- W tym momencie nie możemy podać daty dokończenia całej inwestycji - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa, odpowiedzialny za drogi.
Teraz kierowcy mogą jeździć dwoma odcinkami obwodnicy – 8-kilometrowym fragmentem z Siechnic do Łanów oraz 5-kilometrowym z Siechnic do Żernik Wrocławskich. Do zbudowania zostały jeszcze 7-kilometrowy odcinek z Żernik do al. Karkonoskiej we Wrocławiu i Bielan Wrocławskich oraz 8-kilometrowy z Łanów do Długołęki.
Najbardziej problematyczna jest budowa odcinka z Żernik do Bielan.
Przeciwko budowie tego fragmentu WOW protestują mieszkańcy wsi Wysoka, ponieważ droga ma prowadzić między dwoma osiedlami w tej miejscowości.
Pojawił się pomysł, popierany przez samorządowców gmin wokół Wrocławia, żeby przeprojektować odcinek z Żernik do Bielan. Alternatywna trasa omijałaby osiedla w Wysokiej. Zwolennikiem takiego rozwiązania jest również posłanka Platformy Obywatelskiej - Ewa Wolak. Zmiana trasy rodzi jednak spore konsekwencje Trzeba będzie wykupić działki i zmienić plany miejscowe.Nowa trasa może być także droższa.
- Analizujemy trzy różne warianty przebiegu odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, który budzi największe kontrowersje, czyli od Żernik do Bielan. Wyniki analiz powinniśmy poznać w październiku - mówi Jerzy Michalak, który przyznaje, że zmiana trasy może się wiązać z większymi kosztami. Michalak przyznaje, że w tym momencie urząd ma pieniądze na budowę jednego odcinka WOW, jakiego? To się okaże, ale wszystko wskazuje na to, że najpierw będzie budowany fragment z Łan do Długołęki. Na budowę drugiego fragmentu obwodnicy urząd na razie nie ma pieniędzy.
Zwolennicy takiego rozwiązania przekonują, że dzięki nowej drodze odkorkuje się Strachocin, Swojczyce i Kowale. Samochody jadące od strony Strzelina czy Oławy będą mogły łatwiej dojechać do S8, i dalej do Warszawy, a także do autostradowej obwodnic Wrocławia.
- Podczas posiedzenia komisji budżetowej usłyszeliśmy od pana Jerzego Michalaka, że dla województwa priorytetem jest budowa jednego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, a co z kolejnym fragmentem? Wygląda, że szybko on nie powstanie, a na pewno nie do 2020 roku, jak wcześniej zapowiadano. Obawiam się, że tego brakującego odcinka nigdy nie uda się wybudować - uważa Paweł Hreniak, radny Prawa i Sprawiedliwości.
Jerzy Michalak nie patrzy tak pesymistycznie w przyszłość. Według niego dokończenie budowy całej obwodnicy nie jest zagrożone. Przyznaje jednak, że w tym momencie nie jest w stanie podać daty, kiedy uda się wybudować dwa brakujące fragmenty.
Źródło: Gazeta Wrocławska
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?