Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Daily 2014

(ip)
Nowy Daily, Fot: Iveco
Nowy Daily, Fot: Iveco
Trzecia generacja Iveco Daily, która wkrótce pojawi się na rynku w całej Europie zostanie zaprezentowana na międzynarodowym pokazie prasowym zaplanowanym na czerwiec. Ten zupełnie nowy pojazd stanowi połączenie tradycji i innowacji.

Nowy Daily zachował klasyczną konstrukcję podwozia z poprzedniego modelu, charakteryzującą się wytrzymałością,

Nowy Daily, Fot: Iveco
Nowy Daily, Fot: Iveco

funkcjonalnością i trwałością, a także ułatwiającą konfigurację wersję samego podwozia z kabiną. Zmiany wprowadzono zarówno w wersji kabinowej, jak i w furgonie, ale firma skupiła się przede wszystkim na tej drugiej wersji, w której poprawiono wszystkie parametry dotyczące właściwości jezdnych i ładowności. Zoptymalizowano pojemność przestrzeni ładunkowej oraz ułatwiono dostęp do niej.

Pojemność furgonu wzrosła dzięki modyfikacjom proporcji między rozstawem osi, długością całkowitą i długością podłogi w części ładunkowej. Modyfikacje te umożliwiły skonstruowanie nowych odmian o kubaturze 18 i 20 m3 (najlepszy wynik w tej klasie) oraz odmiany 11 m3 (najlepszy wynik wśród podobnych modeli na rynku pod względem efektywności wykorzystania przestrzeni ładunkowej mierzonej stosunkiem długości części ładunkowej do całkowitej długości pojazdu).

Nowy Daily, Fot: Iveco
Nowy Daily, Fot: Iveco

Dzięki nowym rozwiązaniom konstrukcyjnym, w tym zwiększonemu rozstawowi osi i skróconemu tylnemu zwisowi, nowe Daily charakteryzuje się dobrymi właściwościami jezdnymi bez uszczerbku dla zwrotności na zatłoczonych ulicach, z której znany był dotychczasowy model. Wszystkie wersje o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony mają nowe przednie zawieszenie zapewniające panowanie nad pojazdem oraz zwiększony komfort jazdy nawet przy maksymalnym obciążeniu. Do wersji z pojedynczymi kołami na osi napędzanej zaprojektowano nowe tylne zawieszenie, które pozwoliło obniżyć wysokość podłogi w części ładunkowej o około 55 milimetrów, co ułatwia załadunek i rozładunek towaru.

Trzecią generację Daily przygotowano ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań firm. Zmniejszenie zużycia paliwa o ponad 5% w porównaniu z poprzednim modelem oznacza znaczną redukcję całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO) oferującego najlepsze osiągi w swojej klasie oraz szeroki wybór silników, skrzyń biegów i przełożeń przekładni głównej.

Nowy Daily, Fot: Iveco
Nowy Daily, Fot: Iveco

Znacząco poprawił się także komfort użytkowania. W kabinie jest wygodniej i ciszej, a pozycja za kierownicą daje wrażenie prowadzenia samochodu osobowego o znakomitych osiągach. Ergonomicznemu wnętrzu (najwyższy poziom w tej kategorii pojazdów) towarzyszy lepsze wyciszenie, bardziej efektywna klimatyzacja i najwyższy komfort jazdy bez względu na obciążenie ładunkiem.

Uzupełnieniem oferty nowego Daily będą mikrobusy opracowane pod kątem potrzeb przedsiębiorstw obsługujących zarówno zbiorowy transport pasażerski w miastach, jak i szybkie przewozy osób między miastami.

Pojazd jest produkowany w zakładach Iveco w Suzzarze (Włochy) i Valladolid (Hiszpania). W obydwu tych miejscach firma zrealizowała niedawno duże inwestycje polegające na odnowieniu linii produkcyjnych. Nowe Daily będzie dostępne u dealerów IVECO w całej Europie od czerwca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty