Nowy silnik Jaguara XF i XJ

(mj/ip)
Fot: Jaguar
Fot: Jaguar
Na targach w Pekinie, Jaguar zaprezentował nowy silnik, który będzie montowany w dwóch największych modelach marki. Będzie to benzynowa jednostka 2.0 I4 Ti 240, który nie tylko pozwoli na większą oszczędność paliwa, lecz także obniży ceny aut ze względu na różnicę w podatku akcyzowym.

Silnik 2.0 I4 Ti 240 ma mieć zdecydowanie lepszą wydajność niż silniki wolnossące. Nowa jednostka wyposażona będzie w

Fot: Jaguar
Fot: Jaguar

najnowocześniejsze technologie, dzięki czemu mniejsza pojemność silnika ma zapewniać Jaguarom świetną dynamikę. Dodatkowymi plusami będzie mniejsze zużycie paliwa oraz mniejsza emisja dwutlenku węgla do atmosfery.

Silnik ten montowany będzie wzdłużnie. Dysponuje on mocą 240 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm. Inżynierowie marki zastosowali w nim kilka znanych rozwiązań. Jest to przede wszystkim turbosprężarka o niskiej bezwładności, a także bezpośredni wtrysk benzyny oraz zmienny fazy rozrządu zarówno zaworów dolotowych, jak i wylotowych. Auto wyposażone w tę jednostkę będą dostępne z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów, która zapewniać ma zarówno oszczędność jak i szybkość reakcji. Dodatkowym atutem tego silnika jest jego niska masa oraz małe wymiary. Osiągnięto to poprzez zastosowanie całkowicie aluminiowej konstrukcji. Natomiast kulturę i płynność pracy, a także komfort zapewniać ma aktywne mocowanie silnika oraz dodatkowa pokrywa akustyczna i liczne wytłumienia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty