Gdy w 1998 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja Audi TT, jego stylistyka oznaczała rewolucję. Surowy, geometryczny,
zamknięty formalnie język, nadawał mu status ikony o ogromnej sile wyrazu. W trzeciej generacji TT, styliści Audi sięgnęli do wielu poprzednich detali i zestawili je w nowym kontekście, uzyskując dynamiczny i pełen różnorodności efekt.
Przejrzyście podzielona przestrzeń z napiętymi powierzchniami i lekkie, prawie zawieszone w powietrzu linie. Wnętrze wpisuje się w czystą formę i sportowy charakter nowego Audi TT. Poziome linie i powierzchnie, podobnie jak na zewnątrz, podkreślają szerokość wnętrza pojazdu. Konsola tunelu środkowego, będąca oparciem dla dolnej części nóg podczas szybkiej jazdy w zakrętach oraz obudowa drzwi mają faliste, podobne do siebie kształty.
Nowe Audi TT dostępne jest teraz z jeszcze szerszą i jeszcze bardziej wyrazistą paletą lakierów niż wcześniej. Klienci mogą wybrać jeden z dwunastu kolorów karoserii, w tym jeden kolor dostępny wyłącznie w pakiecie S line. Paleta obejmuje siedem nowych barw, w tym dwie całkowicie nowe w całej ofercie Audi: szary Nano i czerwony Tango. Model TTS dostępny jest z dwoma kolejnymi kolorami – czarnym Panther z efektem kryształowym i pełnym wyrazu niebieskim Sepang.
Całkowicie nowy jest także zestaw barw wnętrza. Zarówno w przypadku Audi TT, jak i Audi TTS, można wybrać jeden z trzech kolorów. Po raz pierwszy, wraz z pakietem stylistycznym S line, wybrać można dwubarwne wnętrze ze sportowymi, kontrastowymi szwami.
Koncepcja obsługi nowego modelu TT została stworzona od podstaw. Zgodnie z konsekwentnie sportowym charakterem pojazdu, wszystkie elementy koncentrują się na kierowcy. Wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. W najbardziej zaawansowanej wersji kierowca, nie odrywając oczu od drogi, może obsłużyć za jej pomocą prawie wszystkie funkcje.
Nowe modele TT i TTS oferowane są z trzema czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Zakres ich mocy sięga od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM). Dwa silniki benzynowe TFSI i jedna jednostka TDI, łączą w sobie sportową siłę z pionierską efektywnością. System Start-Stop to element seryjnego wyposażenia każdego nowego Audi TT.
Stały napęd na cztery koła quattro nowego Audi TT zapewnia doskonałą stabilność, trakcję i przyjemność z jazdy. Specjalnie
na potrzeby tego samochodu napęd ulepszono i zoptymalizowano. Jego elektrohydraulicznie regulowane sprzęgło wielopłytkowe zamontowano przy tylnej osi. Specjalna konstrukcja pompy umożliwiła redukcję ciężaru o ok. 1,5 kg w stosunku do poprzedniego modelu. Podział momentów napędowych między osiami regulowany jest elektronicznie w czasie ułamków sekundy.
Kompetencje techniczne kryjące się za nowym Audi TT znalazły swe odzwierciedlenie także w podwoziu. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Aluminiowe komponenty redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne, niezależnie dla prawego i lewego koła.
Wszystkie warianty nowego Audi TT Coupé opuszczają fabrykę z bogatym wyposażeniem seryjnym. Poza wymienionymi już elementami, na szczególną uwagę zasługuje radio MMI i elektromechaniczny hamulec postojowy. Wyposażenie opcjonalne to obok sportowych foteli S z licznymi wariantami skóry i wykończeń, także komfortowy kluczyk, asystent podjazdu, asystent świateł drogowych, diodowy pakiet oświetlenia wnętrza, ogrzewanie siedzeń przednich oraz pakiet schowków i pakiet wyposażenia bagażnika.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?