Najlepsze silniki

(mp)
Fot. BMW: Silnik 3,0 l Twin Turbo
Fot. BMW: Silnik 3,0 l Twin Turbo
Ogłoszono wyniku konkursu na najlepsze silniki świata. Niekwestionowanym zwycięzcą zostało w nim BMW.

Fot. BMW: Silnik 3,0 l Twin Turbo
Fot. BMW: Silnik 3,0 l Twin Turbo

 

Jednostki napędowe niemieckiej firmy (jedna powstała we współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroen) zajęły pierwsze miejsca w siedmiu z dwunastu kategorii, w jakich przyznawano wyróżnienia, w tym w głównej - dla międzynarodowego silnika roku. Dwie nagrody otrzymały Toyota i Volkswagen, a jedną Porsche.

 

Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach "International Engine Of The Year 2007" zostały:

 

Najlepszy nowy silnik 2007
- BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)

Najbardziej ekonomiczny silnik 2007 - Toyota 1,5 l Hybrid (Prius)

Najlepszy silnik o wysokich osiągach 2007
- BMW 5,0 l V10 (M5, M6)

Najlepszy silnik do 1,0 l - Toyota 1,0 l (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1)

Najlepszy silnik od 1,0 do 1,4 l
- VW 1,4 l Twincharger (Golf, Touran, Jetta)

Najlepszy silnik od 1,4 do 1,8 l - BMW-PSA 1,6 l Turbo (MINI, Peugeot 207)

Najlepszy silnik od 1,8 do 2,0 l
- VW 2,0 l Turbo (Golf, Audi A3, A6, Seat Leon, Skoda Octavia)

Najlepszy silnik od 2,0 do 2,5 l - BMW 2,5 l (325, 525, X3, Z4)

Najlepszy silnik od 2,5 do 3,0 l
- BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)

Najlepszy silnik od 3,0 do 4,0 l - Porsche 3,6 l Turbo (911)

Najlepszy silnik powyżej 4,0 l
- BMW 5,0 l V10 (M5, M6)

International Engine of the Year - BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)

 

Źródło: Engine Technology International Magazine, Mototarget

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty