Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Opel Astra OPC EXTREME

(ip)
Opel Astra OPC EXTREME, Fot: Opel
Opel Astra OPC EXTREME, Fot: Opel
Opel Astra OPC EXTREME, który będzie mieć swoją światową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, jest prawdziwym samochodem sportowym. Model ten był tworzony na Nürburgring Nordschleife, najtrudniejszym torze wyścigowym świata. Został opracowany bezpośrednio na podstawie wersji Cup i przeniósł wyścigowe technologie na drogi publiczne.

Spod karbonowej maski modelu EXTREME będzie uwalnianych ponad 300 KM. Jego 2-litrowy silnik benzynowy turbo, z

Opel Astra OPC EXTREME, Fot: Opel
Opel Astra OPC EXTREME, Fot: Opel

bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi fazami rozrządu, jest zdecydowanie najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem Opla, jaki kiedykolwiek produkowano. W pełni aluminiowy silnik jest dopasowany do wąskiej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów przenoszącej moc poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ten sprawdzony na wyścigach silnik będzie miał łatwe życie z OPC EXTREME, gdyż ten supersportowy model jest o 100 kg lżejszy od konwencjonalnej Astry OPC, dzięki wysokiej jakości komponentom z włókna węglowego.

W wersji EXTREME zastosowano bowiem szeroko wykorzystywane w wyścigach Formuły 1 komponenty węglowe, które zmniejszają ciężar pojazdu. Ten bardzo wytrzymały, ultralekki materiał został zastosowany do wykonania aerodynamicznego tylnego błotnika, dyfuzora, przedniego spojlera, maski, usztywnienia zawieszenia, pokrywy silnika, całych kół, tylnej wentylacji wnęki na koło w nadwoziu oraz całego dachu. Karbonowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Redukuje to ciężar w decydującym obszarze, gdyż znacznie zmniejsza się masa nieresorowana — to ogromne ułatwienie dla inżynierów i dużo radości z jazdy. Produkowany w naszej fabryce dach z włókna węglowego jest lekki jak piórko. Waży tylko 2,6 kg (dla porównania stalowy dach waży 9,3 kg), co znacznie obniża środek ciężkości Astry EXTREME. Zastosowano zderzaki wykonane z aluminium, ważące tylko 800 g każdy zamiast stalowych, których waga wynosi 2,2 kg.

Zmniejszenie ciężaru w newralgicznych obszarach znakomicie poprawia zwrotność, ogólną łatwość prowadzenia i oczywiście współczynnik mocy do ciężaru. W wyniku tego dopuszczony do jazdy po drogach publicznych model EXTREME pokonuje zakręty płynnie i szybko jak jego wyścigowy „brat” na torze Nürburgring Endurance Championship (VLN). Opel wyposażył model EXTREME w niezwykle silne hamulce — 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 370 mm. Wyjątkowo wydajne 19-calowe opony 245/35, specjalnie opracowane dla modelu EXTREME, również odgrywają kluczową

Opel Astra OPC EXTREME, Fot: Opel
Opel Astra OPC EXTREME, Fot: Opel

rolę i zapewniają prawie tak dobrą przyczepność, jak w samochodzie wyścigowym. Ponadto podwozie (sprężyna/amortyzator) jest także regulowane jak w prawdziwych samochodach wyścigowych.

Również w projekcie nadwozia modelu EXTREME zastosowano wyjątkowo wydajne rozwiązania. Usunięto tylne siedzenia i wstawiono klatkę bezpieczeństwa. Kierowca i pasażer mają zagwarantowane doskonałe pozycje w specjalnie zaprojektowanych fotelach kubełkowych Recaro oraz zapewnione 6-punktowe pasy bezpieczeństwa Schroth. W Astrze OPC EXTREME załoga nie tylko siedzi w samochodzie, ale jest w pełni zintegrowana z pojazdem. Kierowca ma również przyjemność trzymania doskonałej, wzmocnionej włóknem węglowym, zamszowej kierownicy, ozdobionej drobnymi żółtymi szwami. Kolorystyka wnętrza Astry OPC EXTREME jest zgodna z podstawowym wzorem Opel Motorsport, co potwierdza — na przykład — projekt logo oraz barwa lakieru na progach bocznych i przednim spojlerze.

Wracając do lakieru, kształt nadwozia Astry GTC (modelu bazowego) odzwierciedla koncepcje stylistyczne Opla. Jego płynne, rzeźbione kształty i akcenty łączą się w idealnych proporcjach. Wielowarstwowy lakier Astry OPC EXTREME można połączyć z nowoczesnymi okleinami, aby zapewnić efekt trójwymiarowości, co jeszcze bardziej podkreśla elegancję krawędzi, formę i atletyczne proporcje.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty