Nowy Volkswagen Golf R

(ip)
Volkswagen Golf R , Fot: Volkswagen
Volkswagen Golf R , Fot: Volkswagen
Volkswagen rozpoczyna rok 2014 wprowadzeniem na rynek jednego z najbardziej sportowych samochodów kompaktowych na świecie: nowego Golfa R.

Czwarta generacja tego sportowego auta napędzana jest nowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim

Volkswagen Golf R , Fot: Volkswagen
Volkswagen Golf R , Fot: Volkswagen

wtryskiem (TSI) o mocy 221 kW/300 KM, mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18 procent, w porównaniu z jego poprzednikiem. Jak we wszystkich trzech poprzednich generacjach Golfa R, także w nowym modelu moc silnika jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4MOTION ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. O dynamikę Golfa R dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport – po raz pierwszy z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym. Opcjonalne elementy wyposażenia to udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race.

Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG ten klasyczny sprint zajmuje nowemu Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo doskonałych osiągów

Volkswagen Golf R , Fot: Volkswagen
Volkswagen Golf R , Fot: Volkswagen

jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM, udało się zmniejszyć zużycie paliwa z 8,5 litra (u poprzednika), do 7,1 l/100 km.

Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeszcze oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG – w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km (18 procent). Obie wersje tego sportowego auta spełniają wymagania klasy emisji spalin Euro 6.

Nowy Golf R jest wyposażony w całą gamę rozwiązań zaprojektowanych specjalnie dla niego. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich (z oponami 225/40), Golfa R wyróżniają takie elementy, jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego „U”), ciemnoczerwone światła tylne i układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami. We wnętrzu Golfa R znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.

Cennik nowego Golfa R (cena PLN z VAT)

Nowy Golf R 3-drzwiowy
2.0 TSI 300 KM (221 kW), BlueMotion Technology,6 biegowy147 490
2.0 TSI 300 KM (221 kW), BlueMotion Technology, 4MOTION, DSG 6 stopniowa155 590
Nowy Golf R 5-drzwiowy 
2.0 TSI 300 KM (221 kW), BlueMotion Technology,6 biegowy149 190
2.0 TSI 300 KM (221 kW), BlueMotion Technology, 4MOTION, DSG 6 stopniowa157 290
od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty