Nowa Honda Jazz

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Odnowiony Jazz z wyglądu przypomina swojego poprzednika, ale zmiany są bardziej istotne. W ofercie silnikowej nadal brakuje diesla.

Odnowiony Jazz z wyglądu przypomina swojego poprzednika, ale zmiany są bardziej istotne. W ofercie silnikowej nadal brakuje diesla.
 

 

Druga generacja Jazz’a została zbudowana na nowej płycie podłogowej, zaprojektowanej

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

specjalnie dla tego modelu. Auto jest teraz o 5,5 cm dłuższe i 2 cm szersze, a rozstaw osi zwiększono o 5 cm. Pod  względem długości plasuje się między Renault Modusem (krótszy od Jazza o 10 cm), a Fordem Fusionem (dłuższy od Hondy o 11 cm).

 

Dzięki składanym tylnym zagłówkom poprawiono widoczność kierowcy do tyłu. Bagażnik ma pojemność 375 l (w Fusionie 337 l, w Modusie 463 l). Znajduje się w nim przydatny schowek o głębokości 9 cm, dzięki któremu mniejsze przedmioty przewożone autem nie przemieszczają się po całym bagażniku.

 

Dużym atutem jest znany z poprzedniej wersji, prosty i wygodny system składania tylnej kanapy. Można ją podnieść lub złożyć wraz z oparciem, bez konieczności wyjmowania zagłówków, czy przesuwania przednich foteli. Auto może pomieścić przedmioty o długości 172 cm i wysokości 128 cm, więc transport np. rowerów nie powinien być problemem.

 

Z zewnątrz nie widać zbyt wielu różnic w porównaniu do poprzedniego modelu. Przeprojektowano klosze reflektorów i atrapę chłodnicy, bardziej pochylono przednią szybę i

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

powiększono małe okienka w drzwiach. Większe zmiany zaszły w kabinie - deska rozdzielcza stała się nowocześniejsza i podobnie jak kierownica, nawiązuje do "kosmicznego stylu" znanego z Civika.

 

Honda zdecydowała się również na zmiany dotychczasowych silników. Przy identycznej pojemności skokowej zwiększono ich moc - w silniku 1,2 l z 78 do 90 KM, a w 1,4 l z 83 do 100 KM. Według danych fabrycznych średnie spalanie ma nie przekraczać 5 l (silnik 1.2 ) i 5,3 l (1.4) na każde 100 km. 

 

W przypadku obu silników do przeniesienia napędu służy zmodyfikowana, 5-stopniowa manualna skrzynia biegów. Dostępna za dopłatą zautomatyzowana przekładnia i-SHIFT na razie nie będzie oferowana w Polsce. Także miłośnicy diesli mogą czuć się rozczarowani, bo Honda nie oferuje takiej wersji Jazz’a. 

 

W standardowym wyposażeniu znajdzie się m.in. system antypoślizgowy VSC (odpowiednik ESP) i 6 poduszek powietrznych, a jedną z opcji będzie szklany, panoramiczny dach. 

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Pierwsza generacja Jazz’a pojawiła się na rynku w 2001 r. i na całym świecie sprzedano już ponad 2 mln sztuk tego modelu. W Polsce mała Honda znalazła dotąd ok. 7 300 nabywców.

 

Nowy model oficjalnie zadebiutuje podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu. Premierę w naszych salonach zaplanowano na listopad, a ceny mają być porównywalne z aktualnie oferowanym Jazz’em. Najtańsza wersja 1.2/78 KM kosztuje obecnie 44 400 zł (w promocji 40 400 zł). Ceny Renault Modusa 1.2/75 KM zaczynają się od 45 500 zł, a Forda Fusiona 1.4/80 KM od 41 590 zł. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty