Najlepsze silniki

Aktualności / Nowości

Autor: (mp)

Liczba odwiedzin: 3970

Ogłoszono wyniku konkursu na najlepsze silniki świata. Niekwestionowanym zwycięzcą zostało w nim BMW.

Fot. BMW: Silnik 3,0 l Twin Turbo

 

Jednostki napędowe niemieckiej firmy (jedna powstała we współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroen) zajęły pierwsze miejsca w siedmiu z dwunastu kategorii, w jakich przyznawano wyróżnienia, w tym w głównej – dla międzynarodowego silnika roku. Dwie nagrody otrzymały Toyota i Volkswagen, a jedną Porsche.

 

Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach „International Engine Of The Year 2007” zostały:

 

Najlepszy nowy silnik 2007 – BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)

Najbardziej ekonomiczny silnik 2007 – Toyota 1,5 l Hybrid (Prius)

Najlepszy silnik o wysokich osiągach 2007 – BMW 5,0 l V10 (M5, M6)

Najlepszy silnik do 1,0 l – Toyota 1,0 l (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1)

Najlepszy silnik od 1,0 do 1,4 l – VW 1,4 l Twincharger (Golf, Touran, Jetta)

Najlepszy silnik od 1,4 do 1,8 l – BMW-PSA 1,6 l Turbo (MINI, Peugeot 207)

Najlepszy silnik od 1,8 do 2,0 l – VW 2,0 l Turbo (Golf, Audi A3, A6, Seat Leon, Skoda Octavia)

Najlepszy silnik od 2,0 do 2,5 l – BMW 2,5 l (325, 525, X3, Z4)

Najlepszy silnik od 2,5 do 3,0 l – BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)

Najlepszy silnik od 3,0 do 4,0 l – Porsche 3,6 l Turbo (911)

Najlepszy silnik powyżej 4,0 l – BMW 5,0 l V10 (M5, M6)

International Engine of the Year – BMW 3,0 l Twin Turbo (335i, 335ci)

 

Źródło: Engine Technology International Magazine, Mototarget

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • MTM
    • No i widac po raz kolejny sile japonczykow wygrywaja tylko tam gdzie nie maja konkurencji .
    • Emigrant
    • Biorąc pod uwagę, że najważniejsze były SUBIEKTYWNE WRAŻENIA ZJAZDY... SCORING In every category, the panelists judged each shortlisted engine using their subjective driving impressions and technical knowledge, and took into account characteristics such as fuel economy, smoothness, performance, noise and driveability. The jurors each had 25 points to spend on their five favorite engines in each class. The maximum points that could be allocated to one engine was restricted to 15, while the minimum reward was one mark. An engine could not be tied for the top slot.
    • Emigrant
    • ...i to, że całą Azję reprezentowało 4 sędziów (po jednym z Japonii, Korei, Chin i Indii), a z samych Niemiec było już 4... Do tego "zakochani" w BMW Brytyjczycy i Amerykanie stanowili ponad cwierc składu sędziowskiego - odpowiednio 4 i 9 sędziów + 4 tzw. "międzynarodowych", których nazwiska wskazują na anglosaskie pochodzenie: Matt Davis, Greg Kable, Peter Lyon, Peter Nunn, Peter Robinson. ...to nie dziwota, że Niemcy, a nie Japońcy wygrali ten konkursik. Trzeba raczej zadac pytanie: Jak to się stało, że Toyota została w ogóle wyróżniona?
    • Roger
    • zero zaskoczenia.... to można było przewidziec....

Dodaj komentarz