Nowy silnik

Ryszard Polit
Firma RCV Engines LTD z Taiwanu lansuje nowy typ silnika bezzaworowego. Może on być stosowany do napędu motocykli i skuterów.

Firma RCV Engines LTD z Taiwanu lansuje nowy typ silnika bezzaworowego. Może on być stosowany do napędu motocykli i skuterów.

Nowy silnik

 

Podstawową ideą tego silnika jest obrotowa tuleja, w której porusza się tłok. Tuleja obraca się wokół własnej osi, a otwór odsłania lub kanał dolotowy lub wylotowy. Ruch tulei jest skoordynowany z ruchem tłoka. Silnik pracuje w systemie 4-suwowym. Trwają prace z silnikami o pojemności skokowej 125 i 250 ccm.

Nowy silnik

 

Nad wyeliminowaniem zaworów myślano już w początkach XX wieku. W 1904 r. Amerykanin Charles Y. Knight opatentował bezzaworowy silnik z dwoma cylindrycznymi suwakami. Nad pomysłem firmy RCV też pracowano przed wojną. Z silników bezzaworowych najbardziej rozpowszechnił się silnik Knighta, który był stosowany m.in. przez Mercedesa-Benza,

Nowy silnik

brytyjskiego Daimlera, Minervę.

 

Zaletami silników bezzaworowych są: bardzo cicha praca - nie słychać klapania zaworów oraz korzystny kształt komory spalania, a więc możliwość osiągnięcia wysokiego stopnia sprężania. Wadami były skomplikowana produkcja z niewielkimi tolerancjami wykonawczymi i kłopoty ze smarowaniem poruszających się części. Dlatego za Daimlerami ciągnął się niebieski dymek. Nie wiemy, w jaki sposób firmie z Taiwanu udało się pokonać te przeszkody.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty