Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa instalacja LPG do aut z TSI

TVN Turbo/x-news
Skoda Octavia 1.4 TSI z instalacją gazową, fot. TVN Turbo/x-news
Skoda Octavia 1.4 TSI z instalacją gazową, fot. TVN Turbo/x-news
Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa trudno przerobić na zasilanie autogazem. Instalacja LPG do takich jednostek jest skomplikowana, a pracujący motor stale zużywa także benzynę. Nowy układ do Skody Octavii 1.4 TSI 140 KM jest odpowiedzią na przynajmniej część z tych problemów.
Skoda Octavia 1.4 TSI z instalacją gazową, fot. TVN Turbo/x-news
Skoda Octavia 1.4 TSI z instalacją gazową, fot. TVN Turbo/x-news

Instalacja gazowa przygotowana przez holenderską firmę Prins dostarcza LPG w formie ciekłej do cylindrów za pomocą oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych. Dzięki temu montaż całego układu jest prostszy, a praca silnika maksymalnie zbliżona do tej na benzynie. Jak podaje producent instalacji, Skoda Octavia 1.4 TSI 140 KM podczas jazdy na gazie ma o 5 proc. lepsze osiągi, a zużycie LPG jest o 15 proc. wyższe od spalania benzyny. Taka instalacja kosztuje jednak aż 7000 zł. To dużo więcej od instalacji sekwencyjnych, stosowanych w silnikach z wielopunktowym wtryskiem. Za takie układy w większości przypadków trzeba zapłacić 2000-3000 zł.

Dziennikarze TVN Turbo sprawdzili, jak jeździ Skoda Octavia 1.4 TSI 140 KM z instalacją gazową Prins:

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty