawiciel klasy średniej, o bardzo dobrej relacji ceny do mocy silnika i osiągów. W przypadku XJ6 w przystępnej cenie można mieć czterocylindrowy motocykl o mocy aż 78 KM, jeżdżący ponad 200 km/h.

5. 144 egz. - Kymco Agility City 125 - 6 400 zł
Ten model skutera jest wręcz stworzony do miasta. Ma duże, szesnastocalowe koła i mocny, czterosuwowy silnik o mocy 9,5 KM. Dobre przyśpieszenia umożliwiają sprawną jazdę w ruchu miejskim. Na szosie osiąga prędkość 90 km/h.

6. 134 egz. - Junak 121 - 4 499 zł
Atrakcyjność modelu 121 tkwi głównie w jego stylizacji, nawiązującej do klasyków w stylu chopper. Ale 121 ma też inne zalety – silnik o sporej mocy (11,8 KM) oraz seryjny bagażnik.


7. 127 egz. - Romet Motors Soft Chopper 125 - 3 999 złFot. Romet
7. 127 egz. - Romet Motors Soft Chopper 125 - 3 999 zł
Fot. Romet

7. 127 egz. - Romet Motors Soft Chopper 125 - 4 999 zł

Główny konkurent Junaka 121 nieznacznie uległ rywalowi. Klasyk Rometa ma również ciekawą stylizację w stylu chopperów i silnik o tej samej mocy (11,8 KM). Różnice tkwią w detalach.

8. 113 egz. - Romet Motors Z 150 - 4 299 zł
Model Z 150 ma większą pojemność silnika i wyższą moc (14,2 KM). Przekłada się ona głównie na dobre przyśpieszenie, bo prędkość nie przekracza 90 km/h.

9. 99 egz. - Suzuki SFV 650 A - 28 900 zł
Ten model, bardziej znany pod nazwą Gladius, to drugi „średniak” w pierwszej dziesiątce. Ma silnik V2 o mocy 72 KM i bardzo dobry stosunek ceny do osiągów.

10. 97 egz. - Junak 122 - 3 599 zł
Zwarta bryła, owiewka przy reflektorze, aluminiowa kierownica, silnik o sporej mocy 11,6 KM – oto główne atuty modelu 122. Prędkość maksymalna 90 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty