Nowy silnik w Lamborghini Huracan i Audi R8

żródło: mototarget.pl
Audi R8 V10 2015 / Fot. Audi
Audi R8 V10 2015 / Fot. Audi
Już niedługo modele Lamborghini Huracan i Audi R8 będą oferowane w nowych, „ekonomicznych” wariantach.
Lamborghini Huracan LP 610-4 / Fot. Lamborghini
Lamborghini Huracan LP 610-4 / Fot. Lamborghini

Wysokie podatki nakładane w Azji na samochody wyposażone w duże silniki spowodowały, iż przedstawiciele koncernu Volkswagen Group podjęli decyzję o rozszerzeniu gamy silnikowej w modelach Lamborghini Huracan i Audi R8 o pięciocylindrową jednostkę o pojemności 2,5 litra.

Obecnie w obu modelach dostępna jest wyłącznie mocarna konstrukcja V10, natomiast w przyszłości dołączy do niej silnik 2.5 TFSI zapożyczony z konceptu Audi TT Clubsport Turbo. Pięciocylindrowa jednostka napędowa z pojemności skokowej 2480 cm3 generuje 600 KM mocy oraz 650 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 3000 do 7000 obr./min. Przekłada się to na 240 KM mocy i 260 Nm momentu obrotowego z litra pojemności. Sprint od

Audi R8 V10 2015 / Fot. Audi
Audi R8 V10 2015 / Fot. Audi

0 do 100 km/h zajmuje studyjnemu Audi zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h.

Sekretem wysokiej wydajności nowej konstrukcji są dwie elektrycznie napędzane sprężarki, które szybko i bez odczuwalnych opóźnień rozkręcają się do maksymalnych obrotów i zwiększają ciśnienie doładowania. Doładowanie e-turbo przez cały czas zapewnia spontaniczną reakcję silnika i dynamiczne przyspieszenie, nawet na niskich obrotach.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty