Najpopularniejsze używane auta z LPG

(ip)
Fot. Opel
Fot. Opel
Kierowcy stale poszukują posobów na oszczędności. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest zamontowanie w samochodzie instalacji LPG. Które używane auta na gaz cieszą się największą popularnością?
Fot. Opel
Fot. Opel

Biorąc pod uwagę wszystkie samochody z instalacją LPG oferowane w serwisie otoMoto, 45,05% z nich ma za sobą niemiecką przeszłość. Niewiele mniej, bo 39,87% pochodzi z polskiego salonu. Instalację gazową zakładamy również w pojazdach pochodzących z USA (4,27%) i Holandii (3,18%). Najczęściej montuje się ją w silnikach o pojemności 1.6 (20,34%), 2.0 (16.47%) i 1.8 (14.84%). Najpopularniejszą ceną jest 3 tysiące złotych (11,12%), 4 tysiące (10,76%) i 5 tysięcy (7,26%). Zazwyczaj samochody z LPG mają nadwozie hatchback (35,2%), sedan (27,05%) i kombi (16,25%).

Najczęściej oferowanym na sprzedaż samochodem z instalacją gazową jest Opel Vectra wersji B (2,65% ofert). Najwięcej sztuk pochodzi z 1996 roku. Średnio trzeba za nie zapłacić około 4 tysiące złotych. Koszt tego modelu bez instalacji jest o tysiąc złotych niższy. Chociaż nietrudno jest o silnik o pojemności 1.8, to zazwyczaj oferowane są 1.6. Tyle samo ile za Vectrę bez LPG trzeba zapłacić za Astry F (2,62%), wśród których najłatwiej o silnik 1.4 litra. Najwięcej z nich pochodzi z 1999 roku.

Ten sam rocznik cieszy się szczególną popularnością wśród Daewoo Lanosa (2,42%), a o instalację gazową najłatwiej w sztukach z silnikiem o pojemności 1,5. Trzeba za nie zapłacić średnio 3 tysiące złotych. Tyle samo kosztuje przeciętny Volkswagen Golf III z rocznika 1994 (2,17%). Jego najpopularniejszym silnikiem jest motor o pojemności 1.8. W zestawieniu pojawia się jeszcze jeden Opel. Jest to Astra II generacji. Oferuje ją 1.93% sprzedawców samochodów z LPG. Kosztują one średnio 7 tysięcy złotych. Najwięcej z nich posiada silniki 1.6 i pochodzi z 1999 roku. Za model bez LPG trzeba zapłacić średnio tysiąc złotych mniej.

Znacznie tańszą alternatywą będzie zakup Fiata Seicento (1,56%). Kosztują one przeciętnie 3 tysiące złotych. Co ciekawe, najłatwiej o jego zakup z silnikiem 1.1. Większość sztuk podobnie jak w przypadku Astry pochodzi z 1999 roku. Niemal tyle samo ofert dotyczy Audi A4 w wersji B5 (1,39%). Najczęściej są one jednak starsze od Seicento o 4 lata. Kosztują również dwa razy drożej. Różnicę z pewnością zrekompensuje silnik, bowiem najłatwiej o zakup motoru o pojemności 1,8 litra. To samo serce napędza bliźniaczy dla A4 model – Volkswagena Passata B5 (1,34%), jednak sprzedawcy oferują najczęściej egzemplarze z rocznika 1998. Co za tym idzie, kosztuje on więcej o średnio dwa tysiące złotych. Tę samą pojemność silnika najłatwiej spotkać w Renault Lagunie I, za którą trzeba zapłacić przeciętnie 3 tysiące złotych. Łącznie ten samochód to 1,21% wśród wszystkich ogłoszeń sprzedaży samochodów z instalacją LPG. Najwięcej sztuk pochodzi z 1997 roku. TOP10 zamyka Skoda Fabia I (1,16%). Najczęściej oferowanym silnikiem jest 1.4. Są to jednak najmłodsze samochody z zestawienia, ponieważ zazwyczaj pochodzą one z 2001 roku. Trzeba za nie jednak zapłacić średnio 7 tysięcy złotych.

Jak wygląda sytuacja po stronie popytu? Najczęściej poszukiwaną przez Polaków marką samochodów z instalacją LPG jest Opel. Wybiera go 13,53% użytkowników. Niewiele mniej, bo 10,11% osiągnął Volkswagen. Ostatnie miejsce na podium przypada Audi (8,70%). Sporą popularnością cieszą się również Fiaty (6,65%), którym deptają po piętach BMW (6,47%) i Renault (6,09%). Nieco mniej jest Fordów (5,65%), Skoda osiągnęła wynik 4,22%, a Mercedes 3,32. Top10 zamyka Honda – 3,30%.

Wśród najpopularniejszych modeli prym wiedzie Opel Astra (5,81%). 4,14% użytkowników poszukuje VW Golfa z LPG, a 3,70% Opla Vectrę. W czołówce znajduje się jeszcze jeden Volkswagen – Passat. Brązowy medalista Internetowego Samochodu Roku 2013 w tym zestawieniu uplasował się na czwartej pozycji z wynikiem 3,46%. Zaraz za nim znalazły się dwa Audi: A4 (3,31%) i A6 (2,50%). Tylko 2,14% użytkowników tego zestawienia chciałoby kupić zeszłorocznego lidera sprzedaży nowych samochodów, czyli Skodę Octavię. Jeszcze mniej wybiera Forda Mondeo (1,95%), Opla Corsę (1,94%) i Renault Scenica (1,76%)

– Polacy niezmiennie najchętniej kupiliby samochód pochodzący z krajowego salonu (90,5%). Tylko 5,5% zaznacza w wyszukiwarce jako kraj pochodzenia Niemcy. 23% użytkowników poszukuje hatchbacków z instalacją LPG. Tylko procent mniej wybiera kombi, a 21,5% sedany. Dla 16% maksymalny budżet to 10 tysięcy złotych. Zaledwie procent mniej może sobie pozwolić już tylko na samochód za 5 tysięcy złotych, a 9,5% - 15 tysięcy złotych. Dla 1/5 użytkowników poszukiwany pojazd nie powinien być starszy niż z rocznika 2000. Dla 7,5% jest to rok 2004. Tyle samo wskazało na 2002 rok – informuje Marcin Szturma, Dyrektor Działu Handlowego otoMoto.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty