Nowe Audi A7 Sportback - premiera w Polsce

(ip)
Audi A7 Sportback / Fot. Audi
Audi A7 Sportback / Fot. Audi
Audi poświęciło dużo uwagi odmłodzeniu modelu A7 Sportback. Dzięki nowej konfiguracji silników, nowym skrzyniom biegów, nowym reflektorom i światłom tylnym oraz nowym systemom infotainment, to przestrzenne, pięciodrzwiowe coupe jest teraz mocniejsze i bardziej atrakcyjne.
Audi A7 Sportback / Fot. Audi
Audi A7 Sportback / Fot. Audi

Odmłodzona wersja tego pięciodrzwiowego, mierzącego 4,97 m pojazdu, zyskała teraz nowe, dodatkowe i bardzo sportowe cechy.

Najistotniejsze zmiany dotyczą pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, zderzaków, rur wydechowych i reflektorów. Technika LED jest tu teraz standardem. Na życzenie, Audi oferuje reflektory diodowe Matrix LED, optymalnie oświetlające drogę i nie oślepiające przy tym innych uczestników ruchu drogowego. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, w pojeździe montowane są także przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu takie kierunkowskazy są standardem.

Karoserię nowego Audi A7 Sportback wykonano głównie z aluminium i stali. Jest ona niezmiernie lekka i zapewnia maksymalny komfort akustyczny. Wyjściowa pojemność bagażnika z dużą, otwieraną elektrycznie pokrywą wynosi 535 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się ona do 1390 litrów.

Utrzymany w sportowym stylu wygląd zewnętrzny pojazdu znajduje swą kontynuację w jego wnętrzu. Dominującym elementem jest tu pozioma linia okalająca przestrzeń kierowcy i pasażera. Zastosowano nowe materiały m.in. listwa dekoracyjna z aluminium i drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona. Paleta barw wykończenia wnętrza jest również nowa. W przypadku samych tylko siedzeń, daje możliwość wyboru jednego z aż pięciu kolorów obić.

Przednie siedzenia (do wyboru cztery wersje) mogą być opcjonalnie wyposażone w wentylację i w funkcję masażu. Radio MMI jest montowane standardowo. Na życzenie może być ono uzupełnione o wyświetlacz pokazujący wszystkie ważne informacje na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy.

Audi A7 Sportback / Fot. Audi
Audi A7 Sportback / Fot. Audi

Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z jednym z pięciu silników: dwóch benzynowych i trzech jednostek diesla. Ich moc sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM). Pod względem emisji spalin wszystkie spełniają normę Euro 6.

Wiele elementów silnika 3.0 TDI clean diesel 200 kW (272 KM) zaprojektowano na nowo, od podstaw. W wersji “ultra” o mocy 160 kW (218 KM) z napędem na przednią oś, ta trzylitrowa jednostka V6 zadowala się średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na kilometr. Z kolei najbardziej zaawansowany silnik 4.0 TFSI, dostępny jest w dwóch wariantach. W Audi S7 Sportback ma moc 331 kW (450 KM), a w Audi RS 7 Sportback – 412 kW (560 KM). W obu wersjach zastosowano innowacyjną technikę cylinder on demand (COD).

Jednostka 3.0 TDI biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współdziała z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie inne wersje silnikowe współpracują z siedmiostopniową przekładnią S tronic. W wariantach z napędem tylko na przednią oś, ta zastępująca wcześniejszą skrzynię multitronic dwusprzęgłowa przekładnia, jest także zupełnie przeprojektowana. W przypadku silników o mocy powyżej 200 kW (272 KM), stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić sportowym mechanizmem różnicowym, który aktywnie rozdziela moment napędowy między tylnymi kołami.

Nowe Audi A7 Sportback może jeździć na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe są wyposażone w nowe, bardzo lekkie hamulce. Standardowym elementem wyposażenia jest system wyboru dynamiki jazdy.

Opcjonalnie dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy, dwie wersje sportowego zawieszenia i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu S7 Sportback jest ono sztywniej zestrojone.

Audi A7 Sportback / Fot. Audi
Audi A7 Sportback / Fot. Audi

Uzupełnieniem nawigacji MMI navigation plus jest Audi connect. System ten, pracujący w szybkim standardzie transmisji danych LTE, daje możliwość połączenia pięciodrzwiowego coupe z Internetem. Audi phone box umożliwia z kolei podłączenie smartphona do anteny pojazdu, co znacznie poprawia zasięg telefoniczny.

Zastosowano systemy wsparcia - w tym korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją stop & go, ulepszony asystent jazdy nocą i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty