Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Najoszczędniejsze samochody. Które auta zużywają najmniej paliwa?

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota Prius

W teście Consumer Reports nowy Prius uzyskał wynik 22,1 km/l (52 mpg), znacznie lepszy od trzeciej generacji modelu (18,7 km/l, 44 mpg). Samochód może poruszać się na samym silniku elektrycznym z miejską prędkością na dystansie 2 km, jednak dzięki temu, że akumulator jest na bieżąco doładowywany energią odzyskiwaną z hamowania, efektywnie samochód porusza się w miejskich warunkach bez wykorzystania silnika spalinowego od 50 do 70% czasu jazdy. Napęd o mocy 122 KM z silnikiem benzynowym 1.8 współpracuje z przekładnią planetarną Toyoty, która pozwala wykorzystywać silniki elektryczne na zmianę jako źródła napędu i generatory do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania oraz optymalnie zarządzać pracą wszystkich silników. Napęd sparowany z bezstopniową przekładnią działa płynnie i cicho.

Fot. Toyota Wiodąca amerykańska organizacja konsumencka Consumer Reports ogłosiła ranking najoszczędniejszych samochodów wykorzystujących silnik spalinowy. W pierwszej dziesiątce znalazły się wyłącznie auta hybrydowe sześciu marek.
Niskie zużycie paliwa jest istotnym czynnikiem przy wyborze samochodu. Doświadczenie uczy, że nawet jeśli w danym momencie ceny ropy nie są zbyt wysokie, to w każdej chwili mogą nagle wzrosnąć, a w sytuacji rosnącego zanieczyszczenia powietrza w miastach ogromne znaczenie ma także niska emisja spalin. Warto w tej kwestii brać pod uwagę nie tylko emisję CO2, która ma znaczenie dla efektu cieplarnianego, ale także emisję toksycznych cząstek stałych i tlenków azotu. Pod tym względem silniki benzynowe wypadają lepiej od diesli, a jeszcze lepsze parametry mają auta hybrydowe.

Amerykańska organizacja konsumencka Consumer Reports (CR) regularnie przeprowadza ponad 50 różnych testów samochodów dostępnych na tamtym rynku, do których należy także ich własny test zużycia paliwa. Różni się on od oficjalnych standardów pomiarowych, obowiązujących m.in. w Europie, Ameryce Północnej czy Japonii, dlatego dane podawane przez CR nie pokrywają się z informacjami producentów w cennikach. Consumer Reports stosuje popularną w USA jednostkę mpg (miles per galon), którą podajemy po przeliczeniu na km/l, a testy przeprowadza w równych proporcjach w mieście i na autostradach.

Zobacz także: Ford Ka+ w naszym teście

Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?

Na tej podstawie eksperci organizacji opracowali ranking najbardziej oszczędnych samochodów wykorzystujących silniki spalinowe – a więc hybrydowych i konwencjonalnych. W galerii poniżej prezentujemy 10 najlepszych pod tym względem mode

Toyota Prius

W teście Consumer Reports nowy Prius uzyskał wynik 22,1 km/l (52 mpg), znacznie lepszy od trzeciej generacji modelu (18,7 km/l, 44 mpg). Samochód może poruszać się na samym silniku elektrycznym z miejską prędkością na dystansie 2 km, jednak dzięki temu, że akumulator jest na bieżąco doładowywany energią odzyskiwaną z hamowania, efektywnie samochód porusza się w miejskich warunkach bez wykorzystania silnika spalinowego od 50 do 70% czasu jazdy. Napęd o mocy 122 KM z silnikiem benzynowym 1.8 współpracuje z przekładnią planetarną Toyoty, która pozwala wykorzystywać silniki elektryczne na zmianę jako źródła napędu i generatory do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania oraz optymalnie zarządzać pracą wszystkich silników. Napęd sparowany z bezstopniową przekładnią działa płynnie i cicho.

Fot. Toyota

Toyota Prius

W teście Consumer Reports nowy Prius uzyskał wynik 22,1 km/l (52 mpg), znacznie lepszy od trzeciej generacji modelu (18,7 km/l, 44 mpg). Samochód może poruszać się na samym silniku elektrycznym z miejską prędkością na dystansie 2 km, jednak dzięki temu, że akumulator jest na bieżąco doładowywany energią odzyskiwaną z hamowania, efektywnie samochód porusza się w miejskich warunkach bez wykorzystania silnika spalinowego od 50 do 70% czasu jazdy. Napęd o mocy 122 KM z silnikiem benzynowym 1.8 współpracuje z przekładnią planetarną Toyoty, która pozwala wykorzystywać silniki elektryczne na zmianę jako źródła napędu i generatory do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania oraz optymalnie zarządzać pracą wszystkich silników. Napęd sparowany z bezstopniową przekładnią działa płynnie i cicho.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Artur (gość)

    Nie istotne, które pali najmniej, tylko które najmniej kosztuje w eksploatacji! + bezpieczeństwo, bo nie każdy jest przekonany do baterii.

  • I dobrze (gość)

    Jednostka która obowiązuje w Polsce to l/100km. Spalanie na poziomie 5.7l to dziś ma każdy samochód. Do tego w hybrydach test jest naciągany bo nikt nie liczy kosztu naładowania akumulatorów. Co do ekologi to już parę agencji liczyło koszty całkowite samochodów elektrycznych czy hybryd.

  • staruch (gość)

    Kolega poruszył temat kosztow eksploatacji wyżej i ja sie z tym zgadzam w pełni. Bo spalanie spalaniem ale drogie części to jest dramat w niektórych modelach. Jak kupowałem swojego suva to sprawdzilem najpierw czy części oe da rade do niego dobrać w delphie chociaszby bo jak sie kupuje używke to trzeba sie liczyć w wydatkami na naprawy prendzej czy póxniej

  • Bez sensu ta nowa technika... (gość)

    Citroen Xsara HDi 2.0 90KM rocznik 2000. Rzeczywiste zużycie paliwa i zasięg na litrze: 4,89l/100km lub 20,44km/l - cykl mieszany 4,59l/100km lub 21,7 km/l - trasa (105-110 km/h, wyprzedzanie do 140 km/h) To jaki sens po 17 latach ma postęp na poziomie 400m oszczędności na litrze paliwa? Tym bardziej gdy weźmiemy koszt bo 17-letni samochód kupiony za 300euro używa litra najtańszego olej napędowego, a nie drogiej benzyny wysokooktanowej. Gdzie tu jakiś postęp? Dramat. Tym bardziej, że mnie części będą kosztować grosze, a części do nowego Priusa są wielokrotnie droższe (często nie ma zamienników). Jedyne z czym się zgodzę, że obecne samochody są sporo większe, mają więc dzięki temu o wiele gorsze własności aerodynamiczne. Krótko mówiąc przez 17 lat ja niemal nie widzę żadnego postępu...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.