Nowa Skoda Octavia - galeria

Premiery

Autor: (ip)

Liczba odwiedzin: 70108

Skoda Octavia to najważniejszy z modeli marki, który wciąż bije rekordy popularności i jest najchętniej kupowanym modelem od 2009 roku w Polsce. Nowa Skoda Octavia zadebiutuje na polskim rynku już na początku przyszłego roku.

Nowy model jest o 90 mm dłuższy, o 45 mm szerszy, a rozstaw osi zwiększył się o 108 mm, natomiast masa jest niższa nawet o Skoda Octavia III, Fot: Skoda102 kg. Pojemność bagażnika wynosi rekordowe 590 l.

Po raz pierwszym w tym modelu zamontowano dwustronną wykładzinę bagażnika i skrobaczkę do szyb umieszczoną w pokrywie od wlewu paliwa. Dodatkowo są liczne schowki i haczyki, specjalne miejsce na kamizelkę odblaskową oraz praktyczny pojemnik na odpadki.

Octavia oferuje szereg technologii takich jak: aktywny tempomat z automatyczną regulacją odstępu (Adaptive Cruise Control), który utrzymuje stałą odległość do poprzedzającego pojazdu, funkcja Intelligent Light Assistant, która automatycznie dostosowuje pracę świateł drogowych. Ponadto, kierowca ma możliwość wyboru profilu jazdy i dopasowania go do własnych wymagań (Drive Set up).

Skoda postawiła także na bezpieczeństwo. W nowym modelu znajdziemy takie rozwiązanie jak:  kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania (Front Assistant), asystent pasa ruchu (Lane Assist), hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), funkcja wykrywania zmęczenia (Driver Activity Assistant) i liczne zabezpieczenia uaktywniające się podczas wypadku, zapewnią ochronę pasażerom w każdych warunkach. Ponadto, nowa  Skoda Octavia może być wyposażona aż w 9 poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniącą kolana kierowcy i tylne, boczne poduszki powietrzne.

W samochodzie dostępne będą cztery silniki benzynowe TSI, a także cztery jednostki wysokoprężne TDI. Octavia GreenLine (1.6 TDI/110 KM), która będzie spalać zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km i emitować 89 g/km CO2, a także wersja zasilana gazem, zostały przewidziane na późniejszy okres.

Samochód dostępny będzie zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z przekładnią DSG.

 

