Jest to więc paliwo wysokiej jakości pozwalające na uzyskanie wyższego stopnia sprężania, a w związku z tym na zwiększenie wydajności. Nowy surowiec napędowy Audi testowany będzie w laboratoriach i w silnikach doświadczalnych. Koncern z Ingolstadt, razem z firmą Global Bioenergies, ma zamiar tak zmodyfikować proces jego produkcji, aby mógł się on odbywać bez biomasy - wtedy wystarczy woda, wodór, CO2 i światło słoneczne.
Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi AG podkreśla, że Audi bardzo się zaangażowało w rozwój niekopalnych, neutralnych pod względem CO2 paliw. „Global Bioenergies udowodniło żywotność pomysłu Audi e-benzyny i wdrożyło ją do produkcji. To milowy krok w naszej strategii Audi e-fuels.” Cztery pierścienie produkują już w dużych ilościach syntetyczny e-gaz dla swoich klientów. Projekty badawcze z różnymi partnerami zajmują się Audi e-etanolem, Audi e-dieslem i Audi e-benzyną.
Global Bioenergies S.A. we francuskim Pomacle koło Reims prowadzi zakład doświadczalny produkcji izobutylenu, podstawowego budulca Audi e-benzyny. Izobutylen powstaje tam nie z ropy naftowej, ale z surowców odnawialnych. Innym partnerem Audi, z którym prowadzone są prace projektowe, jest Centrum Procesów Chemiczno-Biotechnologicznych Fraunhofer (CPB) w Leunie (Saksonia-Anhalt). Naukowcy przy pomocy wodoru przekształcają tam izobutylen w stanie gazowym w płynny izooktan. Firma Global Bioenergies buduje teraz w Centrum Fraunhofer instalację doświadczalną, która od 2016 r. ma produkować większe ilości tej substancji.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?