Najlepszy silnik to…

Aktualności / Nowości

Autor: (mp)

Liczba odwiedzin: 26641

Jaki silnik jest najlepszy? Swoje zdanie w tej sprawie po raz kolejny wyraziło jury konkursu International Engine of the Year.

Ocenie poddano kilkadziesiąt jednostek napędowych, podzielonych na kilka grup. Każdy z sędziów miał do dyspozycji 25 punktów, które rozdzielał pomiędzy pięć silników w każdej z kategorii. Maksymalna nota dla danej jednostki wynosiła 15 pkt, a minimalna 1 pkt. Pod uwagę brano m.in. zużycie paliwa, osiągi, hałas i wydajność.Fot. VW

Silnikiem roku została podwójnie doładowana jednostka 1,4 l TSI Twincharger koncernu Volkswagena, stosowana m.in. w VW Golfie, Scirocco, Eosie, Jettcie, Touranie, Tiguanie i Seacie Ibiza Cupra. Przyznano jej 354 punkty. Niewiele mniej, bo 350 pkt zdobył 3-litrowy silnik BMW Twin Turbo, wykorzystywany w modelach 135, 335, X6, Z4 i 730 (drugie miejsce). Trzecia pozycja przypadła w udziale jednostce Audi 2,0 l TFSI z Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco i Golfa GTI (220 pkt).

Zwycięzcy w pozostałych kategoriach:

Najlepszy nowy silnik

 

1. Porsche 3,8 l (Porsche 911 Carrera S)

144 pkt

2. BMW diesel 3,0 l (330d, 730d, 530d, X3, X5)

122 pkt

3. BMW 4,4 l DI Turbo (750i, X6)

120 pkt

 

Najbardziej "zielony" silnik

 

1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)

205 pkt

2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight Civic)

203 pkt

3. BMW diesel 2,0 l Twin Turbo (123d)

147 pkt

 

Najlepszy silnik o wysokich osiągach

 

1. Mercedes-AMG V8 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)

109 pkt

2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6)

90 pkt

3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK)

90 pkt

 

Najlepszy silnik o pojemności do 1,0 l

 

1. Toyota 1,0 l (Aygo, IQ, Yaris, Citroen C1, Peugeot 107, Subaru Justy)

318 pkt

2. Smart diesel 0,8 l (Smart Fortwo)

216 pkt

3. Mitsubishi 1,0 l turbo (Smart Fortwo)

214 pkt

 

Najlepszy silnik o pojemności od 1,0 do 1,4 l

 

1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)

293 pkt

2. Volkswagen 1,4 l TSI Turbo (VW Golf, Golf Plus, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Skoda Superb)

154 pkt

3. Fiat 1,4 l Turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito)

147

 

Najlepszy silnik o pojemności od 1,4 do 1,8 l

 

1. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)

253 pkt

2. Toyota Hybrid 1,8 l (Prius)

198 pkt

3. Audi 1,8 l TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat Leon, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat)

184 pkt

 

Najlepszy silnik o pojemności od 1,8 do 2,0 l

 

1. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI)

220 pkt

2. BMW diesel 2,0 l Twin Turbo (123d)

190 pkt

3. Audi 2,0 l TFSI 4 cylindry (Audi A6, A3, TT, VW Tiguan, Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Octavia, Seat Altea, Leon, Exeo)

98 pkt

 

Najlepszy silnik o pojemności od 2,0 do 2,5 l

 

1. Mercedes-Benz diesel 2,1 l (klasa E BlueEfficiency, klasa C BlueEfficiency)

225 pkt

2. Audi 25 l Turbo (Audi TT RS)

180 pkt

3. Subaru 2,5 l Turbo (Forester, Impreza, Legacy)

144 pkt

 

Najlepszy silnik o pojemności od 2,5 do 3,0 l

 

1. BMW 3,0 l Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730)

345 pkt

2. BMW diesel 3,0 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6)

250 pkt

3. Audi 3,0 l Supercharged (S4)

125 pkt

 

Najlepszy silnik o pojemności od 3,0 do 4,0 l

 

1. BMW 4,0 l V8 (M3)

319 pkt

2. Porsche 3,8 l DI (911)

156 pkt

3. Porsche 3,8 l (GT3)

148 pkt

 

Najlepszy silnik o pojemności powyżej 4,0 l

 

1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)

162 pkt

2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6)

133 pkt

3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK)

120 pkt

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • Krystianek
    • Niemcy widzę rządzą ale jak widzę 1.4TSI zajmującego 1 miejsce w kategorii najekonomiczniejszy silnik to uznaję ten test za tendencyjny i pewnie przeprowadzony z pieniężną zapomogą tegoż koncernu.
    • traktorzysta
    • Ja czekam na ranking "najmniej psujących się silników przez 200 000 km eksploatacji" .
    • dar
    • Co ty chrzanisz?wiesz o czym jest mowa?O tym,że silnik 1,4 ma 170 KM,wymiata od 1500 obrotów i kręci do 6500.Auto z przyspiesza do setki w 8 sekund jak 3 litrowe,tyle,że przy tym pali od dużego smoka 3 litry mniej,a jak sobie życzysz jeździć jak normalny człowiek to spali ci 7 litrów.Ale tego ciemniak z Polski marzący o starym TDI nie zrozumie.No chyba ,żeby ruszył dupsko do najbliższego miasta z salonem VW czy Skody i odbył jazdę próbną.ALe to dużo trudniejsze niż to polskie skamlanie.Naród geniuszy bez żadnych osiągnięć z nadymanym ego.
    • Samurai
    • Coś się tak uniósł ? Żyła na czole może pęknąć - to potwierdzone. 1.4TSI fajnym silnikiem jest ale, że najoszczędniejszy to bekę mam niezłą z tego sponsorowanego teściuku.
    • Jarpoz
    • W mojej ocenie silniczek 1.4 TSI to można co najwyżej nazwać najbardziej obiecującym, a jego prawdziwą wartość bezwzględnie czas wyjaśni. Już wielokrotnie o tym dyskutowaliśmy iż prawdziwy werdyk wydają klienci decydując na co przeznaczają swoje ciężko zarobione piniądze, opinia dziennikarzy może być co najwyżej głosem w dyskusji, czy wnioskiem do rozpatrzenia. Do dar. Jeżeli wygłaszasz jakieś sztampowe opinie ( w tym wypadku na temat marzeń polskiego narodu ) wypadałoby, to poprzeć jakimiś obiektywnymi faktami i statystyką i nie robić tego w skamlący sposób.
    • matias21
    • jak dla mnie t-jety fiata wcale tak bardzo nie odstają bo to jest prawie to samo, co ni ezmienia faktu, że oba silniczki są super, ciekawe jak będzie z trwałośćią, ale to juz pokaże czas.
    • ondraszek
    • Silnik konstrukcyjnie jest bardzo nowoczesny i nie ma co się dziwić, że wygrywa. Ciekawe jest to, że od 2006 roku nie skonstruowano w tej klasie jednostki, która mogłaby z nim wygrać. Jaka jest nawet różnica w ocenie pomiędzy Twincharger a Turbo. Co do kategorii ekologiczny/ekonomiczny. Trzeba brać te dwa wyznaczniki razem z osiągami. Patrząc na powiązanie tych 3 parametrów mamy dopiero pełny obraz. W sumie można poczytać wyniki i argumentację na http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html
    • nabaam
    • 6,2 Mercedes - AMG. No wiadomo, nabradzie skomplikowane silniki dużej pojemności to wciąż domena Zachodniej Europy lub USA, a nie azjatów. Coś w tym jest. Jak w.... rozmiar.
    • traktorzysta
    • Ciekawe jak ten 1.4tsi będzie się miał do 3 V6/R6 po 200 000 km hehehe . Papier wszystko wytrzyma np. BMW podaje ,że jego 3.0R6 272 KM spala ŚREDNIO ...7 l na 100 km .
    • Bart3kk
    • Też myślę,że te wyżyłowane 1.4 turbiną to długo nie naciągnie niż wolnossąca benzyna.
    • 33lncr
    • Wszystko ladnie i pieknie ale czytajac taki artykul dziwie sie, ze nie podano mi do wiadomosci kto robil ten test, kiedy, gdzie i jakimi procedurami.
    • peppek
    • Silniki wolnossące to przeżytek. Tak było w dieslach (nie mia dziś na rynu bez turbo) i będzie w benzynowych. TSI to naprawdę świetne silniki. Sam jeżdżę 1.4 TSI bez kompresora (tylko turbo) i jest naprawdę niesamowity. Bije na głowę wszystkie benzynowe wolnossące do 2 l. Max moment 200 Nm dostępny już od 1500 i to aż do 4000 obr. Lancer 1.8 (140 kM) ma max 175 Nm i to przy znacznie większych obrotach i zaledwie przez chwilę. Honda civic 1.8 i mazda 2.0 albo z niemieckich 2.0 FSI (150) wszystkie to samo. TSI bije je na głowę elastycznością mimo mniejszej mocy.
    • peppek
    • Diesle o podobnej mocy też nie maja szans mimo większego momentu. Moment większy np 1.6 115 kM 260 Nm kia cee'd ale dostępny ponad 3 razy krócej !!! bo od ok 1800-2500 a tsi przez 2500 obrotów !!! W praktyce prawie nie trzeba zmieniac biegów. Najlepsza jest "czwórka" która ciągnie od 30 km/h do 160. To jest jazda. Osiągnięcie 7 tys obr to żaden problem. Spalanie w mieście 8,2 litra. Nigdy nie wyszło więcej a mam ciężką nogę. Jeżdżę golfem V kombi 1.4 TSI. Kto tym nie jechał poprostu nie uwierzy. Fiat też ma T-jety i Renault coś próbuje ale podobno są gorsze.
    • peppek
    • Co do trwałości to bym się specjalnie nie martwił. Turbina nie ma zmiennej geometrii jak w dieslach więc się kierowniczki nie pozapiekają. Poza tym silnik jest z żeliwa szarego a nie z aluminium (to dla zwiększenia trwałości)
    • peppek
    • Poza tym ja jeżdżę ok 17 tys rocznie co daje 102 tys po 6 latach. Przy tym przebiegu nie powinno być problemów przy odpowiedniej eksploatacji. Ale naprawdę mówię Wam te małe turbodoładowane silniki TSI ciągną, niczym turbina, prawie od obrotów biegu jałowego (80% max momentu przy 1200 obr) aż do odcięcia, tzn. od 1500 (czasami nawet od 1000) do 7000 obr/min. I wtedy można faktycznie zapomnieć o dźwigience zmiany biegów.
    • peppek
    • Jeździlem civicem, lancerem i Mazdą 3 s 2l benzyną. Bylem tez na jazdach próbnych w kia cee'dem 1.6 benzyna i 1.6 diesel. Z tych wszystkich najlepsze wrażenie o dziwo zrobił na mnie diesel kia ale nawet on się nie umywa do 1.4 TSI. W tej klasie cenowej to najciekawsza propozycja.
    • moderator10
    • T-JET Fiata jest znacznie mniej zaawansowany.Juz tylko fakt ze wciaz wykorzystuje wtrysk posreni paliwa .TSI ma szyne common rail i "podwojne" doladowanie. Jesli chodzi o kto , gdzie i na jakich zasadach robil ten test to jest to do znalezienia w google na stronie oficjalnej.Wymieniono nawet z nazwisk i krajow pochodzenia wszystkich sedziow.Zecydowanie najwiecej pochodzi z USA .Widac niektorzy maja problem z mysleniem , przeciez ranking "zielonych silnikow " nie jest wypadkowa tego ktory nich najmniej pali ten wygrywa -troche logiki !
    • peppek
    • TSI dostało nawet nagrody w japonii a to o czymś świadczy. http://www.autofirmowe.pl/14238,japonska_nagroda_dla_silnikow_tsi.html
    • peppek
    • poczytajcie sobie też fajny blog na ten temat: http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/02/16/vw-1-8-tfsi-i-1-4-tsi.aspx Chyba że mi te linki moderator usunie :-(((
    • peppek
    • Już ostatni wpis bo się rozpisałem. Nie żebym się zachwycał niemiecką motoryzacją. Zawsze najbardziej lubiłem Japońce i nawet chciałem kupić ale oni nie maja kombi w klasie C. No i oglądałem wszystkie inne francuzy, koreańce (bardzo fajne) i coś mnie tknęło żeby wejść do VW. Od razu się przejechałem TSI z kompresorem i szok. Poprostu masakra. Dodanm że szukałem benzyny 1.6 z mocą od 100-130 koni. Co najlepsze cena nie okazała się być wiele wyższa od konkurencji a od wielu nawet sporo niższa. Wyprzedaż rocznika. No i tak zostałem właścicielem tego niezbyt pięknego ale porządnego auta.
    • matias21
    • zobaczymy co będzie jak fiat wprowadzi technologie multiair oj będzie sie działo :) francuzi są z tyłu razem z całą resztą...
    • Bart3kk
    • peppek po pierwsze nie porównuj mocy i elastyczności silnika turbodoładowanego z wolnossącym ... A i tak jestem zdania,że wolnossący więcej wytrzyma od każdego z turbiną.
    • Bart3kk
    • Na tym blogu piszą,że ma wytrzymać 300.000 km ;p jak na VW to całkiem mało ;p znam benzyniaki ,które dużo więcej mają przejechane i dalej jadą, chociażby w mojej byłej pracy Espero miało 450.000 !(szok);d
    • Bart3kk
    • Z resztą ciekawe ile się płaci za takie teściki ;] Nikt nie zrewiduje przydatności silników jak zwykli użytkownicy tych samochodów. A nie redaktorzyny ,którzy przejadą ze 100 km salonówką i już wydają opinię.
    • nabaam
    • Peppek. Producentom bardziej opłaca się robić delikatniejsze silniki. Przynajmniej jest zbyt. W Grecji w Atenach jest taksówkarz ktory swoim starym Mercem, diesel bez turbiny zrobił już prawie 5 000 000 km przebiegu. W USA można kupić stare samochody które mają wonossące silniki dużej pojemności. Silniki są praktycznie niezniszczalne. A zrob taki przebieg na turbo-benzynie czy tds. Niemożliwe. Zresztą chyba najlepszy spec w Polsce od samochodowych turbin, Marek Sadowski też to zauważa. W tematyce turbiny te produkowane z 10 lat wstecz były solidniejsze od tych robionych teraz.
    • nabaam
    • 200 000 km to graniczny przebieg dla silnika z turbiną, nowego, teraz. I potem trzeba jechać do serwisu. Chyba że zamiast wymienić kilka części chesz wymieniać całą turbinę, wtedy może uda Ci się dobić do 300 000 km. I to wszystko. A co do rewelacji z tymi silniczkami 1,4 l? W porządnych, dużych autach wciąż królują silniki o pojemności od 3l wzwyż. Turbo dodaje im tylko mocy, bez tego też by sobie dobrz radziły.
    • nabaam
    • www.ukipme.com/engineoftheyear www.mq.pl/turbo-service
    • Bart3kk
    • Ktoś napisał gdzieś na jakimś blogu po co się martwić ,skoro i tak użytkownik takiego auta sprzeda je po 100-150k kilometrów. ALe jak wiadomo w Polsce są auta o przebiegach naprawdę kosmicznych i obawiam się,że auta używane z takimi silnikami nie dorównają średniej wieku 14,7 lat auta w Polsce jak to obliczyli.
    • alergik na głupotę
    • bo kogo w polsce stać na zakup nowego auta??? idlategho wszyscy szukają aut z trwałymi jednostkami typu 1,9TDI lub mercedesa który ma 600tys km ale klient ma pewność ze jeszcze te 200tys ukula... a w tych nowych silnikach? 200tys to pewnie max nie do osiągnięcia... ostatnio zapragnąłem audi... A6 C5 mi sie spodobało... zarejestrowałem sie na forum i poczytałem opinie... przeraziłem się... silnik który mnie interesował 2,5TDI wytrzymuje 300tys km??? a mój silnik ma pewnie koło bańki i zrobie nim drugą bańkę pewnie... 250D w e-klassie... który z tych waszych autek tyle przejedzie???
    • alergik na głupotę
    • silny i mocny i pali 8l??? no coś kosztem czegoś... na instalacji gazowej kiedyś nauczyłęm się: że silnik musi coś palić... "jeśli zubożymy go w gaz to spali gniazda i zawory" coś w tym jest... i w tych silnikach podejrzewam jest podobnie... a auta dzisiaj nie robi sie na milion km bo koncerny zbankrutują... auta MAJĄ się psuć bo inaczej nie będzie interesu!!!! jak w końcu polacy to zrozumieją to przestaną kupować chłam bo mocny... idźcie do zasady... on tez wam z 1,4 wyciągnie 200KM tylko ile tym pojeździcie?
    • davidzio
    • najlepszy silnik to elektryczny.

Dodaj komentarz