Premiera pierwszej generacji Laguny odbyła się w 1993 r. W roku 2000 wprowadzono na rynek jej następcę, modernizując ją pięć lat później. Najnowszemu wcieleniu Laguny postawiono za zadanie
podbić rynek i znaleźć się w pierwszej trójce sprzedaży samochodów segmentu D. To zadanie niełatwe,
biorąc pod uwagę, że za rywali Renault będzie miało m.in. najnowszego Forda Mondeo, Volkswagena Passata czy Toyotę Avensis.
Laguna zdecydowanie różni się od poprzednika wyglądem. Nadwozie całkowicie przeprojektowano nadając mu bardziej dynamiczny charakter podkreślany przez przetłoczenia pokryw silnika i bagażnika. W światłach tylnych zastosowano diody LED.
Wersje z najmocniejszymi jednostkami napędowymi mają podwójne, chromowane końcówki układu wydechowego.
Wnętrze jest dużo nowocześniejsze niż w Lagunie drugiej generacji. Inny kształt mają panel centralny i tablica zegarów. W zależności od poziomu wyposażenia konsoli umieszczony jest
automatyczny hamulec postojowy, przełącznik regulatora/ogranicznika prędkości, panel sterujący systemu Carminat Navigation et Communication i telefonu. Wersję kombi wyposażono w system Easy Break, który pozwala na złożenie tylnych siedzeń i stworzenie płaskiej podłogi bagażnika po wciśnięciu przycisku znajdującego się w części bagażowej.
Konstruktorzy Renault tradycyjnie zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa. W przednich drzwiach i środkowym słupku umieszczono system obejmujący poduszkę boczną chroniącą klatkę piersiową i miednicę o podwójnej komorze i dwóch poziomach ciśnienia.
W porównaniu z poprzedniczką w nowej Lagunie zmodyfikowano układ zawieszenia. Skoncentrowano się przy tym na kołysaniu bocznym usztywniając zawieszenie przednie i tylne odpowiednio o 20 i 50 proc. oraz wprowadzając stabilizator poprzeczny o większym przekroju. Układ kierowniczy ma zmniejszone przełożenie, co zwiększa wrażenie bezpośredniego wyczucia drogi.
Nowa Laguna dostępna będzie z nadwoziem typu liftback oraz kombi. Do jej napędu przewidziano dwa silniki benzynowe 2,0
l/145 KM i 2-litrowy turbodoładowany rozwijający moc 170 KM. Auto oferowane będzie także z dieslami: 1,5 l/110 KM i 2,0 l/130 lub 150 lub 175 KM. W późniejszym okresie gama jednostek zostanie rozszerzona. Wszystkie silniki współpracują z 6-stopniowymi skrzyniami biegów, przy czym najmocniejszy benzynowy i wysokoprężny o mocy 150 KM z przekładnią automatyczną, a pozostałe z manualnymi.
Publiczna prezentacja nowej Laguny będzie miała miejsce podczas wrześniowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?