Skoda Octavia III, Fot: Skoda

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • Jarpoz (gość)
    • Ten grill ciągle jednak "jarmarczny" ( czytaj wsiowy ), wydawało się ze wczesne prototypy jak zwykle zapowiadały się lepiej, a w praktyce znowu nie wyszło. Światła przednie zdeccydowanie poprawiono, już nie wyglądają tak banalnie jak w 2-ce po liftingu, ale model z przodu ciągle wygląda dziwaczniej niż I-ka po liftingu i 2-ka przed liftingiem. Podsumowując przód wygląda jakby brakowało jakiejkolwiek idei stylistycznej, ale jakaś poprawa jest. Chyba że Skoda inspirowała się wczesnokoreańskimi modelami ? Reszta auta wygląda całkeim estetycznie i schludnie ( co cenię ) ale powiedzmy szczerze nie porywa. Śmieszy trochę ta przesadna tajemniczość odkrywania detali stylistycznych, obserwowana między innymi na tym portalu. Podsumowując cena zadecyduje o wszystkim. Koreańskie auta obecnie wyglądają przy Skodzie po porstu olśniewająco.
    • Pilot Pirx (gość)
    • Octavia przypomina teraz audi a4/a6, co moim zdaniem ujmy Skodzie nie przynosi. W poszukiwaniu stylistycznych smaczków zwróciłbym głowę w stronę alfy romeo; ten samochód jest dobrą propozycją dla zrównoważonej, nienadętej klienteli, poszukującej klasycznego samochodu rodzinnego za przyzwoite pieniądze. Jeżeli tylko na widok ceny łzy nie będą napływać do oczu, tak jak dziś ma to miejsce w przypadku Rapida, to nowa octavia będzie się sprzedawać co najmniej tak samo dobrze jak poprzedniczka. Brawo skoda!
    • ondraszek
    • Pod tą płachtą to kojarzy mi się prezentacja nowego Golfa. Filmik na YT - Tajemnicza prapremiera Golfa. Na końcu kobita jest niezła., hee
    • MIX (gość)
    • Właśnie... cena to jest to, co może stanąć ością w gardle fanom tego modelu... teraz Mondeo jest w podobnej cenie (wybór jest kwestią indywidualną), a to już zakrawa na kpinę. Najwyraźniej Skoda vs VAG chcą ten model "przesadzić" do klasy premium :):) - przynajmniej tak to wygląda. Wozidełko nie wygląda źle ale obawiam się, że cennik będę musiał czytać na siedząco :):). Mam Skodę i konfrontacja z serwisem odstrasza mnie bardzo skutecznie od tej marki :).
    • Piotrek (gość)
    • Dajcie żyć! Firma do trzepania kasy. Myślałem że... jeśli tyle tych SKODECZEK po Polsce śmiga, musi byc dobrze i tanio. Widocznie - wszyscy nabrali sie tak jak ja. Nie polecam tych złomów do firmy. Portfel Wam zjedzą... Kupiłem 2 x Felicia (kiedyś), póxniej 2 x Fabia a teraz użeram sie w Leasingu z 3 x Octavia. Dajcie spokój... Jeszcze tylko 8 miesięcy i won!! Nigdy więcej! A wiecie dlaczego? 3 używane Mercedesy C220 z 2003r (standard) które zostały sprowadzone w 2007r z przebiegiem około 130.000 przez okres ostatnich 5lat zjadły w serwisowaniu 40% kwoty Nowych Octavii!! Nie warto inwestować w nowe auta! Mercedesy w dniu dzisiejszym mają około 450.000km przebiegu (jeden z nich 530.000) a Skody 270.000 i sie sypią prawie raz na dwa tyg. Nie ma miesiąca by coś nie uległo awarii! A zawieszenie? W Mercedesach jeszcze nie robione (prócz silentblocków i tulejek) a w Octaviach?
    • Piotrek (gość)
    • cd... Najlepsze jest tylko to, że... Nowa Octavia kosztowała tyle co 3 Mercedesy pod Nettetal w Holandii!! Brak słów! Na dodatek - Octavia jest warta dzisiaj tyle, co owy Mercedes na aukcjach! Teraz już wiecie dlaczego sprzedaż aut spadła? Ludzie uczą się na błędach... Pewnie tak jak Ja... Nowe auto? Dla kogo? Na dodatek spalanie! Średnie miesięczne Mercedesa 2L wynosi 6.43L/100 ON! Octavia 1.9 średnia 7.48L/100 (odcinek 4500-6000km).
    • Piotrek (gość)
    • A co do Premium... to zobaczycie już po przebiegu 60-70tys.km jakie to Premium! Wszystko trzeszczy i piszczy jak by było składane na masówkę w prędkości światła. Dlaczego w używanym Mercedesie za te sama kasę po 10latach korozji nie ma a Octavię trzeba "zaprawkować"? Na dodatek ceny w serwisach! Kto by pomyślał że... za rozrząd (kpl) w Octavii zapłacę 1300-1500zł (ASO, leasing wymaga) a w Mercedesie 999zł (też ASO). Dlaczego tulejki, sworznie wahaczy itp. w Mercedesie (oryginał, 650zł) wytrzymują 250-280tys.km a w Octavii oryginał już po 100tys. jest do śmieci (cena 450zł). Jaka to oszczędność? SKODA = DAEWOO/FSO tyle że z innym LOGO... Nic nie maja wspólnego z Audi czy VW i tyle
    • sprawiedliwy (gość)
    • z użytkownikiem Piotrek zgadam się ze wszystkim, poza tym, że w mercach nie ma rdzy. W firmie jest 10 letni mercedes s203 i klapa już troszeczke rdzy ma. Ale 300 tys. bez większych problemów, raz tylko na trasie stanął i odmówił wspólpracy. Ale jakby nie patrzeć te 10 lat wytrzymał. Więc czasem lepiej dołożyć i nie wierzyć w cuda grupy VW
    • Pilot Pirx (gość)
    • Spróbujmy zatem porównać jakość w/w mercedesa wyprodukowanego w 2003 roku z jakością tego auta np. z 2010 roku... Zmieniło się podejście producentów do kwestii jakości; wszystkie firmy produkują dziś wyłącznie pod dyktando księgowego i tną koszty gdzie się da. Samochody dzielą te same części, podzespoły elektroniczne, płyty podłogowe itp., co obniża koszty produkcji. Problem jednak w tym, że każdy ewentualny błąd konstrukcyjny czy niesprawny podzespół też będzie powielony w wielu samochodach różnych marek. Takie są dzisiejsze realia. Ktoś, kto zastanawia się nad kupnem nowej octavii powinien ją porównać z nowym golfem albo seatem leonem - to ta sama liga.
    • Jarpoz (gość)
    • Pozostaje mi się tylko zgodzić z opiniami przedmówców. Wprawdzie obecnie nie posiadam auta gr. VW ( posiadałem Octavię 1.9 TDI 110 km w latach 2004-2010 ), ale znam bardzo wielu posiadaczy współczesnych aut tych firm i wszysy jednoznacznie twierdzą że to totalne dno i skarbonka bez dna, a jeszcze 5 lat temu bronili jakości VW. Zresztą sam keidyś też wierzyłem w tą jakość, ale obecnie "straciłem wiarę". Chyba należy się zgodzić z opiniami samodzielnych mechaników i wielu taksówkarzy, że jakość, trwałość i ekonamia eksploatacji aut gr. VW skończyła się na Golfe IV i jego pochodnych ( sam miałem dobre zdanie o Octavii-1 ). Zastanawiam się co mogą zrobić potencjalni nabywcy aby zmusić producentów do jakości produktu, chyba tylko nie kupować aut o ile nie muszą tego robić.
    • Jarpoz (gość)
    • Być może obywatele krajów zamożnych patrzą na problem w inny sposób, iż można kupić jakieś robiące wrażenie swoją nowością auto i pozbyć się go, niestety przy zakupie na rynku wtórnym, albo przy planowanej bardzo długiej eksploatacji ( dotyczy to większości Polaków ) należy myśleć inaczej.
    • Pilot Pirx (gość)
    • Aha i nie mówcie mi, że skoda nie ma nic wspólnego z VW, bo to herezja.
    • Pilot Pirx (gość)
    • Polak powinien jeździć bryką zaprzężoną w parę karych koni bo wszystkie auta zeszły już całkiem na psy.
    • Race&Rally (gość)
    • Mam dziwne i na razie nie poparte niczym wrażenie że ta Octavia będzie cenowo bliżej Passata niż dotychczasowego modelu. Pytanie więc czy nie będzie lepiej po prostu wybrać Passata?
    • Trotyl (gość)
    • Mam skodę Fabię i narazie jestem zadowolony nawet bardzo, ale tak sobie myslę że na niej moja przygoda ze skodą się skończy. Skoda idzie jakąś nową drogą Rapid w cenie (obecnie wypasionej Oktawi), Nowa Oktawia (mnie się bardzo podoba, lubię taki styl) pewnie w cenie obecnego Superba a Nowy Superb w cenie h....... wie jakiej kosmicznej. Jak się ta filozofia sprawdzi to zarobią jak nie to będą musieli z cenami zejść na ziemię bo konkurencja zwłaszcza koreańska nie spi....
    • Race&Rally (gość)
    • @Trotyl - no dokładnie mam takie same wrażenia. Niedawno porównywałem cennik Octavii II z silnikiem 1,6 TDI 105 KM i VW Golfa VI 1,6 TDI i po podobnej konfiguracji Skoda wyszła o ok. 1,2 tys zł drożej a zgodzimy się chyba wszyscy że jakość wykonania np. kabiny Golfa VI czy stopień wyciszenia jest o wiele wyższy niż w Octavii.
    • Jarpoz (gość)
    • Do Race&Rally Porównuj raczej z Jettą, to wtedy przynajmniej gabaryty będą zbliżone i łatwiej odnieść to będzie do jakości i różnicy cen. Czym więcej cech wspólnych aut tym łatwiej dokonać konstruktywnego porównania, jeżeli niemal wszystko się różni to w zasadzie możemy tylko powiedzieć które auto bardziej nam się podoba (silnik, wspólne technologie i porównywalna ilość miejsca to trochę za mało). Ja osobiśce uważam że Skoda zwykle jest tańsza od VW, ale obecnie NIE WIEM czy wystarczająco tańsza aby ją kupić (kiedyś uważałem że tak). Obecnie uważam że ceny ani jednej, ani drugiej marki nie są warte oferowanej jakości ( a plastiki i gadżety to za mało aby mówić o jakości ). Ale VW ciągle ktoś kupje dla marki, natomiast Skodę sądzę że wyłączenie dla dobrej ceny, albo przy jej braku z powodu "merketingowego" ogłupienia klientów. Np. Toyotę wiele osób kupuje dla dobrego (jeszcze) serwisu.
    • Jarpoz (gość)
    • Natomiast widac ze Skoda nie chce być tanią marka VW i mam wątpliwości czy dobrze na tym wyjdzie.
    • alan2
    • Sprawiedliwy no nie wiem czy do końca masz rację że sie dołoży i bedzie git, jedni chwalą sobie Dacię inni VW a jeszcze inni Merca każdy ma jakieś mankamenty, a co z cudami VW też nie wierzę w cuda ale VW to i tak jedne z lepszych samochodów na rynku

Dodaj komentarz