Jednostki napędowe niemieckiej firmy (jedna powstała we współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroen) zajęły pierwsze miejsca w siedmiu z dwunastu kategorii, w jakich przyznawano wyróżnienia, w tym w głównej - dla międzynarodowego silnika roku. Dwie nagrody otrzymały Toyota i Volkswagen, a jedną Porsche.
Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach "International Engine Of The Year 2007" zostały:
Najlepszy nowy silnik 2007
- BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)
Najbardziej ekonomiczny silnik 2007 - Toyota 1,5 l Hybrid (Prius)
Najlepszy silnik o wysokich osiągach 2007
- BMW 5,0 l V10 (M5, M6)
Najlepszy silnik do 1,0 l - Toyota 1,0 l (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1)
Najlepszy silnik od 1,0 do 1,4 l
- VW 1,4 l Twincharger (Golf, Touran, Jetta)
Najlepszy silnik od 1,4 do 1,8 l - BMW-PSA 1,6 l Turbo (MINI, Peugeot 207)
Najlepszy silnik od 1,8 do 2,0 l
- VW 2,0 l Turbo (Golf, Audi A3, A6, Seat Leon, Skoda Octavia)
Najlepszy silnik od 2,0 do 2,5 l - BMW 2,5 l (325, 525, X3, Z4)
Najlepszy silnik od 2,5 do 3,0 l
- BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)
Najlepszy silnik od 3,0 do 4,0 l - Porsche 3,6 l Turbo (911)
Najlepszy silnik powyżej 4,0 l
- BMW 5,0 l V10 (M5, M6)
International Engine of the Year - BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)
Źródło: Engine Technology International Magazine, Mototarget
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?