Nowy Seat Leon oficjalnie

Premiery

Autor: (pp) źródło: carscoop.com

Liczba odwiedzin: 10393

Po tym, jak kilka dni temu do sieci przedostały się pierwsze, nieoficjalne zdjęcia Seata Leona III generacji, hiszpańska marka postanowiła dłużej nie zwlekać z prezentacją tego modelu i opublikowała jego fotografie. Auto powinno trafić do sprzedaży pod koniec 2012 roku.

Fot. SeatStylistyka kompaktowego Seata nie jest zaskakująca. Przednia część nadwozia jest bliźniaczo podobna do zaprezentowanego kilka tygodni wcześniej liftbacka segmentu C, Toledo. Tym samym, Seat kontynuuje tradycję o podobieństwie stylistycznym obu modeli. Różnice pomiędzy tymi pojazdami zaczynają się od słupka A.

Stosunkowo nisko poprowadzona linia dachu, a także więcej przetłoczeń w bocznej sekcji sprawiają, że sylwetka Leona jest zdecydowanie bardziej agresywna i bardziej sportowa. Kolejną różnicą jest umieszczenie bocznych lusterek Toledo w rogu szyby, podczas gdy w Leonie znajdują się one na powierzchni drzwi. Co ciekawe, projektanci kompaktowego hatchbacka zrezygnowali z zastosowania klamek w słupkach C i ponownie przenieśli je w bardziej konwencjonalne miejsce.
Fot. Seat
Seat zaprezentował nie tylko zdjęcia podstawowej wersji Leona, lecz także bardziej sportowej odmiany FR. Różni się ona m.in. przednim zderzakiem z powiększonymi wlotami powietrza oraz podwójną końcówką układu wydechowego z tyłu.

Poza zdjęciami, hiszpańska marka nie opublikowała żadnych informacji dotyczących szczegółów technicznych Leona III. Wiadomo jedynie, iż pojazd korzysta z płyty podłogowej MQB, znanej m.in. z Audi A3. Jednostki napędowe zastosowane w hiszpańskim kompakcie będą zbliżone do tych w Volkswagenie Golfie VII. Będą to zatem sprawdzone silniki TSI i TDI. Seat nie wyklucza także zastosowania wersji hybrydowej. Jednak stanie się tak nie wcześniej, niż w 2014 roku.

Fot. SeatFot. SeatFot. SeatFot. SeatFot. SeatFot. Seat

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • R1 (gość)
    • Wreszcie normalny, porządny kompakt od Seata. Miałem serdecznie dość tych "autobusików" Leon, Toledo i Altea. Zresztą nie tylko ja bo te modele położyły Seata na łopatki i teraz VW wdraża po raz kolejny program ratunkowy dla Seata. Jednak patrząc na nowego Leosia i nowe Toledo jestem spokojny o Seata. No i jest jeszcze miejski Mii który też nabije trochę klientów.
    • jola (gość)
    • wyglada archaicznie, taki design bylby dobry w latach 90, nuuuuuda i paskuda, gdzie ten hiszpanski temperament?
    • alan2
    • Patrząc na ostatnie modele Seata to trzeba przyznac że ten wyglada nieźle ma duże szanse powodzenia szczególnie na południu Europy, bo bliżej nas jednak klient wybierze VW albo Skodę( patrząc na grupę VAG )
    • ondraszek (gość)
    • Wygląda na to, że będzie jednoczesna premiera dwóch kompaktowych aut z jednego koncernu. Będzie można porównać popularność nowego Leona i nowego Golfa, choć nie wiem czy ktoś widział niezamaskowanego Golfa.
    • mototime.pl (gość)
    • Moje pierwsze wrażnie było takie, że to hybryda, ale Focusa i A3:)
    • Adam (gość)
    • W sieci można już zobaczyć nieoficjalne foty Leona Cupra choć jeszcze nie wiadomo czy otrzyma silnik 2,0 TSI 265 - 270 KM znany z obecnych mocnych kompaktów Volkswagena czy też coś podkręconego (mówi się że nowy Golf 7 R będzie miał ok. 320 KM)
    • wikary (gość)
    • kogo stac na nowke ? Na szczescie poprzednie wersje tez sa fajne. Jak tylko dostane pozytywna opinie w Getin, zaczynam poszukiwania :)
    • TOMEK (gość)
    • LEZDE SEATEM PIERWSZEJ GENERACI I JESTEM ZADOWOLONY PRZEBIEG 350 TYS I CHODZ JAK ZŁOTO NAPEWNO KUPIE NOWEGO POXDRAWIAM
    • czyjanato (gość)
    • Obecny Leon II byl autem zdecydowanie ladniejszym, niektorzy mowia ze "minivanowy styl". Ok ale ten styl to norma w tych czasach, nawet astra IV jest bardziej jednobrylowcem niz klasycznym 2-brylowa konstrukcja. Leon II mial styl, byl autem niszowym i ponadczasowym. Do tej pory sie niewiele postarzal, ale prawda jest tez taka, ze wiekszosc ludzi podchodzi do samochodu rozumem a nie sercem wiec nie chca niewygodnych klamek ukrytych w ramkach okien, nie chca charakterystycznego wyrozniajacego sie z tlumu designu. Chca prosty samochod cos na styl Golfa. I bedacy w kryzysie Seat musial chcac czy niechcac ich posluchac. Nie chce mowic czy Leon III jest brzydszy czy ladniejszy od obecnego ale napewno bardziej spokojnie narysowany.

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!