Nie taki znów mały mieszczuch

Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski
Hyundai i20 jest następcą modelu Getz. Małe gabaryty ułatwiają poruszanie się nim po mieście

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski


.

Jest to auto o wymiarach 3940 mm długości, 1710 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości, więc można, uznać, że jest to samochód stosunkowo mały. Jednak w tym niedużym nadwoziu znajdziemy wiele miejsca. Wnętrze jest obszerne, a bagażnik ma pojemność 295 l, co do niedawna było wynikiem spotykanym w autach kompaktowych.

Tuż po zajęciu pozycji za kierownicą uwagę zwracają dość twarde fotele, które początkowo wydają się mało wygodne, ale w czasie dłuższej podróży nie powodują zmęczenia. W testowanym przez nas Hyundaiu była możliwość zarówno regulacji wysokości fotela kierowcy jak i regulacji kolumny kierowniczej w dwóch poziomach, stąd "dopasowanie" auta do swoich potrzeb i sylwetki nie nastręcza większych problemów.

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

We wnętrzu auta panują wszech obecne plastiki, których nie tylko jest nieco za dużo (brakuje tapicerki np. na obiciach drzwi) to niestety w czasie jazdy, szczególnie po wyboistej drodze, dają o sobie niekiedy znać po przez ciche dźwięki dochodzące z okolic ich łączeń. Po za tym, śmiało można powiedzieć, że deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i funkcjonalna. Nie znajdziemy na niej zbędnych przycisków czy też wydumanych funkcji, co można przyjąć za plus gdyż jest to auto do zwykłego codziennego użytku a miłośnicy gadżetów raczej gustują w innych segmentach.

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

Na środku deski rozdzielczej jest wielofunkcyjny wyświetlacz pokazujący m.in.: licznik przebiegu dziennego, średnie i chwilowe spalanie paliwa, dystans jaki nam pozostał do przejechania na znajdującej się w zbiorniku ilości paliwa oraz nazwę aktualnie odtwarzanej stacji radiowej.

Testowany przez nas Hyundai był wyposażony w benzynowy silnik 1,2 l o mocy 78 KM w wersji Comfort. Silnik może nie jest porażająco dynamiczny ale czuć, że auto wykorzystuje wszystkie swoje "konie mechaniczne" co powoduje, że nie ma problemu z dynamiką szczególnie w mieście. W trakcie naszego testu auto spalało średni ok. 5 l/ 100 km (pojemność zbiornika paliwa wynosi 45 l), przy czym samochód miał okazję jeździć zarazem po mieście jak i po za nim.

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

Pięciobiegowa skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie. Ciekawą funkcją jest możliwość zmiany cykliczności wycieraczek, dzięki czemu możemy zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od rodzaju deszczu ilość ruchów wycieraczki w pozycji przerywanej.

Zawieszenie auta jest czymś pośrednim. Nie służy do brawurowego pokonywania zakrętów dzięki czemu w środku nie czuć wszystkich wybojów a zarazem na tyle sztywne, że przy spokojnej jeździe odczuwa się bezpieczeństwo.

Układ kierowniczy precyzyjnie i spokojnie reaguje na ruchy kierownicy. Z przodu auto wyposażone jest w zawieszenie z kolumnami Mac-Phersona, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną. Promień skrętu samochodu, według zapewnień producenta, wynosi 5,2 m co znacznie ułatwia manewrowanie samochodem. Komfort jazdy zapewne także podnoszą 14. calowe felgi z dobrze tłumiącymi wysoko profilowymi oponami.

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa układ zapobiegający blokadzie kół w czasie hamowania (ABS) oraz system rozdziału sił hamowania (EBD).

W skład wyposażenia wersji Comfort wchodzi manualnie sterowana klimatyzacja z funkcją chłodzenia schowka, komputer pokładowy, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie ustawiane lusterek i przednie boczne szyb, centralny zamek z funkcją otwierania drzwi w razie kolizji a także radioodtwarzacz z CD, MP3, AUX i USB, czterema głośnikami i przyciskami w kole kierownicy.

Hyundai i20 z benzynowym silnikiem 1,2 l w wersji Comfort kosztuje 43 900 zł.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty