Na 49 900 zł włoski koncern wycenił Tipo hatchback z 95-konnym silnikiem 1.4 16V. W czerwcu w salonach pojawi się Tipo Station Wagon, kombi przygotowane z myślą o rodzinach i biznesie, którego cennik otworzy zawstydzająca konkurencję kwota 53 400 zł. W przeciwieństwie do innych marek, Fiat nie próbuje drenować kieszeni klienta słonymi dopłatami za przydatne pozycje z listy wyposażenia opcjonalnego – Tipo już w bazowej wersji Pop otrzymuje wszystko, co niezbędne do komfortowej i bezpiecznej eksploatacji; w tym sześć poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system audio, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy oraz 6-biegową skrzynię, która obniża zużycie paliwa przy autostradowej jeździe.
Z pułapu 55 900 zł startuje 120-konne Tipo z benzynową jednostką 1.4 T-Jet (59 400 zł w wersji z fabryczną instalacją LPG). Na tle kompaktowych rywali ceną 58 900 zł błyszczy również Tipo z automatyczną, 6-biegową skrzynią, która nie wymaga dopłaty w wersji z benzynowym motorem 1.6 E-torQ (110 KM). To najtańszy kompakt z automatem na rynku. Niezwykle oszczędnego diesla 1.3 MultiJet (95 KM; średnie spalanie 3,7 l/100km) wyceniono na 59 900 zł, natomiast godzącego równie niskie koszty eksploatacji z dobrą dynamiką – czasem przyspieszania od 0 do 100 km/h na poziomie 9,8 sekundy oraz sięgającą 200 km/h prędkością maksymalną – 1.6 MultiJet (120 KM) na 63 900 zł. Mocniejszy z turbo diesli jest dostępny także z dwusprzęgłową skrzynią DDCT za bardzo konkurencyjne 69 900 zł.
Za optymalny, z punktu widzenia nabywcy poziom wyposażenia można uznać pośredni wariant Easy. We wszystkich wersjach silnikowych kosztuje 5000 zł więcej od bazowego Pop. Poszerza on listę wyposażenia standardowego o diodowe światła do jazdy dziennej, chromowanie klamki, lakierowane w kolorze nadwozia lusterka, 16-calowe felgi, trzeci zagłówek tylnej kanapy, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, wielofunkcyjną kierownicę ze skórzanym wykończeniem, i system multimedialny Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym, sześcioma głośnikami oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth.
Flagowa wersja Lounge jest droższa o kolejne 5000 zł. W jej przypadku dopłaty nie wymagają 16-calowe alufelgi, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, gniazdo 12V w bagażniku, tempomat, automatyczna klimatyzacja i system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym.
Istotna z punktu widzenia klienta zainteresowanego samodzielnym skonfigurowaniem samochodu jest dostępność praktycznie wszystkich opcji nawet w bazowej wersji Pop. Fiat przygotował dla niej także korzystnie wycenione pakiety wyposażenia - z przyciemnianymi szybami i 16-calowymi alufelgami (2000 zł); chromowanymi klamkami, lakierowanymi lusterkami i alufelgami (2200 zł); czy podłokietnikami (przedni i tylny), automatyczną klimatyzacją, dywanikami przednimi oraz gniazdem 12V w bagażniku (1900 zł). Na preferencyjnych warunkach oferowane są także pakiety wyposażenia do wersji Easy i Lounge - decydując się na nie, klient może zaoszczędzić 500-1950 zł względem osobno wybieranych opcji.
Atutem nowego Fiata Tipo jest też design - atrakcyjnie stylizowane karoserie wszystkich wersji nadwoziowych cieszą oko. Co równie istotne, kryją ciekawie urządzone i przestronne wnętrza oraz jedne z najbardziej pakownych bagażników w swojej klasie. Kufer Tipo hatchback mieści 440 l, a dłuższe od niego o 20 cm kombi aż 550 l. Powodów do narzekania na ograniczoną przestrzeń nie dano również pasażerom. 2,64-metrowy rozstaw osi sprawia, że w drugim rzędzie nie brakuje miejsca na kolana i stopy.
Nie powinno więc dziwić, że salony Fiata otrzymują wiele zapytań o model, a Tipo sięgnęło też po nagrodę Autobest 2016. Jury konkursu, złożone z dziennikarzy z 26 krajów, doceniło kompaktowego Fiata za świetną relację kosztu zakupu do jakości.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?