Nowa Skoda Octavia RS

Premiery

Autor: (ip)

Liczba odwiedzin: 3821

Już 10 lipca na Goodwood Festival of Speed zadebiutują sportowe wersje RS nowej Skody Octavii i Octavii Combi. Te ekscytujące modele to efekt połączenia doświadczenia marki, zbudowanego na jej sportowych sukcesach, ze wszystkimi zaletami tego popularnego modelu: przestronnością, funkcjonalnością i niezrównaną relacją ceny do jakości.

Nowa generacja Octavii wyróżnia się jeszcze bardziej dopracowanym i wyjątkowym wyglądem niż dotychczas. Z przodu Skoda Octavia RS Fot: Skodadominuje nowy zderzak z wlotami powietrza, z siatką o strukturze plastra miodu i światłami przeciwmgielnymi, tył natomiast – to wyrazisty czarny dyfuzor, którego dynamiczny wygląd wzmacniają odważne, trapezoidalne końcówki układu wydechowego i drapieżny spojler. Atletyczne wrażenie z boku wzmacniają nowe felgi, dostępne w czterech dedykowanych dla tego modelu wzorach i rozmiarach.

Przestronna kabina przeistoczyła się w prawdziwie wyścigowe środowisko. Kierowca zasiada w nowym, wyprofilowanym fotelu, a jego ręce spoczywają na trójramiennej kierownicy, drążku zmiany biegów lub dźwigni hamulca ręcznego – wszystko wykończono perforowaną skórą. Atmosferę wnętrza podkreśla szereg pomniejszych wyróżników, takich jak pedały i progi ze stali nierdzewnej oraz dyskretne podświetlenie. Dodatkowo na dźwigni zmiany biegów, kierownicy, drzwiach, fotelach, czy dywanikach dostrzec można logo RS.

Konstruktorzy ponownie postanowili udostępnić w tym modelu silnik zarówno benzynowy, jak i wysokoprężny, oddając najlepsze, co mają do zaoferowania: jeszcze więcej mocy i imponującą ekonomikę. Dzięki licznym usprawnieniom, zużycie paliwa w stosunku do poprzednika udało się ograniczyć nawet o 19%. Octavia RS wkracza na zupełnie nowy poziom osiągów, Skoda Octavia RS Fot: Skodadzięki silnikom 2.0 TSI o mocy aż 220 KM (162kW) i 184-konnemu 2.0 TDI (135 kW).

W przypadku tego pierwszego przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna aż 248 km/h. Dla wersji wysokoprężnej wartości te wynoszą odpowiednio 8,1 s oraz 232 km/h, (z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów), czyniąc Octavię RS jednym z najszybszych samochodów tego segmentu napędzanych ropą.

Systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania są dostępne w standardzie. W ofercie są dostępne manualna skrzynia biegów lub – jako opcja - dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu. W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy, konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.

W porównaniu do drugiej generacji Octavia RS, długość samochodu wzrosła o 88 mm (combi o 86 mm), zyskując przy tym 45 mm szerokości. Rozstaw osi natomiast wzrósł o 102 mm powodując, że auto robi jeszcze większe wrażenie.

Octavia RS wzbogacona jest do tego o szeroki zakres wyposażenia standardowego, w który wchodzą między innymi światła bi-ksenonowe i nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.

Premiera Skody Octavia RS odbędzie się na Festiwalu Goodwood w dniach 11-14 lipca.

Skoda Octavia RS Fot: Skoda

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • Radek (gość)
    • Widać wyższą masę auta bo "dawca organów" Volkswagen Golf VII GTI/GTD ma osiągi odpowiednio 6,5 s/7,5 s
    • sprawiedliwy (gość)
    • najszybszą skodą jest chyba zmodyfikowana wersja RS ( 600 KM), która w 2011r.na słonym jeziorze w Bonneville (stan Utah w USA), odnotowała prędkość 365,434 km/h.
    • alan2
    • Radek pewnie ma to znaczenie, ale ogólnie Skody wiecej palą aniżeli VW
    • Radek (gość)
    • Jeżeli Skody palą więcej niż podobne modele VW (o czym nie wiem) to też pewnie w dużej mierze kwestia masy auta. Dla przykładu podam że Skoda Fabia II RS 180 KM waży o ok. 100 kg więcej niż bliźniacze VW Polo GTI 180 KM i ma gorsze osiągi (7,3 s do setki, Polo 6,9 s). Oba auta mają identyczny napęd, opony itp. więc to wyłącznie kwestia masy.

Dodaj komentarz