Nowy Golf GTI. Lżejszy i mocniejszy

żródło: mototarget.pl
Volkswagen Golf GTI Clubsport / Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Clubsport / Fot. Volkswagen
Volkswagen rozpoczął prace nad nowym Golfem GTI, który pojawi się na rynku w 2019 roku.
Volkswagen Golf GTI Clubsport / Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Clubsport / Fot. Volkswagen

Automobile Magazine informuje, iż przeprojektowany Golf powstanie na bazie płyty podłogowej MQB Evo. Nowa platforma pozwoli wydłużyć rozstaw osi i obniżyć masę własną auta nawet o 45 kilogramów w porównaniu z modelem obecnej generacji.

Na razie nie wiadomo wiele na temat stylizacji nadwozia nowego GTI, jednak można przypuszczać, że producent zastosuje specjalny bodykit nadwozia, który pozwoli odróżnić sportową odmianę od standardowego odpowiednika. Nabywcy tego modelu będą również mogli liczyć na bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. reflektory wykonane w całości w technice LED.

Kabina Golfa GTI 2019 będzie nawiązywała stylizacyjnie do wnętrza konceptu Golf R Touch. Prawdopodobnie znajdzie się tu cyfrowa tablica wskaźników, wyświetlacz head-up oraz system informacyjno-rozrywkowy z układem rozpoznawania gestów, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Pod maską znajdzie się dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, przy czym jego moc wzrośnie do około 300 KM. Jednostka będzie współpracowała z sześciobiegową przekładnią manualną, a opcjonalnie oferowana będzie skrzynia dwusprzęgłowa DSG.

Nowe GTI otrzyma również adaptacyjne amortyzatory, wzmocnione hamulce i elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty