Nowy Nissan Juke Nismo RS

(ip)
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Na Salonie Samochodowym w Genewie Nissan prezentuje zapowiedź flagowej wersji modelu Juke - Juke Nismo RS - nawiązującego do Nissana GT-R Nismo.

Sprawdzony przez Nismo w imprezach sportowych organizowanych w różnych częściach świata, zaawansowany silnik 1.6 DIG‑T

Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan

poddano tuningowi na potrzeby wersji Nismo RS, zwiększając jego moc z 200 KM (147 kW) do 218 KM (160 kW). W wersji z napędem na jedną oś, z manualną skrzynią biegów, generuje on już nie 250, a 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej, napędzanej osi. Mechanizm ten jest zbędny w wersji z napędem na cztery koła, ze skrzynią Xtronic, systemem inteligentnego rozdziału momentu napędowego oraz silnikiem generującym 250 Nm. Pojazdy z przekładnią Xtronic są standardowo wyposażone w manetki przy kierownicy służące do sterowania skrzynią w ośmiostopniowym trybie sekwencyjnym.

Pozostałe udoskonalenia związane ze zwiększeniem mocy to wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, zwiększające jego sztywność skrętną, oraz hamulce bardziej odporne na utratę skuteczności wskutek częstego i intensywnego używania. Średnicę przednich tarcz zwiększono z 296 do 320 mm, a z tyłu zastosowano tarcze wentylowane. Dopełnieniem modyfikacji charakterystyki zawieszenia są także zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów.

Juke Nismo RS wyróżnia się czerwonymi zaciskami hamulców i dyskretnymi emblematami RS z przodu i z tyłu nadwozia. Logo RS widnieje też na obrotomierzu, który wraz z drugim głównym zegarem jest osłonięty daszkiem pokrytym zamszem. Ciekawym detalem wykończenia wnętrza są nadruki na dźwigni zmiany biegów, manetkach sterujących skrzynią biegów oraz konsoli

Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan

centralnej. Na liście opcji wersji RS widnieją między innymi specjalne sportowe, kubełkowe fotele Recaro, ksenonowe reflektory, system kamer 360° oraz pakiet Safety Shield, obejmujący ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu oraz wykrywanie poruszających się obiektów, czyli zestaw funkcji informujących kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowym o zagrożeniu kolizją.

Juke Nismo RS jest dostępny w trzech kolorach nadwozia: białym perłowym, czarnym metalicznym oraz srebrnym. Każdemu z nich towarzyszy specjalnie zaprojektowane wnętrze Nismo, w którym dominuje kolor czarny. Aerodynamiczne nadwozie Nismo RS ma bardziej masywne zderzaki, poszerzone nadkola i progi boczne. Z przodu uwagę zwraca chromowany grill z motywem litery V, a z tyłu - nowy wyróżnik marki Nissan - spojler na klapie bagażnika, optymalizujący obieg powietrza wokół samochodu. Modyfikacje elementów poprawiających własności aerodynamiczne opracowano na podstawie doświadczeń zdobytych na torze wyścigowym. Ograniczono działanie sił unoszących przód i tył samochodu bez zwiększania oporu czołowego. Z zewnątrz Nismo można rozpoznać po czerwonych obudowach lusterek bocznych i czerwonym pasku biegnącym wokół całego nadwozia przy jego dolnej

Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan

krawędzi. Całości dopełniają nowe diodowe światła do jazdy dziennej osadzone w dolnych wlotach powietrza oraz imponujące 18‑calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, podkreślające wyrazistą sylwetkę nowego modelu Juke.

Wnętrze pojazdu również utrzymano w estetyce typowej dla Nismo, na którą składają się takie detale jak wyczynowa kierownica, pedały, wskaźniki, dźwignia zmiany biegów oraz wykończenie drzwi. Sportowe fotele Nismo pokryte zamszem z czerwonymi przeszyciami zapewniają wysoki komfort i skutecznie podtrzymują ciało w trakcie pokonywania zakrętów.

Mimo wyczynowego charakteru, Juke Nismo pozostał bardzo praktycznym samochodem. Wersje z napędem na przednią oś mają teraz bagażnik o subtelnie zmienionym kształcie i pojemności zwiększonej aż o 40%. Do poprawy funkcjonalności tej części pojazdu przyczyniają się także takie rozwiązania, jak możliwość złożenia na płasko tylnych siedzeń czy dwupoziomowa podłoga.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty