Nowoczesny kompakt za 49 900 zł

mf; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.
Nowy Fiat TipoPanuje przekonanie, że pachnące nowością samochody muszą być drogie, a jedyną alternatywą dla osób poszukującej dobrego auta za rozsądne pieniądze pozostaje rynek wtórny. Nowe Tipo udowadnia, że może być inaczej.Fot. Motofakty.pl
Nowy Fiat TipoPanuje przekonanie, że pachnące nowością samochody muszą być drogie, a jedyną alternatywą dla osób poszukującej dobrego auta za rozsądne pieniądze pozostaje rynek wtórny. Nowe Tipo udowadnia, że może być inaczej.Fot. Motofakty.pl
Panuje przekonanie, że pachnące nowością samochody muszą być drogie, a jedyną alternatywą dla osób poszukującej dobrego auta za rozsądne pieniądze pozostaje rynek wtórny. Nowe Tipo udowadnia, że może być inaczej.

Na 49 900 zł włoski koncern wycenił Tipo hatchback z 95-konnym silnikiem 1.4 16V. W czerwcu w salonach pojawi się Tipo Station Wagon, kombi przygotowane z myślą o rodzinach i biznesie, którego cennik otworzy zawstydzająca konkurencję kwota 53 400 zł. W przeciwieństwie do innych marek, Fiat nie próbuje drenować kieszeni klienta słonymi dopłatami za przydatne pozycje z listy wyposażenia opcjonalnego – Tipo już w bazowej wersji Pop otrzymuje wszystko, co niezbędne do komfortowej i bezpiecznej eksploatacji; w tym sześć poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system audio, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy oraz 6-biegową skrzynię, która obniża zużycie paliwa przy autostradowej jeździe.

Nowy Fiat TipoPanuje przekonanie, że pachnące nowością samochody muszą być drogie, a jedyną alternatywą dla osób poszukującej dobrego auta za rozsądne
Nowy Fiat Tipo

Panuje przekonanie, że pachnące nowością samochody muszą być drogie, a jedyną alternatywą dla osób poszukującej dobrego auta za rozsądne pieniądze pozostaje rynek wtórny. Nowe Tipo udowadnia, że może być inaczej.

Fot. Motofakty.pl

Z pułapu 55 900 zł startuje 120-konne Tipo z benzynową jednostką 1.4 T-Jet (59 400 zł w wersji z fabryczną instalacją LPG). Na tle kompaktowych rywali ceną 58 900 zł błyszczy również Tipo z automatyczną, 6-biegową skrzynią, która nie wymaga dopłaty w wersji z benzynowym motorem 1.6 E-torQ (110 KM). To najtańszy kompakt z automatem na rynku. Niezwykle oszczędnego diesla 1.3 MultiJet (95 KM; średnie spalanie 3,7 l/100km) wyceniono na 59 900 zł, natomiast godzącego równie niskie koszty eksploatacji z dobrą dynamiką – czasem przyspieszania od 0 do 100 km/h na poziomie 9,8 sekundy oraz sięgającą 200 km/h prędkością maksymalną – 1.6 MultiJet (120 KM) na 63 900 zł. Mocniejszy z turbo diesli jest dostępny także z dwusprzęgłową skrzynią DDCT za bardzo konkurencyjne 69 900 zł.

Za optymalny, z punktu widzenia nabywcy poziom wyposażenia można uznać pośredni wariant Easy. We wszystkich wersjach silnikowych kosztuje 5000 zł więcej od bazowego Pop. Poszerza on listę wyposażenia standardowego o diodowe światła do jazdy dziennej, chromowanie klamki, lakierowane w kolorze nadwozia lusterka, 16-calowe felgi, trzeci zagłówek tylnej kanapy, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, wielofunkcyjną kierownicę ze skórzanym wykończeniem, i system multimedialny Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym, sześcioma głośnikami oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

Nowy Fiat TipoPanuje przekonanie, że pachnące nowością samochody muszą być drogie, a jedyną alternatywą dla osób poszukującej dobrego auta za rozsądne
Nowy Fiat Tipo

Panuje przekonanie, że pachnące nowością samochody muszą być drogie, a jedyną alternatywą dla osób poszukującej dobrego auta za rozsądne pieniądze pozostaje rynek wtórny. Nowe Tipo udowadnia, że może być inaczej.

Fot. Motofakty.pl

Flagowa wersja Lounge jest droższa o kolejne 5000 zł. W jej przypadku dopłaty nie wymagają 16-calowe alufelgi, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, gniazdo 12V w bagażniku, tempomat, automatyczna klimatyzacja i system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym.

Istotna z punktu widzenia klienta zainteresowanego samodzielnym skonfigurowaniem samochodu jest dostępność praktycznie wszystkich opcji nawet w bazowej wersji Pop. Fiat przygotował dla niej także korzystnie wycenione pakiety wyposażenia - z przyciemnianymi szybami i 16-calowymi alufelgami (2000 zł); chromowanymi klamkami, lakierowanymi lusterkami i alufelgami (2200 zł); czy podłokietnikami (przedni i tylny), automatyczną klimatyzacją, dywanikami przednimi oraz gniazdem 12V w bagażniku (1900 zł). Na preferencyjnych warunkach oferowane są także pakiety wyposażenia do wersji Easy i Lounge - decydując się na nie, klient może zaoszczędzić 500-1950 zł względem osobno wybieranych opcji.

Atutem nowego Fiata Tipo jest też design - atrakcyjnie stylizowane karoserie wszystkich wersji nadwoziowych cieszą oko. Co równie istotne, kryją ciekawie urządzone i przestronne wnętrza oraz jedne z najbardziej pakownych bagażników w swojej klasie. Kufer Tipo hatchback mieści 440 l, a dłuższe od niego o 20 cm kombi aż  550 l. Powodów do narzekania na ograniczoną przestrzeń nie dano również pasażerom. 2,64-metrowy rozstaw osi sprawia, że w drugim rzędzie nie brakuje miejsca na kolana i stopy.

Nie powinno więc dziwić, że salony Fiata otrzymują wiele zapytań o model, a Tipo sięgnęło też po nagrodę Autobest 2016. Jury konkursu, złożone z dziennikarzy z 26 krajów, doceniło kompaktowego Fiata za świetną relację kosztu zakupu do jakości.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty