Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nissan Qashqai +2

Redakcja
Fot: Robert Kulczyk
Fot: Robert Kulczyk
Od czasu europejskiej premiery w marcu 2007 Qashqai +2 wzbudza ogromne zainteresowanie. W najtańszej wersji samochód kosztuje 78 100 zł.

Ten zaprojektowany w Japonii crossover, produkowany w Wielkiej Brytanii,

Fot: Robert Kulczyk
Fot: Robert Kulczyk

swoja nazwę zaczerpnął od irańskiego plamienia nomadów „Qashqai”. Samochód skonstruowano na płycie podłogowej segmentu C opracowanej wspólnie przez Nissana i Renault.
Testowany pojazd to wersja wyposażeniowa Tekna Premium, napędzany silnikiem benzynowym 2.0 l o mocy 140 KM z napędem 4X4.

Na zewnątrz Nissan Qashqai prezentuje się okazale, posiada jednocześnie cechy SUV-a i samochodu kompaktowego. Siadając za kierownicą zauważamy wnętrze raczej samochodu europejskiego niż japońskiego. Deska rozdzielcza jest solidna, a jej elementy stylistyczne nawiązują do innych modeli marki. Fotele przednie są wygodne, dobrze wyprofilowane zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wsiadanie do samochodu nie sprawia najmniejszych problemów. Z przodu siedzi się dość wysoko, co jest typowe dla tego rodzaju pojazdów. Miejsca wewnątrz Qashqai’a jest wystarczająco dużo do wygodnego podróżowania pięciu osób.

Rekreacyjnie w lżejszym terenie - Kia Sportage [/b]

Fot: Robert Kulczyk
Fot: Robert Kulczyk

Testowany Nissan to pojazd posiadający dwa dodatkowe fotele, zwiększające możliwość jazdy nim do siedmiu osób. Składane fotele umieszczone zostały w części bagażowej pojazdu i po rozłożeniu w znaczny sposób, ograniczają przestrzeń bagażową., a podróżowanie na nich nie należy do najwygodniejszych. Jednak, dzięki takiemu rozwiązaniu Qashqai+2 jest autem bardziej uniwersalnym.

O uniwersalności tego pojazdu niech świadczy mnogość rozwiązań przestrzeni bagażowej. Zaczynając od niespełna 130 litrów pojemności przy wykorzystaniu 7. miejsc do podróżowania, przez 550 litrów dostępnych po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń, a zakończywszy na pojemności rzędu 1520 litrów po złożeniu drugiego rzędu.

Qashqai+2 oferuje dwa silniki benzynowe: 1.6 115 KM i 2.0 140K m oraz

Fot: Robert Kulczyk
Fot: Robert Kulczyk

dwa wysokoprężne: 1.5 dCi 106 KM i 2.0 dCi 150 KM. Testowany pojazd wyposażony był w silnik o pojemności 2.0 l i mocy 140 KM. Silnik ten zapewnia dość przyzwoitą dynamikę jazdy przy jednoczesnym zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa jak na pojazd tej wielkości. W testowanym samochodzie napęd przekazywany był poprzez 6. stopniową manualną skrzynię biegów.. Duży prześwit samochodu pozwala na bezproblemowe pokonywanie nierówności drogi. Qashqai’a prowadzi się pewnie i dość komfortowo.

Wyjątkowa ilość miejsca we wnętrzu i właściwości jezdne, w połączeniu z bardzo dobrym wyciszeniem kabiny czynią z Nissana pojazd przeznaczony na długie wyprawy. Niedogodności związane z jakością polskich dróg nie są dla niego straszne. Podstawową zaletą Qashqai’a jest to, że posiada on cechy jednocześnie samochodu kompaktowego oraz SUV-a. W najtańszej wersji samochód kosztuje 78 100 zł.

Wybrane dane techniczne Nissana Qashqaia +2 i konkurentów

Marka / modelNissan Qashqai +2 2.0 140 KMMitsubishi ASX 1.6 117 KmKia Sportage 2.0 163 KM
WersjaTeknaInstyleXL
Cena (zł)98 20093 30089 300
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowy
Pojemność (ccm3 )199715901998
Moc (KM)140117163
Moment obrotowy (Nm)196154194
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s)10,611,410,4
Prędkość maksymalna (km/h)193183184
Średnie spalanie (l/100 km)8,25,97,5
Skrzynia biegówmanualna, 6 biegowamanualna, 5 biegowamanualna, 5 biegowa
Pojemność bagażnika (l)450393564

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

więcej zdjęć Nissana Qashqai w

naszej galerii

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty