Pierwszą z nowości będzie 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,3-litra pracująca w cyklu Atkinsona. Druga jednostka będzie miała litr pojemności i 3 cylindry.
Konstrukcje mają cechować się mniejszym o przynajmniej 10% zużyciem paliwa, a jak poinformowano łącznie ma powstać 14 wersji.
Aby poprawić parametry, inżynierowie wykorzystają m.in. kolektory dolotowe o zoptymalizowanym kształcie oraz system start - stop. Zrezygnowano natomiast z turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku.
Silniki posłużą do napędów nowych modeli Toyoty i zadebiutują w 2015 roku.
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?