Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie kupuj części ze szrotu

MU
Nie warto naprawiać pojazdów w garażu, serwis jest lepszy, Fot.arc
Nie warto naprawiać pojazdów w garażu, serwis jest lepszy, Fot.arc
Nie jesteśmy społeczeństwem zamożnym, dlatego też auta staramy się naprawiać tanio kupując często używane części. To nie tylko niebezpieczne, ale i karalne - za wymontowywanie na "dziko" elementów pojazdu wycofanego z eksploatacji, grozi kara nawet 100 tys. zł.

Ocenia się, że nawet 70 proc. wraków rozpływa się w szarej strefie. Na giełdach samochodowych i w internecie można znaleźć

Nie warto naprawiać pojazdów w garażu, serwis jest lepszy, Fot.arc
Nie warto naprawiać pojazdów w garażu, serwis jest lepszy, Fot.arc

wszystko do auta - z dopiskiem "prawie nowe części samochodowe". Jednak to "prawie" może słono kosztować sprzedawcę. Elementy wyposażenia samochodów wycofanych z eksploatacji, mogą być bowiem wymontowywane tylko przez licencjonowane stacje demontażu. Za nieprzestrzeganie tego przepisu Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska może nałożyć karę od 10 do nawet 100 tys. zł. Niezależnie od tych przepisów sami powinniśmy się chronić przed używanymi częściami - bo są potencjalnym zagrożeniem.

Nie musimy przy tym kupować oryginalnych części producenta - zamienniki są równie dobre. Aż 80% części używanych do montażu samochodów w fabrykach jest obecnie opracowanych i produkowanych przez niezależnych producentów części, a nie koncerny. Potęgi samochodowe wytwarzają zaledwie 20% części i są to głównie elementy konstrukcyjne, których zwykle się nie wymienia.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty